Jump to content

I-22 Iryda


Guest Mromack
 Share

Recommended Posts

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Guest Mromack

Czekamy na wiecej!

 

Musisz tylko byc ostrozny z tym 3D CAD abys nie zostal posadzony na tym forum o popisywanie sie czy leczenie kompleksow  :D .

---

Link to comment
Share on other sites

Witaj!

Z zainteresowaniem będę śledził postępy. mnie też wciąż chodzi po głowie Iryda w skali 1:5 pod kątem Jeta.

Bardzo chętnie zobaczę podwozie ,jest bardzo skomplikowane.

pozdrawiam Piotr Kalinka

Link to comment
Share on other sites

Brawo Ty :) .

Kolejna polska konstrukcja, trzymam kciuki. Samolot piekny, górnopłat, to i latać powinien fajnie.

Mam wielką nadzieję że dotrwasz do końca projektu.

Nawiązując do podwozia - no już bardziej się tego nie dało skomplikować  :angry:  (myślę o projektantach). I zrób tu człowieku  takie makietowe w skali np 1:5, no po prostu masakra.

Wątek już dodaje do obserwowanych :P .

Link to comment
Share on other sites

Pełny szacun , pięknie Ci to idzie !!! :P

Skala 1:5 lub 1:6 , dwie turbiny EDF - "brzmi drogo" jak mawiał księgowy   Howarda Hughes ,gdy ten przychodził do niego ze swoim nowym pomysłem.

Masz dużo materiałów o I-22 i pewnie to znasz, ale gdyby jednak nie, to;

w Przeglądzie Lotniczym numer 7,8,9,10/2002 w dziale Vademecum Konstruktora jest artykuł Prof. Tadeusza Sołtyka pt. "Samoloty ,które zabijają.Rzecz o stateczności bocznej."

 

Render w poście #12 "palce lizać" ,aż "strach się bać" co będzie dalej na Twojej drodze do mistrzostwa w renderingu.

Życzę wytrwałości ,trzymam kciuki.

Pozdr.

 

P.S W jaki programie 3D pracujesz ?

 
Link to comment
Share on other sites

 

 

w Przeglądzie Lotniczym numer 7,8,9,10/2002 w dziale Vademecum Konstruktora jest artykuł Prof. Tadeusza Sołtyka pt. "Samoloty ,które zabijają.Rzecz o stateczności bocznej."

 

 

Tak, Prof Soltyk twierdzil, ze wystarczy zmienic wznios na zerowy aby poprawic statecznosc.

Ciekawe jakie ma na ten temat zdanie glowny konstruktor Irydy?

 

Jesli bedziesz budowal model to proponuje przeniesc temat do "Makiety Polskich Konstrukcji" a nie jakies tam "Rozne"  :)  

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko, że jednym z najsłabszych podzespołów Irydy było podwozie, którego węzły po prostu się urywały w czasie eksploatacji ( duży ciężar samolotu gotowego do lotu).

Artykuł Prof. Sołtyka podawał jakiś czas temu Andrzej. Ja przypomnę tylko tabelkę.

post-6507-0-06519400-1510846116.jpg

Link to comment
Share on other sites

Mromack​ chylę przed tobą czoła!

Jeśli rysujesz na bieżąco to pokłon aż do samej ziemi, sam próbowałem Rhino.

Ale albo brakło mi samozaparcia albo nie miał mi kto wskazać fajnej drogi.

Poległem.

I dlatego opracowałem Irydę tylko w Corelu(kadłub) reszta to "już" łatwizna.

Link to comment
Share on other sites

Guest Mromack

Mromack​ chylę przed tobą czoła!

Jeśli rysujesz na bieżąco to pokłon aż do samej ziemi, sam próbowałem Rhino.

Ale albo brakło mi samozaparcia albo nie miał mi kto wskazać fajnej drogi.

Poległem.

I dlatego opracowałem Irydę tylko w Corelu(kadłub) reszta to "już" łatwizna.

---

Link to comment
Share on other sites

Nie, tak na bieżąco to nie rysuję. Narysowałem trochę kiedyś trochę. Potem trafiła do szuflady. Teraz tylko odświeżam. Ale model latający jest w planach i to już na poważnie. Samolot naprawdę mi się podoba. Trochę przeraziło mnie podwozie, ale myślę, że i przez to przebrniemy. Co do Rhino , jak się ma dobre plany to idzie szybko, ale wiadomo jak to jest z planami, zwłaszcza polskiej konstrukcji. Swego czasu trafiłem na fajny kurs Rhinocerosa. Po kilku dniach można było już naprawdę fajnie modelować. I tak sobie dziergam do szuflady, a teraz żona mnie zachęciła aby coś opublikować.

 

P.S. Dalej w planach jest Karaś. Z tym to będzie problem. 

Mam w planach kiedyś Irydę w skali 1:5 jak Iskra. Wychodzi fajna duża. Fakt podwozie jest zakręcone. Dużo rozmawiałem w tym temacie z Wojtkiem(mecenas). trudno będzie!

Link to comment
Share on other sites

Dodam tylko, że jednym z najsłabszych podzespołów Irydy było podwozie, którego węzły po prostu się urywały w czasie eksploatacji ( duży ciężar samolotu gotowego do lotu).

Artykuł Prof. Sołtyka podawał jakiś czas temu Andrzej. Ja przypomnę tylko tabelkę.

 

Maciek,

 

Tutaj jest czesc o Iryda:

 

post-12308-0-99075500-1510958684_thumb.jpg

 

 

 

A inne czesci podalem tutaj:

 

http://pfmrc.eu/index.php/topic/59797-pzl-h-pzl12/?p=641635

 

 

Podobno wystarczy dac zerowy wznios. 

 

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.