jetfan Opublikowano 26 Grudnia 2017 Opublikowano 26 Grudnia 2017 No i po Świętach (prawie) Ale inne pytanie: czy w swoich benzynach usuwacie czasem nagar z tłoka i głowicy? Naszło mnie coś i zobaczyłem jak to wygląda po sezonie i nie jest dobrze, wszystko czarne. Oczywiście pierwsza myśl: usuwam niezwłocznie ale ponieważ zdarzyły się Święta więc nie mogłem zacząć tak od razu. Po przemyśleniu mam wątpliwości bo przejrzałem fora na szybko i jakoś nie znalazłem opisu, że ktoś w ogóle się tym przejmuje. Czyli warto to robić? Dlaczego nikt poza mną nie ma takiego problemu? A może to jest tak oczywiste, że wszyscy to robią i o tym nie piszą? Napiszcie pls jak u Was to wygląda.
Nielot Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Ja nic takiego nie robię. Nagar jest ale nie jakiś wielki. Jeżeli masz go dużo to coś z regulacją silnika jest nie tak. Jeżeli nie ma perturbacji w pracy silnika to zdejmowanie cylindra, nowa uszczelka, niepotrzebny demontaż...daj spokój.
AndrzejC Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Zanieś ten motorek do niejakiego Sarzały Roberta. Gość w Piasecznie znany jak mało kto. Już on Ci powie co z tym nagarem. Jak trzeba będzie posprzątać w tym motorku to posprząta i wyreguluje. Tam u was w okolicy Piaseczna większego fachmana od benzynek nie ma. A.C.
RomanJ4 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Nie ma co panikować - taki urok 2-suwów. Jak się spala olej to jakiś nagar być musi, oby tylko nie przesadnie duży bo wtedy rozżarzony nalot powoduje samozapłony. W czterosuwach mniej obecny z powodu spalania praktycznie czystej mieszanki powietrzno-benzynowej (tylko tyle oleju co filmu smarującego na ściankach cylindra, który dużo mniej paruje niż rozpylony w mgle mieszanki dwusuwu)
Goodman Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Nie ma co panikować - taki urok 2-suwów. Jak się spala olej to jakiś nagar być musi, oby tylko nie przesadnie duży bo wtedy rozżarzony nalot powoduje samozapłony. W czterosuwach mniej obecny z powodu spalania praktycznie czystej mieszanki powietrzno-benzynowej (tylko tyle oleju co filmu smarującego na ściankach cylindra, który dużo mniej paruje niż rozpylony w mgle mieszanki dwusuwu) Ja jestem nieco innego zdania .... To GT33 O.S. MAX po jednym sezonie. Co prawda na dotarciu ale jednak .
radziu45 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Opublikowano 27 Grudnia 2017 Ja z puntu widzenia mechanika samochodowego powiem tak : Taki nagar jak w tym OS-sie to już trochę problem , na pewno odprowadzanie ciepła już jest zakłucone , mogą a nie muszą pojawiać się zamozapłony . Przyczyna za bogata mieszanka i jeszcze jak jest przy takiej mieszance więcej oleju to mamy powiedzmy dwa razy tyle oleju , no i takie są efekty . Może to być z kiepskiego oleju na przykład Castrol takie tematy jak nagar powoduje . Jako ciekawostkę powiem że po sześciu latach użytkowania piły łańcuchowej rozebrałem ją i ilość nagaru w porównaniu do tego OS-a to może jedna dziesiąta , olej Mobil minerał .
RomanJ4 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Opublikowano 28 Grudnia 2017 Ja jestem nieco innego zdania .... Sporo bo i docierałeś na bogatszej. Można usunąć skoro już rozkręciłeś, A jak nie sprawia problemów, to się z czasem powinien sam wypalić i nadmiar popiołu wydmuchać..(samooczyszczenie na ubogiej mieszance)...
Rekomendowane odpowiedzi