Skocz do zawartości

Czym usunąć zabrudzenia.


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do modelarzy lataących na silnikach żarowych. Po jakimś czasie na silniku tworzą się brązowe przebarwienia (chyba to przypalona rycyna). Nawięce tego jest na żeberkach cylindra i głowicy. Czy znacie skuteczny sposób aby to usunąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Problem stary odkąd modelarz bawią się silniczkami

Przerabiałem ten temat i niczym nie schodziło .

Sprawdzony sposób to wygotować silnik w wodzie z dodatkiem płynu do naczyń np.KOP/dużo ale bez przesady/

Rozbierz silnik i brudne części włóż do wody z płynem i niech się pogotuje z 10-15 min.

Zaschnięty olej powinien odchodzić czyszcząc np. szczoteczką do zębów.

Pozdrawiam

Grześ

www.grzegorz-baraniak.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuc silnik do rozpuszczalnika nitro na dobe lub dwie.

 

Pozostaje pytanie w jakiej kondycji będą uszczelki po takim zabiegu, szczególnie chodzi tutaj o 4t.

 

Sprawdzony sposób to wygotować silnik w wodzie z dodatkiem płynu do naczyń np.KOP/dużo ale bez przesady/

Rozbierz silnik i brudne części włóż do wody z płynem i niech się pogotuje z 10-15 min.

 

Ten sposób stosuje przy czyszczeniu tłumika, działa idealnie.

 

Jeśli chodzi o czyszczenie całego silnika to najlepiej było by to zrobić przy pomocy myjki ultradźwiękowej z jakimś nie agresywnym płynem, można by było wtedy uniknąć rozkręcania całego silnika. Przy lataniu na syntetyku problem bardzo mocno się ogranicza jednak nadal pozostają muchy w żeberkach głowicy i i cylindra, średnio co 20 lotów czyszczę i zauważyłem spadek temperatury silnika po czyszczeniu. Te muchy to w zasadzie dla mnie główny problem, strasznie tego dużo. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

bardzo dobry sposób czyszczenia aluminium i jego stopów to pół litra wody o temperaturze ok. 70 stopni łyżka Kreta do rur kanalizacyjnych i na ok. 1 min wrzucic element ale wczesniej go odtłuścic najpierw płynem do garnków w b.ciepłej wodzie a póżniej w acetonie i nie dotykając go palcami i umiescic w wodzie z kretem j.w.Potem przedmiot niedotykając wypłukać w ciepłej wodzie i umiescić w 10 % roztworze kwasu azotowego -rewelacja proszę spróbować.Proces przeprowadzać na dworze.Silnik będzie jak z fabryki albo lepiej.Miejsca gwintów pozaklejać taśmą szkota

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Anonymous
2 dni w Acetonie a potem np pasta Tempo ;] silnik jak nowy :)

 

A czasami pasta TEMPO nie zawiera wosku ja używałem pasty tempo do lakieru samochodowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Jak masz DOBREGO znajomego zegarmistrza lub złotnika, jak nie to musisz poszukać firmy oferującej usługi czyszczenia ultradzwiękami, wkładasz rozebrany silnik do wanienki i po chwili masz czyściuteńki jakbyś wyjął go z pudełka. Najważniejsze to zero chemii, tylko uważaj bo ta metoda wypłukuje(?) cały nagar, zaschnięta rycynę (to brązowe).

Ja w ten sposób wyczyściłem zaschnięty z farby akrylowej aerograf po rocznej przerwie, mogłem to zrobić papierem 600 lub 1000, ale bym go rozkalibrował i uszkodził dysze, a tak jest jak nowy. Sprawdzone polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.