Skocz do zawartości

jaki regulator ESC zastosować do łódki ?


Gość RomanX

Rekomendowane odpowiedzi

mam taki silnik bezszczotkowy 2212 920 kv i potrzebuję dobrać regulator

budżet mam mały, więc musi być tanio

znalazłem taki żółty i czerwony 30A tylko ,czy da się w nich ustawić bieg wsteczny i jak to zrobić ?

SKU042313.3.jpg

żółty ma opis - XXD HW30A 30A Brushless Motor ESC

czerwony - 30 AMP Simonk 30A Brushless ESC firmware w / 5V 3A UBEC 

 

bo te oznaczone jako do łodzi są  4x droższe,

to nie ma być szybka motorówka, tylko aby się po falach pobujać

nie mam też żadnej karty programującej

 

czy te ESC da się w ogóle da zastosować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj

Taki regulator możesz zastosować do łodzi, jeżeli chodzi o ciąg wsteczny gdzieś w internecie widziałem jak przerabiają takie ESC. Ostatnio zrobiłem sobie airboat i zastosowałem taki regulator https://hobbyking.com/en_us/aerostar-rvs-40a-electronic-speed-controller-w-reverse-function-and-2a-bec-2-4s.html z ciągiem wstecznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zastosować taki. Dobrze się sprawują. Wędkarzom nawet nie udało się jeszcze żadnego spalić.

Mam taki żółty z chłodzeniem wodnym dwa kierunki ale powiem że oprogramowanie ma takie sobie, gubi czasem synchronizację.

Ten HK 30A jest bezproblemowy jak na razie.

post-526-0-20238300-1517564819.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chcesz mieć łódkę poruszającą się "do przodu i do tyłu", to raczej lotnicze regulatory się nie nadają. Z założenia mogą obracać silnikiem tylko w jedną stronę.

bieg wsteczny się przydaje, jak z rozpędu wpłyniemy w jakieś szuwary itp.

 z założenia zamiana miejscami dwóch przewodów, powoduje bieg wsteczny silnika

więc dlaczego miałby się nie nadać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o ten typ. Problem jest taki że są wersje jednokierunkowe i dwukierunkowe a brak jakiegokolwiek oznaczenia na reglu. Chińczyk pakuje do paczki ale sam chyba do końca nie jest pewien co. Kupiłem zestaw silnik i regulator( też taki żółty) i pracuje ładnie . Podłączyłem silnik z zestawu do niby takiego samego regla tylko kupionego gdzie indziej i już tak ładnie nie pracuje. Muszą być chyba różne oprogramowania w reglu. Może się trafić że będzie ładnie pracował z twoim silnikiem.

Osobiście używam regulatora HK 90A ( taki sam jak ten na mim zdjęciu tylko 90A) w łódeczce z silnikiem 1900W i jak na razie jest OK. Wersja 30A  moim zdaniem do rekreacyjnego pływania będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobić na przełączniki na serwie zmianę polaryzacji i miałbyś przęłączanie wstecznego na radiu. Aby tylko przełącznik wytrzymał obciążenie prądem chociaż przy rekreacyjnym pływaniu chyba problem by to nie był. A da się coś w podobnych pieniądzach załatwić? Wątek dalej mam początek relacji z Alice i to nie jest jakiś ślizg który potrzebuje 100A regla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany kierunku obrotów silnika może posłużyć przełącznik na serwie. Dokładniej serwo mikro i dwa przełączniki z trzema wyjściami o odpowiednich oznaczeniach prądowych, żeby styki się nie skleiły lub spaliły. Połączenia jak na rysunku.

post-419-0-73181200-1517570625.jpg

Ustawienie jak na rysunku nadaje się np. do steru strumieniowego. obroty w lewo - stop - w prawo. Po ustawieniu orczyka w nacisku na przełącznik będą obroty śruby w przód. Po przesunięciu drążka nadajnika do siebie będą obroty wstecz. Zauważyłem, że regulatory dwukierunkowe (przynajmniej te tańsze) nie zawsze zadziałały na wsteczny. To może być niepożądane w dokowaniu. Na przełącznikach jest pewność działania. Przy silnikach 3f wystarczy zmienić na dwóch końcówkach.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zmiany kierunku obrotów silnika może posłużyć przełącznik na serwie. Dokładniej serwo mikro i dwa przełączniki z trzema wyjściami o odpowiednich oznaczeniach prądowych, żeby styki się nie skleiły lub spaliły. Połączenia jak na rysunku.

attachicon.gifsssssssssssssssss.jpg

Ustawienie jak na rysunku nadaje się np. do steru strumieniowego. obroty w lewo - stop - w prawo. Po ustawieniu orczyka w nacisku na przełącznik będą obroty śruby w przód. Po przesunięciu drążka nadajnika do siebie będą obroty wstecz. Zauważyłem, że regulatory dwukierunkowe (przynajmniej te tańsze) nie zawsze zadziałały na wsteczny. To może być niepożądane w dokowaniu. Na przełącznikach jest pewność działania. Przy silnikach 3f wystarczy zmienić na dwóch końcówkach.

Super proste rozwiązanie. Dzięki, przyda się schemat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na wyłączonym regulatorze zamienisz fazy owszem zmienisz kierunek pracy. Jeżeli jednak na wysterowaniu końcówki

Mocy regulatora odepniesz jedną z faz to zabijesz szybko silnik . To jest rozwiązanie kuriozalne na dzisiejsze czasy i możliwości. Cześć regulatorów też nie za bardzo lubi pracować bez obciążenia . Musiałbyś za każdym razem być pewny że drążek gazu jest na zero i dopiero wtedy zmieniać serwem kolejność faz. Sztuka dla sztuki przy takim wyborze kontrolerów .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można przeprogramować je na blheli i będzie wsteczny.

 

czyli wystarczy później zaznaczyć bidirectional ?

czy jeszcze coś trzeba zmienić/zaznaczyć ?

 

image.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany faz w 3f. Nie sprawdzałem tego bo nie miałem potrzeby i zasięgnąłem opinii z której wynika, że można spokojnie zmieniać fazy na wyłączonym silniku. Praca - stop - zmiana faz - praca. Jest to niebezpieczne jak ktoś się pospieszy ze zmianą faz.

W silnikach szczotkowych zmieniałem bieguny w czasie pracy silnika. Lekkie modele po wyłączeniu silnika szybko się zatrzymują, natomiast ciężkie dłużej. Podpływając powoli do brzegu na małych obrotach włączając wsteczny, silnik ma takie same małe odwrotne obroty i model wyhamowuje.

 

Jest jeszcze zupełnie coś innego. Napęd strugowodny. Wsteczny można uruchomić w dowolnej chwili, nawet na pełnych obrotach, chyba, że coś odleci. Wylot strugi zasłania się odpowiednią zastawką i struga kieruje się w odwrotnym kierunku. Model potrafi robić ciasne zakręty w przód i w tył.

Turbinka ma tylko 18 mm średnicy. Powinna być większa i wtedy szybszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

na razie przyszedł regulator 30A mystery z chłodzeniem wodnym

 

IMG_0080.jpg

 

i czekam na sterowanie austar

 

s-l225.jpg

 

może ktoś ma ten zestaw i napisze jak to się kalibruje ?

żeby łódź pływała do przodu i do tyłu, bo nie mogę żadnego filmu na youtubie znaleźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.