Skocz do zawartości

Jakie smigło


Grzesiek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Niema przeszkod poprostu wieksze smiglo lepiej wyglada.Marek łopatki do skladanego potrzebuje

Grzesiu, co to za twór?

Jakaś nowomowa?

Nie wstyd Tobie?

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhyyy.....

Sorry, ale Ty wiesz w ogóle po co się kombinuje z rozmiarem i skokiem śmigła (poza względami estetycznymi oczywiście ;))?

 

No i sporo powodzenia życzę w poszukiwaniach 13 calowego śmigła składanego o tak małym skoku.

Bo widzisz - producenci raczej nie podzielają Twojego zmysłu estetycznego i robią takie, które są najbardziej efektywne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, 4 cale to może do 3D ale nie do szybowca. Jaka będzie prędkość zaśmigłowa, pewnie mniejsza lub zbliżona do prędkości szybowca?.

Skok śmigła to minimum 5-6 cala. Ja na przykład mam komplet kilku śmigieł i dobieram je optymalnie, prawidłowy lot modelu i optymalny pobór prądu.

Chyba że jakiś znajomy ma taki sam model i silnik, to wtedy niema problemu z doborem śmigła, można po prostu skopiować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na swoją obronę mam tylko 20 letnie doświadczenie  w wykorzystywanie silników do napędu modeli  i liczne testy silników tej samej wielkości o różnym KV , zarówno praktyczne jak i teoretyczne . Poczynająć od Axi po Turnigy . Choć miałem tylko jednego   Hakera w życiu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiekszość moich silników ma ok 900 kv i w większości zasilam to 4S., Nie widzę żadnych problemów z takim doborem tych parametrów. 

 

Też podobnie zrobiłem niektórym piankolotom, ale przy śmigłach niezbyt dużych lub o małym skoku. Dobrane tak, aby silnik pracował jeszcze jako-tako ekonomicznie i się nie przegrzewał. Pierwsze umierają łożyska, choć tego nie widać i często też nie słychać, ale amperomierz łatwo to ujawni. Stale stopowe łożyskowe odpuszczają już w 115*C, proces jest praktycznie nieodwracalny. Miękkie kulki i bieżnie to dużo większe opory toczenia (i inne też). 

To jest pierwszy próg ograniczenia mocy ciągłej silnika, nie to, co napisali marketingowcy o danym silniku. Dla konkretnego silnika dobieramy to dwoma czynnikami - napięciem zasilania i rozmiarem śmigła. Na długi czas lotu - większe śmigło, mniejsze napięcie. Na popylacza - odwrotnie., ale zawsze tak, aby go nie zniszczyć temperaturą. 

 

W Radianie mam 3S, silnik 1100kV i śmigło składane 12x6. Silnik po locie ciągłym jest gorący, więcej już by mógł nie zdzierżyć. Ale to nie jest silnik z górnej półki, ot, taki przeciętny raczej. To stockowy wypas, ten silnik jest ciut za mały rozmiarowo i się męczy z takim śmigłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.