chips Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 Modelarskiego pecha ciąg dalszy czyli... pierwszy i ostatni lot 2 metrowego toto3 oraz morderstwo kawasaki ki-61 po 6 sezonach... łącznie polatałem w tym roku 3 minuty ;/ ale nie poddaje się i.. Zbudowałem P40 który nie chce latać a właściwie lata sam. Pierwszy raz zamontowałem silnik prosto. Reszta modelu posklejana jak należy. Waga z pakietem 3s 1800mAh to 410g .Wyważenia jakie próbowałem to od 2cm do nawet 6cm od natarcia. Wg instrukcji SC dla tego modelu to 56-64mm od natarcia. Ostatnie pracochłonne gorące dni zlasowały mi tą galaretkę w czaszce i zgłupiałem totalnie. NIe wiem co mam robić Po starcie model robi pętlę z przechyleniem się w lewo. Po wyłączeniu silnika również ciężko ogarnąć model...przewala się na skrzydło. Rozkładam ręce i zamawiam kolejne śmigła... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kaspian Posted August 16, 2017 Share Posted August 16, 2017 Cześć!Wielkiego doświadczenia to nie mam, ale podrzucę dwie 'oczywistości'.Wyważasz oczywiście do góry brzuchem, jak na dolnopłat przystało?Próbowałeś jak zachowuje się jako szybowiec/rzutka ze sterami na sztywno?Na pewno zaraz pojawią się bardziej doświadczeni koledzy i powiedzą co i jak. ; )@Edit - ewentualnie jeszcze jedno. Czy śmigło nie spada Ci z propsavera na wyższych obrotach? Mało wału wystaje a niektóre śmigła potrzebują wystający kawałek. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mirolek Posted August 17, 2017 Share Posted August 17, 2017 Prop jest osadzony prawidłowo - oś nie powinna wystawać, model dolnopłata można wyważać od spodu i jest ok. Model wygląda na poprawnie zbudowany choć na pierwszym zdjęciu mam wrażenie, że skrzydło jest w lekkim łuku (może to być efekt obiektywu) Proponuję przed lotem prawidłowo go ustawić .... czy na pewno po starcie skręca w prawo? Jeżeli idzie do pętli to oddaj SW albo sprawdź czy lotki sa prawidłowo ostawione - skrzydło leżąc na stole ma mieć lotkę leżącą na stole na całej długości. Modele ESA latają zawsze i każdemu, nie ma się co zniechęcać tylko trzeba model oblatać i ustawić pod swoje możliwości, proponuję na początek krótki film edukacyjny: Link to comment Share on other sites More sharing options...
samolocik Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Na początek ustaw zalecany przez producenta środek ciężkości. Kiedyś w modelach Cyber-fly był podany prosty przepis na środek ciężkości jednopłatów: 1/3 od krawędzi natarcia do lotów rekreacyjnych lub 1/4 do walk powietrznych. Jeżeli wszystko prawidłowo sklejone i trzyma geometrię (skrzydła równoległe do statecznika poziomego a pionowy pod kątem prostych do wcześniej wymienionych) to spróbuj pochylić silnik lekko w dół dając podkładki lub zapałkę pod gone śriby mocujące silnik. Przy starcie gaz nie więcej niż do połowy co pozwoli Ci zapanować nad modelem, potem gaz, trymowanie pow. sterowych a potem ew. dalsze wychylenia silnika według potrzeb obserwując jak lata model. Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Takie zachowanie to nie SC a tylko skłon i wykłon silnika. Daj większy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chips Posted August 18, 2017 Author Share Posted August 18, 2017 dopiero dziś miałem chwile czasu i sprawdziłem jak lata jako rzutka. Więc leci prosto!!!! właśnie co do skłonu i wykłonu silnika tak jak napisałem po raz pierwszy dałem na prosto silnik. Sugerując się tym że w instrukcji nic o tym nie było i tym że na forum co nie gdzie widziałem foto-relacje i również nikt o tym nie pisał. Ustawię silnik wg starych metod i zobaczymy. Puki co zabrakło śmigieł. A kupowałem z 2 lata temu z 10szt Jeszcze jedno co do wypowiedzi Piotra. Im bliżej natarcia SC tym bardziej narowisty model?? Nie jest odwrotnie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted August 18, 2017 Share Posted August 18, 2017 Jest odwrotnie-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 Jakie masz wychylenia sterów? Może trzeba je zmniejszyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
chips Posted August 19, 2017 Author Share Posted August 19, 2017 Wychylenia sterów nie są za duże. Nie mierzyłem kątów ale ustawienia są raczej do rekreacyjnego latania. przyjdą śmigła ustawie silnik i zobaczymy. Na pewno napiszę jak lata Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vesla Posted August 19, 2017 Share Posted August 19, 2017 W moim combacie lotki wychylają się ok. +/-5mm podobnie reszta sterów i lata O.K. Link to comment Share on other sites More sharing options...
chips Posted October 8, 2017 Author Share Posted October 8, 2017 Minęło trochę czasu ale dopiero teraz miałem chwilkę by polatać Zrobiłem skłon i wykłon silnika i jest bajka Pierwszy lot po ustawieniu silnika też wyglądał jak lot laika z ADHD ale była to kwestia strachu przed dodaniem gazu a ESY nie potrafią wolno latać Link to comment Share on other sites More sharing options...
maxiiii Posted October 8, 2017 Share Posted October 8, 2017 Gratuluje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olecki75 Posted October 11, 2017 Share Posted October 11, 2017 Z tym skłonem i wykłonem w ESA jest różnie. Niektóre modele pięknie latają na silniku osiowo czyli prosto ustawionym. Wszystko zależy od obrotów silnika, wielkości śmigła. 410g to dużo. Moje mają około 300g do lotu. Bateria 1800mAh to do dwu-silnikowca raczej. 1000 - 1300mAh starczy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elpazo Posted October 14, 2017 Share Posted October 14, 2017 Byłem w Pasterniku na zakończenie Pucharu Polski w Airkombat bardzo podobała mi sie impreza o lotach juz nie wspomnę świetne widowisko i wspaniali ludzie życze dużego rozwoju bo warto, tym bardziej że kibicom szuflady wypadały widząc kunszt latania zawodniczek i zawodników. Pozdrawiam Władek Elpazo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts