Jump to content

Jakie smigło


Grzesiek
 Share

Recommended Posts

Witam 

silnik RAY 3548 ZASILANIE 4S jakie smigiełko? Kupiłem aeronaut 12,5x7,5 i grzeje sie znacznie motorek.Napewno ktoś z kolegow ma jakieś doświadczenie aby sie podzielić.

Link to comment
Share on other sites

Ten program Konrad nie działa.Nie ma w nim silnika RAY nie mozna wybrac pakietu 5000mAh 30C.Ok moze troszke zaduze,ale czemu np dla 3S producent podaje wieksze niz do 4S?Przeciez na logike to silnik na wyzszym napieciu ma wiekszego kopa to powinien spokojnie pociagnac wieksze.Proszę o wytłumaczenie.

Link to comment
Share on other sites

Wyjdź i wejdź jeszcze raz. Program dział tak że za każdym razem w bazie są inne silniki.

Jak nie to są dwa rozwiązania, popytać kto ma lub dać 7E za cały rok.

 

PS

a śmigło to maks 12x6 lub 12x6,5 do tego silnika.

Link to comment
Share on other sites

Khem...

kV - oznacza obroty na Volt.

Przy napędzie 4s  napięcie jest wyższe, obroty są więc większe, a co za tym idzie zmniejsza się maksymalny rozmiar śmigła.

A śmigło nie jest "troszkę" za duże - zalecane 12x6,  Ty dałeś 12,5x7,5 (czyli tak jakbyś tam dał 14x6).

Link to comment
Share on other sites

Ok moze troszke zaduze,ale czemu np dla 3S producent podaje wieksze niz do 4S?Przeciez na logike to silnik na wyzszym napieciu ma wiekszego kopa to powinien spokojnie pociagnac wieksze.Proszę o wytłumaczenie.

jak przesadzisz z podtlenkiem azotu w silniku spalinowym to owszem będzie miał więcej mocy ale kosztem sporo większego obciążenia a nawet zniszczenia

to samo jest z elektrykiem po prostu ma swoją granice

Link to comment
Share on other sites

Grześku tak na logikę jest jak FSR ach. Masz silnik z dużymi obrotami stosujesz przekładnie aby zastosować większy wiatrak. Bez przekładni silnik nie będzie się wkręcał na obroty. Podobnie z napędem elektrycznym duże śmigło to większy opór dla silnika a to się wiąże ze wzrostem prądu i spadkiem sprawności. Dużo energii idzie w ciepło a silnik nie wkręci się na swoje obroty.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Grześku tak na logikę jest jak FSR ach. Masz silnik z dużymi obrotami stosujesz przekładnie aby zastosować większy wiatrak. Bez przekładni silnik nie będzie się wkręcał na obroty. Podobnie z napędem elektrycznym duże śmigło to większy opór dla silnika a to się wiąże ze wzrostem prądu i spadkiem sprawności. Dużo energii idzie w ciepło a silnik nie wkręci się na swoje obroty.

I ta odpowiedz jest na 5+ dziekuje.

Konrad a moze Ty bys mi mogl zrobic ta symulacje z programu?

Link to comment
Share on other sites

Mam ten silnik w swoim skrzydle.

Przy 4S i śmigle 11x5 daje 2,4kg ciągu przy prądzie 25A

Przy 4S i śmigle 13x4 daje 3,4kg ciągu przy prądzie 52A.

 

Pomiary robione na hamowni a nie w programie komputerowym.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mam ten silnik w swoim skrzydle.

Przy 4S i śmigle 11x5 daje 2,4kg ciągu przy prądzie 25A

Przy 4S i śmigle 13x4 daje 3,4kg ciągu przy prądzie 52A.

 

Pomiary robione na hamowni a nie w programie komputerowym.

To co z tym moim smiglem?Zaduze czy nie?

Link to comment
Share on other sites

Jeszcze podaj twoją definicję grzania się znacznego:)

.ciepłe parzy czy już śmierdzi i po jakim czasie.

Wszystkie smigła pomiędzy 10x5 do 13x4 będą dobre.

Trochę duży ten skok ale powinien wytrzymać.

Do czego chcesz dać ten silnik?

Link to comment
Share on other sites

Marek silnik trafi do 3m groba waga z pakietem ok 3Kg.Silnik zagrzal sie ze az pazył i laminat kadluba zaczoł smierdziec .Czas pracy ok 5 min na zmiennych obrotach.Chcialem sprawdzic ile pakiet czasu bedzie w stanie pochodzic.

Link to comment
Share on other sites

Tak, Twoje jest znacznie za duże, Marek używa śmigła 13x4.

Zgodnie z zasadami konwersji śmigieł: zwiększając skok o 1, zmniejszamy o 1 średnicę, zwiększając średnicę o 1 - zmniejszamy o 1 skok.

Śmigło 13x4 odpowiada (mniej więcej) śmigłu 12x5, a więc mieszczącemu się w zaleceniach producenta silnika.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.