Skocz do zawartości

UGLY TWIN


Rekomendowane odpowiedzi

W swoich modelach ME110, Bonko' Cri Cri sterowanie silnikami mam jednym serwem.Silniki zgrywasz na ziemi pliwem a nie serwem.Patryk z tym miksowaniem silników z kierunkiem to piszesz bzdury.

Paliwem jak paliwem , ale jakies tam wstepne ustawienie raczej trzeba zrobic ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj oszlifowalem szpachlowania na koncowkach , wycialem laczniki sklejkowe i skleilem centroplat z prawa koncowka. Okleilem tez gondole ( na razie tylko od dolu , bo gora ( co wiaze sie z bokami ) bedzie robiona ( oklejana ) po wklejeniu gondol w centroplat. Tak to wymyslilem , gdyz po wklejeniu gondol bede musial uzupelnic ich koncowki balsa 3 mm i podszlifowac na okraglo. Wycialem i okleilem rowniez klapki rewizyjne gondol. Jutro mam nadzieje skleic druga koncowke z centroplatem. Pozostana tam pewnie jakies miejsca do poszpachlowania i drobne szlify ,ale to wyjdzie po sklejeniu ....

post-6937-0-92057500-1519504434_thumb.jpg

post-6937-0-86739100-1519504454_thumb.jpg

post-6937-0-46062900-1519504469_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk z tym miksowaniem silników z kierunkiem to piszesz bzdury.

Pardon?

 

Przecież ja tak latam na co dzień.

Jest to jedyna metoda sterowania moim Twisntarem na ziemi (trójkołowe podwozie, bez skrętnego przedniego kółka) i faktycznie pozwala na akrobacje.

Oczywiście sam miks jest na wyłączniku i można go wyłączyć w każdej chwili.

 

Możesz podać jeden sensowny powód dla którego to miałoby być niemożliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież ja tak latam na co dzień.

Jest to jedyna metoda sterowania moim Twisntarem na ziemi (trójkołowe podwozie, bez skrętnego przedniego kółka) i faktycznie pozwala na akrobacje.

Oczywiście sam miks jest na wyłączniku i można go wyłączyć w każdej chwili.

 

W elektrykach spokojnie do zrobienia, z napędem spalinowym nie da rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga koncowka wklejona , laczenia pierwszej z centroplatem wstepnie poszpachlowane. Gondole oklejone z bokow ( jednak wymyslilem to inaczej ) . Niestety nie mialem czasu na fotki , bo za godz. wraca rodzina z nart i musze ogarnac caly dom , bo lekki "sajgon" sie zrobil   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk zrób porządnego spaliniaka a nie popirdółke polataj a wtedy porozmawiamy.Jarek ciekawy ten brzydal.

Ech...

Naprawdę? To jest tak słaby argument (w sumie to nie jest argument, to taki błąd logiczny: https://rationalwiki.org/wiki/Argument_from_authority . Bo zamiast mi odpowiedzieć, to siebie stawiasz jako autorytet, co powoduje,ze uznajesz za udowodnione), że aż przykro mi robi, że się czyś takim zasłaniasz. Już nawet stwierdzenie, że opóźnienie w reakcji na przepustnicę stanowi problem jest znacząco lepszym argumentem, bo porusza faktyczną kwestię.

 

Poza tym - 6m BSL z dwoma benzynami, to już dosyć, czy jeszcze za mało (i nie fotek nie będzie, jak zwykle NDA)?

 

Ale dobra, uznajmy,ze nie brałem udziału w takich projektach.

Więc masz takie rzeczy:

http://www.rcuniverse.com/forum/twin-multi-engine-rc-aircraft-192/10768230-differential-thrust-steering-glow-engines.html

Gdzie piszą o możliwości użycia tego, ktoś wspomina o użyciu różnicowego ciągu do kołowania.

Dobrze, że nie wiedzieli, że w spalinie się nie da.

 

A idąc dalej:

http://www.bigplanes.nl/contents/en-uk/p1024_WIKE_RC_TwinSync_Engine_Synchronizer.html

To urządzonko śluży do synchronizowania ciągu w naprawdę dużych modelach. I wiecie co jest zabawne?

Że ma wbudowaną funkcję do miksowania silników do steru kierunku.

 

Idąc dalej - pełnowymiarowe łodzie latające potrafiły używać różnicowego ciągu do sterowania na wodzie (ale ok, słaby argument, bo to nie w powietrzu).

 

I tak - sterowanie ciągiem w większych modelach nie pozwoli na pętle na żyletce jak Twisntarem, nie to obciążenie mocy. Ale - Ugly Twin jest jedynie 25cm mniejszy od Twinstara, a mocy na pewno będzie miał więcej.

 

Więc - zapraszam do konkretnego argumentu na temat:

Dlaczego zróżnicowanie ciągu silników, ma nie spowodować powstania reakcji w płaszczyźnie działania steru kierunku?

Pamiętajcie tylko, że taki miks jest niewielki (10-20% przepustnicy do maks steru kierunku) i pamiętajcie, że jest możliwość jedynie dodawania ciągu na jednym silniku, nie trzeba odejmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk nie jestem autorytetem.W teori wszystko pięknie.W przeciwieństwie do Ciebie wiem jak się lata splinowymi weielosilnkowcami.Koniec zaśmiecania tematu.

To wiesz jak się lata, czy nie jesteś autorytetem?

Jedno z dwóch, dwa na raz nie wejdą.

 

Jak już zarzuciłeś mi gadanie bzdur, to teraz czekam na argumenty, bo jak na razie udało Ci się mnie obrazić ,a niczym tezy nie poparłeś.

Skoro wiesz jak się lata, to też na pewno będziesz wiedział czemu to nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zeby nie bylo , ze NIC sie nie dzieje .... Skrzydlo sklejone i wstepnie poszpachlowane. Z braku czasu niestety robota troszke stanela. 

 

Wole jednak sie nie spieszyc i zrobic wszystko dobrze i po kolei. U mnie panuje zasada , ze model powinien dobrze latac ( to akurat jest wielka niewiadoma  ;) ) i dobrze wygladac. Wole poswiecic pare godzin wiecej na jakies tam dopieszczenia i byc zadowolonym z efektu koncowego , jak gnac tylko do przodu i na koniec krecic glowa .

post-6937-0-62722700-1519975004_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 7 miesięcy temu...

Zima powoli nadchodzi , sezon kolarski sie skonczyl , do tego popekaly mi zebra ( posliznalem sie u kolegi na schodach i trzepnalem tylem placow w stopien )  wiec i okazja i czas za BRZYDALA sie zabrac !  

Jutro posprzatam troche modelarnie i jak okaze sie , ze moge wykonywac wszystkie ruchy potrzebne do kontynuowania budowy to bede kontynuowal. Jesli nie , poczekam kilka dni , bo wyraznie idzie juz ku lepszemu  ;)  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.