Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,mam taki modelik wykonany z balsy ,rozpietosc 140cm ,problem polega na tym ze silnik w modelu jest troche slaby,szczotkowy silnik z przekladnia,pakiet ni-cd 8.4 v o pojemnosci cos troche ponad 2200mA ,co tu wsadzic zeby model jakos latal, i na dodatek zebym nie zbankrutowal wydajac pieniadze na modyfikacje ,ewentualnie moze wsadzic spaline?Jakiej pojemnosci silnik zastosowac?

post-5994-0-06488900-1520726258.jpg

post-5994-0-77745000-1520726269.jpg

post-5994-0-70248800-1520775453_thumb.jpg

Opublikowano

Chcesz tanio to odpusc spaline :) najpewniej moim zdaniem to jakis bezszczotkowy silnik redoxa 1200/1100 do tego regulator 30A-40A i pakiecik 3s ok 1800mah, ile wazy model?

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Kiepsko widać na tym zdjęciu, może się mylę, ale śmigło wygląda na założone odwrotnie. Nie lubi się czasem samo odkręcić?

Opublikowano

Niestety masy nie znam ale model byl kiedys spalinowy i jest dosc ciezki.Smiglo jest 12x10 obecnie ,a jakie bede musial zalozyc po montazu w/w napedu?

Opublikowano

Kiepsko widać na tym zdjęciu, może się mylę, ale śmigło wygląda na założone odwrotnie. Nie lubi się czasem samo odkręcić?

śmigło jest odwrotnie zamontowane zwróć uwagę ze jest przekładnia i śmigło ma prawe obroty ,spróbuj zamienić kable od silnika i zamontuj śmigło odwrotnie może to coś zmieni 

Opublikowano

Nie zmieniaj kierunku obrotów silnika, odwróć śmigło. Pytałem o odkręcanie bo wpadł mi dawno temu w łapy nieco podobny napęd z lewym gwintem na osi.

Opublikowano

A co ma przekładnia do kierunku obrotu śmigła?

 

Jakby odwrócić obroty, to zawsze śmigło będzie ciągnąć odwrotną stronę i sama przekładnia nie ma wpływu na kierunek obrotu śmigła (ani nie ma wpływu na kierunek gwintu na piaście).

 

Odwracanie śmigła zaś nie spowoduje, że zmieni się kierunek pracy, będzie jedynie pracować spływem do przodu (czyli będzie wyć i mieć spore straty)

 

I jakbym się nie starał, to ja odwrotnie założonego śmigła, mi to wygląda ok (spływ z reguły jest bardziej prosty, a natarcie porusza się łukiem, tak, że przy piaście śmigło od przodu schodzi się do dołu)

Opublikowano

Myślę, że autor wątku wyjaśni nam kwestię poprawności montażu. Patrząc na zarys śmigła z boku przypuszczałem, że śmigło pracowało spływem do przodu.

Opublikowano

A co ma przekładnia do kierunku obrotu śmigła?

 

 

a to  ze silnik kreci się w prawo a zębatka na przekładni w lewo ?

Opublikowano

Dodalem jeszcze jedno zdjecie w pierwszym poscie patrzac na krawedz natarcia wydaje mi sie ze jest ok ;)

Teraz nie mam wątpliwości, że pora udać się do okulisty :D

Opublikowano

Taki mam aparat :)Panowie a jak wyglada sprawa z napedem spalinowym,jak to wychodzi kosztowo w porownaniu do elektryka zakladajac ze model mam goly,silnik pewnie do takiego modelu pewnie z 2.5cm?Dzwiek silnika ,zapach spalin bezcenny ;p

Opublikowano

a to  ze silnik kreci się w prawo a zębatka na przekładni w lewo ?

 

Nie - wał przekładni kręci się w odpowiednią stronę dla śmigła, a żeby strona była odpowiednia to zadbać trzeba odpowiednim kierunkiem obrotów silnika.

Piasty śmigła, śmigła i gwint na piaście absolutnie nie obchodzi czy ma za sobą przekładnie czy nie, o kierunku obrotów decyduje śmigło.

Opublikowano

Nie - wał przekładni kręci się w odpowiednią stronę dla śmigła, a żeby strona była odpowiednia to zadbać trzeba odpowiednim kierunkiem obrotów silnika.

Piasty śmigła, śmigła i gwint na piaście absolutnie nie obchodzi czy ma za sobą przekładnie czy nie, o kierunku obrotów decyduje śmigło.

CZY TY CZYTASZ WOGULE TO CO TY PISZESZ?

  • Lubię to 1
Opublikowano

silnik z przekładnia  nawet szczotkowy spoko powinien dać rade latałem podbnymi modelami i ciagu było dosyć.

 ile wazy model -i co to za pakiet ? moze paiet za ciezki.

Śmigło  wygląda na źle założone -"tył na przód" daj dokładniejsze zdjęcia śmigła -także z boku na końcówkę łopaty tak na sztorc fotkę.

 

1 odwrócenie śmigła (jeśli jest źle) powinno dodać co najmniej 30% ciągu.

2 jeśli nadal za słabo zmień pakiet -na li-pol 3s jakiś dość lekki.

pewnie pojemności 1400-1800 mAh -po zmianie pakietu może być konieczne założenie trochę MNIEJSZEGO śmigła -jeśli silnik będzie brał zbyt duży prąd i się przegrzewał.

Ale może po zmianie pakietu/zwieszeniu napięcia  da radę na tym śmigle co jest -generalnie to smigło to raczej preferuje szybszy lot kosztem mniejszego ciągu.

 

Generalnie kluczowe -waga modelu razem z pakietem -waga pakietu (tego co jest) i foto  śmigła

Opublikowano

CZY TY CZYTASZ WOGULE TO CO TY PISZESZ?

Nie. Po co miałbym, przecież sam to napisałem :)

 

A tak poważnie - postaw może swoją tezę w jednym poście, bo w sumie to już nie rozumiem w czym się ze mną nie zgadzasz.

Moja teza brzmi: Prawidłowy kierunek obrotu wału napędzającego śmigła zależy jedynie od geometrii śmigła. Niezależnie od tego czy śmigło jest założone prawidłowo, czy tyłem do przodu to ten sam kierunek obrotu wału będzie skutkował tym samym kierunkiem wektora ciągu. Dołożenie przekładni za śmigłem nie zmienia wymaganego kierunku wału, więc przekładnia nie wpływa na potrzebny kierunek obrotu walu.

Oczywiście jest jeszcze opcja, że silnik kręci w złą stronę, ale wtedy model by się próbował w drugą stronę rozpędzać :D

Śmigło  wygląda na źle założone -"tył na przód" daj dokładniejsze zdjęcia śmigła -także z boku na końcówkę łopaty tak na sztorc fotkę.

Jest założone dobrze, na trzeciej fotce widać, że z przodu masz napisy na śmigle. Zostawcie już to biedne śmigło, naprawdę jest ok.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.