Jump to content
zalesvw

Cichy tłumik SuperTigre - How it's made

Recommended Posts

Cześć!

Przedmiot badań: cichy tłumik Super Tigre .40-.51

Trochę z ciekawości, trochę z braku pomysłu na zamocowanie tłumika po ułamaniu jednego uszka na śrubę...

Może ktoś jeszcze pomyślał kiedyś, co taki cichy tłumik w sobie ma czego nie mają zwykłe  ;)

Przeciąłem go wzdłuż i tak wyszło małe how it's made :

post-5673-0-56676600-1501613523_thumb.jpg

post-5673-0-41946700-1501613538_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też się zastanawiałem co jest w środku, teraz wiem, dzięki :)

Bardzo sympatyczne tłumiki robiła kiedyś amerykańska firma K&B do swoich silników serii Sportster. Lekkie, skuteczne i skręcane na jedną wzdłużną śrubkę. Swoją drogą były to bardzo ciekawe (i popularne w USA) silniki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ogólnie silniki K&B są pancerne, posiadam zwykły 10ccm. Bardzo fajnie chodzi i jestem z niego zadowolony. Ile przepracował godzin nie wiem ale wymieniałem w nim tylko łożyska odpala "z paluszka" :D. Zdjęcia nie dam bo siedzi w modelu pod maska a i tak brudny jest żeby robić fotki :D

Edit. Ew takie zdjęcie znalazłem ze zmiany łożysk :) Na cylindrze tylko jedna nieduża ryska pierścień w stanie idealnym. 

post-10523-0-50437800-1501705204_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, K&B są nieśmiertelne :) U nas traktowane jako egzotyka, ale w USA są kultowe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denko tłumika to odlew, z obrobioną rurką wylotu, do której dna z kolei jest zanitowana blaszana przegroda.

Spaliny omijają przegrodę bokami, wpadają do drugiej komory a z niej w otworki rurki wylotu i na zewnątrz.

Ot i cała zagadka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mniej więcej rozumiem ale jaka jest szczelina pomiędzy tą blaszką ?. A rurka jakiej średnicy i otworzy ? jaki ciche sa te tłumiki bo kiedyś widziałem Katane i w pierwszej chwili myślałem ze to elektryk bo tak cicha była a tu Osmax 46 ax z tłumikiem pitts których już nigdzie nie ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te tłumiki, fabryczne SuperTigre, nazywane przez wytwórcę "ciche" są rzeczywiście cichsze niż wszelkie inne standardowe. Pracują tak na ucho zdecydowanie ciszej, szczególnie tak w połowie zakresu obrotów. Myślę jednak że nie aż tak cicho jak piszesz. Aż takiego efektu te tłumiki nie dają moim zdaniem.

Z drugiej strony wydaje mi się że takie wyciszenie silnika jest może i fajne ale i zabiera pewnie sporo mocy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rurka wylotu to 12mm zewnętrznej i 7mm wewnętrznej średnicy z czterema otworami 6mm, między przegrodą a puszką tłumika jest szczelina około 1mm do 1,5mm, ciężko to w takim stanie dokładnie zmierzyć. całkowita długość rurki wylotu to 42mm a głębokość drugiej komory to 30mm. 

Nie mam na razie porównania z tłumikami pitts czy produktami os-max'a, ale porównując z wydechami ASP czy czarnymi tłumikami MVVS te od Super Tigre są naprawdę przyjemne dla ucha.

6 minut temu, merlin71 napisał:

Te tłumiki, fabryczne SuperTigre, nazywane przez wytwórcę "ciche" są rzeczywiście cichsze niż wszelkie inne standardowe. Pracują tak na ucho zdecydowanie ciszej, szczególnie tak w połowie zakresu obrotów. Myślę jednak że nie aż tak cicho jak piszesz. Aż takiego efektu te tłumiki nie dają moim zdaniem.

Z drugiej strony wydaje mi się że takie wyciszenie silnika jest może i fajne ale i zabiera pewnie sporo mocy.

Dokładnie, czarna rura MVVS jest dość głośna, ale mocy silniczkowi dodaje odczuwalnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobre tłumiki dodają mocy dwutaktowi, nie wiem czy pamiętajcie MZ trophy tego slychac nie bylo, w DDR byl taki spec od tłumików który je opracowal.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też racja. Znamy trophy. Sam miałem i jeździłem MZ. No nie trophy, ETZ, ale silnik i tłumik podobny.

Modelarskie tłumiki znacznie podnoszące moc to rury rezonansowe. Z tego co kiedyś słyszałem to tłumiki MZ miały z tym wiele wspólnego.

Ale czy rury rezonansowe są ciche? Motocyklowe MZ były w miarę. Chociaż też nie aż tak bardzo. Subiektywne odczucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, merlin71 napisał:

Też racja. Znamy trophy. Sam miałem i jeździłem MZ. No nie trophy, ETZ, ale silnik i tłumik podobny.

Modelarskie tłumiki znacznie podnoszące moc to rury rezonansowe. Z tego co kiedyś słyszałem to tłumiki MZ miały z tym wiele wspólnego.

Ale czy rury rezonansowe są ciche? Motocyklowe MZ były w miarę. Chociaż też nie aż tak bardzo. Subiektywne odczucie.

Rury rezonansowe wydatnie zmniejszają hałas i dodają mocy motorkom... 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyle ze nie projektowanie ich pod kątem redukcji hałasu, gdyby jeszcze dodać komorę ktora ma wyciszyc.

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
  •  

Tyle ze nie projektowanie ich pod kątem redukcji hałasu, gdyby jeszcze dodać komorę ktora ma wyciszyc.

Mam taki tłumik. Fonetycznie  "kłajet pajp".Czyli cicha rura. I rezonuje i wycisza -firma Hatori.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Paweł Praus napisał:

Ja tam wolę więcej mocy kosztem hałasu nawet... 

Na policjantów się burza na hałas

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.