Jump to content

P40 wyważenie i ustawienia


chips
 Share

Recommended Posts

Modelarskiego pecha ciąg dalszy czyli... pierwszy i ostatni lot 2 metrowego toto3 oraz morderstwo kawasaki ki-61 po 6 sezonach...

łącznie polatałem w tym roku 3 minuty ;/ ale nie poddaje się i..

 

Zbudowałem P40 który nie chce latać :) a właściwie lata sam. Pierwszy raz zamontowałem silnik prosto. Reszta modelu posklejana jak należy. Waga z pakietem 3s 1800mAh to 410g .Wyważenia jakie próbowałem to od 2cm do nawet 6cm od natarcia. Wg instrukcji SC dla tego modelu to 56-64mm od natarcia. Ostatnie pracochłonne gorące dni zlasowały mi tą galaretkę w czaszce i zgłupiałem totalnie. NIe wiem co mam robić :( 

Po starcie model robi pętlę z przechyleniem się w lewo. Po wyłączeniu silnika również ciężko ogarnąć model...przewala się na skrzydło. Rozkładam ręce i zamawiam kolejne śmigła...

post-19502-0-90998500-1502911656_thumb.jpg

post-19502-0-93002100-1502911688_thumb.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cześć!

Wielkiego doświadczenia to nie mam, ale podrzucę dwie 'oczywistości'.

Wyważasz oczywiście do góry brzuchem, jak na dolnopłat przystało?
Próbowałeś jak zachowuje się jako szybowiec/rzutka ze sterami na sztywno?

Na pewno zaraz pojawią się bardziej doświadczeni koledzy i powiedzą co i jak. ; )

@Edit - ewentualnie jeszcze jedno. Czy śmigło nie spada Ci z propsavera na wyższych obrotach? Mało wału wystaje a niektóre śmigła potrzebują wystający kawałek.

Link to comment
Share on other sites

Prop jest osadzony prawidłowo - oś nie powinna wystawać, model dolnopłata można wyważać od spodu i jest ok.

 

Model wygląda na poprawnie zbudowany choć na pierwszym zdjęciu mam wrażenie, że skrzydło jest w lekkim łuku (może to być efekt obiektywu)

Proponuję przed lotem prawidłowo go ustawić .... czy na pewno po starcie skręca w prawo?

Jeżeli idzie do pętli to oddaj SW albo sprawdź czy lotki sa prawidłowo ostawione - skrzydło leżąc na stole ma mieć lotkę leżącą na stole na całej długości.

 

Modele ESA latają zawsze i każdemu, nie ma się co zniechęcać tylko trzeba model oblatać i ustawić pod swoje możliwości, proponuję na początek krótki film edukacyjny:

Link to comment
Share on other sites

Na początek ustaw zalecany przez producenta środek ciężkości. Kiedyś w modelach Cyber-fly był podany prosty przepis na środek ciężkości jednopłatów: 1/3 od krawędzi natarcia do lotów rekreacyjnych lub 1/4 do walk powietrznych. Jeżeli wszystko prawidłowo sklejone i trzyma geometrię (skrzydła równoległe do statecznika poziomego a pionowy pod kątem prostych do wcześniej wymienionych) to spróbuj pochylić silnik lekko w dół dając podkładki lub zapałkę pod gone śriby mocujące silnik. Przy starcie gaz nie więcej niż do połowy co pozwoli Ci zapanować nad modelem, potem gaz, trymowanie pow. sterowych a potem ew. dalsze wychylenia silnika według potrzeb obserwując jak lata model.

Link to comment
Share on other sites

dopiero dziś miałem chwile czasu i sprawdziłem jak lata jako rzutka. Więc leci prosto!!!!

 

właśnie co do skłonu i wykłonu silnika tak jak napisałem po raz pierwszy dałem na prosto silnik. Sugerując się tym że w instrukcji nic o tym nie było i tym że na forum co nie gdzie widziałem foto-relacje i również nikt o tym nie pisał. Ustawię silnik wg starych metod i zobaczymy. Puki co zabrakło śmigieł. A kupowałem z 2 lata temu z 10szt :)

 

 

Jeszcze jedno co do wypowiedzi Piotra. Im bliżej natarcia SC tym bardziej narowisty model?? Nie jest odwrotnie ?

Link to comment
Share on other sites

Wychylenia sterów nie są za duże. Nie mierzyłem kątów ale ustawienia są raczej do rekreacyjnego latania.

 

przyjdą śmigła ustawie silnik i zobaczymy. Na pewno napiszę jak lata :)  

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Minęło trochę czasu ale dopiero teraz miałem chwilkę by polatać :( Zrobiłem skłon i wykłon silnika i jest bajka :) 

 

Pierwszy lot po ustawieniu silnika też wyglądał jak lot laika z ADHD ale była to kwestia strachu przed dodaniem gazu a ESY nie potrafią wolno latać :)

Link to comment
Share on other sites

Z tym skłonem i wykłonem w ESA jest różnie. Niektóre modele pięknie latają na silniku osiowo czyli prosto ustawionym. Wszystko zależy od obrotów silnika, wielkości śmigła. 410g to dużo. Moje mają około 300g do lotu. Bateria 1800mAh to do dwu-silnikowca raczej. 1000 - 1300mAh starczy.

Link to comment
Share on other sites

Byłem w Pasterniku na zakończenie Pucharu Polski w Airkombat bardzo podobała mi sie impreza o lotach juz nie wspomnę świetne widowisko i wspaniali ludzie życze dużego rozwoju bo warto, tym bardziej że kibicom szuflady wypadały  widząc kunszt latania zawodniczek i zawodników. Pozdrawiam Władek Elpazo

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.