Gość Opublikowano 3 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2017 Wsporniki skrzydła będą docelowo białe- pomalowane. Szkoda kasy na węgiel, tym bardziej do takiego modelu. Odciąłem jeden wspornik-7gram. Wymaga jeszcze szlifowania.Jest sztywny Zdjęcia kiepskie bo z telefonu. Edit. Poniedziałek 4 grudnia. Odciąłem drugi wspornik. Wyszlifowałem oba. Do zdjęcia skrzydło położone jeszcze bez tulejek poziomujących. Zaczyna to już jakoś wyglądać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Ciąg dalszy.... Rozwierciłem otwory we wspornikach. Dociąłem tulejki dystansowe z rurki węglowej pokrytej szklanym rękawem ( do czegoś mi to było potrzebne kiedyś więc zrobiłem więcej i teraz się przydało) Skrzydło pasuje idealnie do zastrzałów i wsporników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Czy te wsporniki będą wklejone do kadłuba na stałe, czy też są w jakiś sposób dokręcane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Wklejone na stałe Edit: zrobiłem uszka mocujące zastrzały do skrzydeł. Wkleiłem nakrętki kłowe w kadłub które mocują dolne skrzydło. Całość poskręcana na stalowe śrubki ( będą poliamidowe) i z tymi śrubkami waży 451g. Dojdzie maska silnika z 15g i podwozie ze 30g. W 550g powinienem się zamknąć. Wygląda na to że całość wyważy się bez zbędnego balastu z przodu. Zdjęcia z telefonu więc szału nie ma. Zabrudzenia na folii to pył ze szlifowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Slawek a co to bedzie napędzac i jaki pakiet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Mam na początek silnik Dualsky 3536 CA9. Pakiety się dobierze pod kątem wyważenia modelu. Jak będzie latał poprawnie to dopasuję optymalny setup. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ronny Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 Ładna robota. Jak budowa, tak w CAD. Co jest to za software; SolidWorks? Wygłąda to świetnie... Pozdrawiam z Czech Ronny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 4 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2017 TurboCAD 15 Deluxe IMSI/USA . Dość prosty program. 5 grudnia. Riku nie odezwało się w sprawie dostępności folii. Jedno ze zdjęć pokazuje szczegóły mocowania zastrzałów. Lekko wysunął się statecznik pionowy i nie domknęła pokrywa pakietu (nie bardzo mi się chce robić nowe zdjęcia) Jest jeszcze kilka poprawek kosmetycznych folii co widać na spływach skrzydeł. Po pracy spróbuję zrobić formę pod podwozie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 5 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2017 Spotkała mnie dziś miła niespodzianka: zadzwoniła miła Pani z Riku Modelsport że folia jest dostępna. W trakcie rozmowy uzgodniłem że podejdę na Madalińskiego bo przesyłka na odległość kilometra nie bardzo ma sens ( tyle mam od miejsca zamieszkania do Riku) Folię może uda się odebrać jutro albo w czwartek. Póki co zająłem się podwoziem. Zrobiłem formę i wylaminowałem golenie. Za dwie- trzy godziny prefabrykat będzie gotowy. Edit: pomyliłem się, prefabrykat utwardził się wcześniej ( w temperaturze 60st) Grubość 4mm. Docelowo miały być 15mm szerokości ale chyba będą węższe. Może rano uda się pociąć to co na zdjęciu. Edit 2.Odciąłem naddatki. 47gram to co na zdjęciu. Oczywiście jeszcze dużo wagi odleci w trakcie obróbki. Pewnie rano odetnę golenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 Odciąłem golenie. Waga 26g kompletu. Szerokość 13mm. Trzeba jeszcze przeszlifować i będzie ok. Wieczorem jak się uda postawię ulta na kołach. Oczywiście będą osłonki na koła, bez nich model wyglądałby jak bolid F1 na zimowych oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 6 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2017 No i już na kołach... Potem może jakoś scalę te posty ( edytuję do jednego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Ciąg dalszy zmagań z dwupłatem. Wkleiłem magnesy 4sztuki 3x5 w kadłub i tyle samo w klapę. Po wyschnięciu połączyłem jedno z drugim i...... jak "capnął" kadłub klapę tak nie mogłem ich rozerwać :/ Myślałem że będę musiał jakieś włamanie robić od środka czy jak. Udało się jednak rozdzielić jedno od drugiego. Muszę wywalić ze dwa magnesy albo odsunąć je ze 2-3mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Sławek, ja montuję z jednej strony magnesy (np. w kadłubie), a w klapce wklejam kawałki cienkiej blaszki. Magnesy z obu stron to tragedia przy próbie rozdzielenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Wiesz Krzysiek, jak się sprawdziło w kabince to się sprawdzi w klapie (tak przynajmniej myślałem no i jak widać źle myślałem ) Tyle że kabinę można poderwać z jednej strony a klapy nie. Twój sposób jest ok i tak to poczynię. Dzięki za podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Miód na moje oczy taki dwupłacik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 W sumie to i mnie się podoba Jutro może będę miał żółtą folię to okleję do końca kadłub. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Viper Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Sławku jak zwykle z Twoich rąk rewelacja. Zaglądam do tego wątku codziennie, ale ile razy można piać z zachwytu Bardzo jestem ciekaw jak wygląda na żywo i jak będzie latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2017 Ehhh Marcinie, co ja mogę powiedzieć.... Chyba tyle że na 100% się dowiesz jak wygląda i jak lata Ale nie chcę Ci zagracać warsztatu modelami. Odgrzebałem "motór" który ma napędzać Ultimate.Gdzieś posiałem oryginalną piastę i krzyżak. Silnik ma odwróconą ośkę bo taka mi była potrzebna. Znalazłem też inną piastę i natnę ośkę tak żeby imbus ją blokował i zapobiegał jej obróceniu. Krzyżak zrobię ostatecznie z laminatu. Jutro może jeszcze poszukam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2017 Zdjęcie archiwalne Oklejenie reszty kadłuba wyszło tak źle że obdarłem folię i będę walczył z tym jeszcze raz. EDIT:Sobota- okleiłem ponownie kadłub, jest znacznie lepiej niż było. Waga tego co na zdjęciach 497g Kupiłem dziś kołpak do Ultimate . 51mm średnicy. Będzie w sam raz ( taki otwór będzie w masce silnika) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 10 Grudnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2017 Ciąg dalszy ... Wkleiłem statecznik pionowy, wkleiłem zawiaski i dźwignię w SK. Wkleiłem płozę ogonową, zamontowałem nakrętki kłowe podwozia, okleiłem resztkami folii dół kadłuba, wytopiłem spinaczem biurowym otwory w folii pod serwa i otwór odpowietrzający kadłub, usunąłem dwa magnesy po przekątnej w klapie i już nie ma problemu z jej otwieraniem. W środku widać półkę na odbiornik. Oklejenie nie jest szałowe ale tak jak wspomniałem kiedyś- to prototyp więc jak na takowy to i tak się postarałem. Resztki folii takie jak na boku kadłuba usunie się już na samym końcu. Edit: zmierzyłem zakres wychyleń SK i SW ( konstrukcyjne możliwe - wymaga jednak dłuższych dźwigni na serwach) SK - po 52 stopnie w każdą stronę SW- po 65 stopni w każdą stronę Lotek jeszcze nie wklejałem ale zakres pewnie nie będzie mniejszy niż po 45 stopni na stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi