Gość RomanX Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 mam taki silnik bezszczotkowy 2212 920 kv i potrzebuję dobrać regulator budżet mam mały, więc musi być tanio znalazłem taki żółty i czerwony 30A tylko ,czy da się w nich ustawić bieg wsteczny i jak to zrobić ? żółty ma opis - XXD HW30A 30A Brushless Motor ESCczerwony - 30 AMP Simonk 30A Brushless ESC firmware w / 5V 3A UBEC bo te oznaczone jako do łodzi są 4x droższe, to nie ma być szybka motorówka, tylko aby się po falach pobujać nie mam też żadnej karty programującej czy te ESC da się w ogóle da zastosować ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.pilot Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Witaj Taki regulator możesz zastosować do łodzi, jeżeli chodzi o ciąg wsteczny gdzieś w internecie widziałem jak przerabiają takie ESC. Ostatnio zrobiłem sobie airboat i zastosowałem taki regulator https://hobbyking.com/en_us/aerostar-rvs-40a-electronic-speed-controller-w-reverse-function-and-2a-bec-2-4s.html z ciągiem wstecznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Możesz zastosować taki. Dobrze się sprawują. Wędkarzom nawet nie udało się jeszcze żadnego spalić. Mam taki żółty z chłodzeniem wodnym dwa kierunki ale powiem że oprogramowanie ma takie sobie, gubi czasem synchronizację. Ten HK 30A jest bezproblemowy jak na razie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejp Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Jeżeli chcesz mieć łódkę poruszającą się "do przodu i do tyłu", to raczej lotnicze regulatory się nie nadają. Z założenia mogą obracać silnikiem tylko w jedną stronę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Bodzioch, mówisz o takim czymś? Planuję taki zakupić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Można przeprogramować je na blheli i będzie wsteczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanX Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Jeżeli chcesz mieć łódkę poruszającą się "do przodu i do tyłu", to raczej lotnicze regulatory się nie nadają. Z założenia mogą obracać silnikiem tylko w jedną stronę. bieg wsteczny się przydaje, jak z rozpędu wpłyniemy w jakieś szuwary itp. z założenia zamiana miejscami dwóch przewodów, powoduje bieg wsteczny silnika więc dlaczego miałby się nie nadać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodzioch Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Tak chodzi o ten typ. Problem jest taki że są wersje jednokierunkowe i dwukierunkowe a brak jakiegokolwiek oznaczenia na reglu. Chińczyk pakuje do paczki ale sam chyba do końca nie jest pewien co. Kupiłem zestaw silnik i regulator( też taki żółty) i pracuje ładnie . Podłączyłem silnik z zestawu do niby takiego samego regla tylko kupionego gdzie indziej i już tak ładnie nie pracuje. Muszą być chyba różne oprogramowania w reglu. Może się trafić że będzie ładnie pracował z twoim silnikiem. Osobiście używam regulatora HK 90A ( taki sam jak ten na mim zdjęciu tylko 90A) w łódeczce z silnikiem 1900W i jak na razie jest OK. Wersja 30A moim zdaniem do rekreacyjnego pływania będzie OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Zrobić na przełączniki na serwie zmianę polaryzacji i miałbyś przęłączanie wstecznego na radiu. Aby tylko przełącznik wytrzymał obciążenie prądem chociaż przy rekreacyjnym pływaniu chyba problem by to nie był. A da się coś w podobnych pieniądzach załatwić? Wątek dalej mam początek relacji z Alice i to nie jest jakiś ślizg który potrzebuje 100A regla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Do zmiany kierunku obrotów silnika może posłużyć przełącznik na serwie. Dokładniej serwo mikro i dwa przełączniki z trzema wyjściami o odpowiednich oznaczeniach prądowych, żeby styki się nie skleiły lub spaliły. Połączenia jak na rysunku. Ustawienie jak na rysunku nadaje się np. do steru strumieniowego. obroty w lewo - stop - w prawo. Po ustawieniu orczyka w nacisku na przełącznik będą obroty śruby w przód. Po przesunięciu drążka nadajnika do siebie będą obroty wstecz. Zauważyłem, że regulatory dwukierunkowe (przynajmniej te tańsze) nie zawsze zadziałały na wsteczny. To może być niepożądane w dokowaniu. Na przełącznikach jest pewność działania. Przy silnikach 3f wystarczy zmienić na dwóch końcówkach. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 A jakiej wielkości jest przełącznik 30A? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.pilot Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Do zmiany kierunku obrotów silnika może posłużyć przełącznik na serwie. Dokładniej serwo mikro i dwa przełączniki z trzema wyjściami o odpowiednich oznaczeniach prądowych, żeby styki się nie skleiły lub spaliły. Połączenia jak na rysunku. sssssssssssssssss.jpg Ustawienie jak na rysunku nadaje się np. do steru strumieniowego. obroty w lewo - stop - w prawo. Po ustawieniu orczyka w nacisku na przełącznik będą obroty śruby w przód. Po przesunięciu drążka nadajnika do siebie będą obroty wstecz. Zauważyłem, że regulatory dwukierunkowe (przynajmniej te tańsze) nie zawsze zadziałały na wsteczny. To może być niepożądane w dokowaniu. Na przełącznikach jest pewność działania. Przy silnikach 3f wystarczy zmienić na dwóch końcówkach. Super proste rozwiązanie. Dzięki, przyda się schemat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Oczywiscie rozpięcie faz w przypadku wysterowania regulatora skończy się awaria silnika. To rozwiązanie z rysunku nadaje się tylko do silników komutatorowych. Do silników bez szczotek są regulatory dwu kierunkowe . 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Dobrze wiedzieć, a już myślałem że kable się zamieni i będzie w porządku a tak naprawdę silnik walnięty. To dobra rada Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Już widzę w wątku obok że takie rozwiązanie w przypadku regla bezszczotkowego uszkodzi silnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Jeżeli na wyłączonym regulatorze zamienisz fazy owszem zmienisz kierunek pracy. Jeżeli jednak na wysterowaniu końcówki Mocy regulatora odepniesz jedną z faz to zabijesz szybko silnik . To jest rozwiązanie kuriozalne na dzisiejsze czasy i możliwości. Cześć regulatorów też nie za bardzo lubi pracować bez obciążenia . Musiałbyś za każdym razem być pewny że drążek gazu jest na zero i dopiero wtedy zmieniać serwem kolejność faz. Sztuka dla sztuki przy takim wyborze kontrolerów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanX Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Można przeprogramować je na blheli i będzie wsteczny. czyli wystarczy później zaznaczyć bidirectional ? czy jeszcze coś trzeba zmienić/zaznaczyć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarek1925 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Pieniądze nie duże więc wezmę ten który wstawiłem na zdjęciu i mieć nadzieję że będzie w porządku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 2 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2018 Zmiany faz w 3f. Nie sprawdzałem tego bo nie miałem potrzeby i zasięgnąłem opinii z której wynika, że można spokojnie zmieniać fazy na wyłączonym silniku. Praca - stop - zmiana faz - praca. Jest to niebezpieczne jak ktoś się pospieszy ze zmianą faz. W silnikach szczotkowych zmieniałem bieguny w czasie pracy silnika. Lekkie modele po wyłączeniu silnika szybko się zatrzymują, natomiast ciężkie dłużej. Podpływając powoli do brzegu na małych obrotach włączając wsteczny, silnik ma takie same małe odwrotne obroty i model wyhamowuje. Jest jeszcze zupełnie coś innego. Napęd strugowodny. Wsteczny można uruchomić w dowolnej chwili, nawet na pełnych obrotach, chyba, że coś odleci. Wylot strugi zasłania się odpowiednią zastawką i struga kieruje się w odwrotnym kierunku. Model potrafi robić ciasne zakręty w przód i w tył. Turbinka ma tylko 18 mm średnicy. Powinna być większa i wtedy szybszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RomanX Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 na razie przyszedł regulator 30A mystery z chłodzeniem wodnym i czekam na sterowanie austar może ktoś ma ten zestaw i napisze jak to się kalibruje ? żeby łódź pływała do przodu i do tyłu, bo nie mogę żadnego filmu na youtubie znaleźć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi