Skocz do zawartości

Jak 7 od Marka Rokowskiego - budowa nie do końca ESA


desstructo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

buduje pierwszy model w życiu - wybór padł na warbirda Jak 7. Liczę na pomocne uwagi :) Nie będę startował w zawodach ESA, więc nie trzymam się ściśle wytycznych. Planuje latać sobie dla zabawy w wolnych chwilach, których i tak mam mało :( Wyposażenie modelu:

 

- Silnik ABC-Power A2212 1400KV

- ESC EMAX BLHeli 20A 2-4S

- 3x serwo 9g

- bateria 3s 1300mAh

 

Na chwilę obecną mam odbiornik tylko 3 kanałowy + sbus (frsky X4RSB), zamówiłem już 4CH ale dojdzie pewnie za miesiąc. Żeby nie czekać do tego momentu to planuję użyć obecnego odbiornika i poprzez sbus podpiąć kontroler lotu spracing F3, a do niego wpiąć serwa. Zobaczymy jak wyjdzie i czy wyjdzie :)

 

Model samolotu kupiłem w sklepie napolskimniebie.pl, całość była u mnie praktycznie na drugi dzień :) Po rozpakowaniu paczki wszystko prezentuje się bardzo fajnie, wygląda to tak:

 

30516329_2028933133803302_31682369744105

 

30441150_2028948073801808_82211404992101

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

buduje pierwszy model w życiu

 

Mam wątpliwości, czy dobrze wybrałeś .... modelami ESA lata się bardzo przyjemnie, jeżeli ma się już w lataniu jakieś doświadczenie.

To lekkie i raczej szybkie modele a jeżeli to twój pierwszy model i nie masz doświadczenia w lataniu RC, możesz mieć problem z opanowaniem modelu w powietrzu.

 

Budowa modeli ESA nie jest trudna, oglądnij na You Tube filmy DIY w temacie budowy modeli ESA i na pewno nie będziesz miał problemu ze złożeniem zestawu - pytaj konkretnie na forum a na pewno wszystko sie wyjaśni.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę wczoraj porobiłem, wrzucam efekty ;) serwa wklejone, zdecydowałem się na montaż z góry żeby ich nie uszkodzić przy lądowaniu, kadłub cały zaoblony, wstępna przymiarka kadłub - skrzydło. Trochę złe się wyraziłem, w samolotach nie mam doświadczenia ale kiedyś latałem 4 kanałowym helikiem, a od 3 lat śmigam race quadami, wiec ogólne pojęcie mam :D poćwiczę na symulatorze sam samolot i będzie dobrze :D

post-17101-0-18561600-1523257070_thumb.jpeg

post-17101-0-44934800-1523257673_thumb.jpeg

post-17101-0-40751500-1523257699_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

Na chwilę obecną mam odbiornik tylko 3 kanałowy + sbus (frsky X4RSB), zamówiłem już 4CH ale dojdzie pewnie za miesiąc.

...

Szkoda, że nie zapytałeś ...

Np:

Samolot z osobnymi serwami na lotkach - 5 kanałów.

Motoszybowiec z klapami - 7 kanałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wyglada samolot na ta chwile ;) wkręciłem silnik na wkręty które były dołączone do mocowania serwa, trzyma się dość stabilnie to chyba może zostać? Mam pytanie co do mocowania silnika, nie jest dokładnie na środku, trochę uciekł mi na bok przy wkręcaniu, czy to coś szkodzi? Nie jest pod kątem, po prostu do lewej strony kadłuba jest mniej mm niż do prawej

post-17101-0-73450800-1523283064_thumb.jpeg

post-17101-0-40296600-1523283088_thumb.jpeg

post-17101-0-80163700-1523283105_thumb.jpeg

post-17101-0-44452000-1523283124_thumb.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info, poprawie :D a co grozi w moim rozwiązaniu? Od strony serwa tez zetka? Bo tego jeszcze nie podłączyłem. Takie gumki tez dać na nie?

Grozi tym, że  bowden się wypnie z dźwigni, nie będzie działał ster wysokości i rozwalisz model.

Od strony serwa też zetka (albo tzw. beczka - mocowanie bowdena).

Nie nie musisz dawać tych "gumek", jest to koszulka termokurczliwa - zabezpieczenie mocowania zetki na popychaczu z pręta węglowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony serwa beczka. Umożliwi to regulacje naciągu bowdena.

Czasem coś się zmienia, czasem trzeba przenieść dźwignię steru, czasem wyregulować stery po oblocie... Zawsze się da to wyregulować luzując śrubkę.

 

Jak robisz "zetkę" dwustronnie, wystarczy pomyłka o 0,5 mm i już cały popychacz do wymiany, albo model będzie latał nie do końca tak jak się spodziewamy.

Nie mówiąc już o technicznych problemach z zapięciem dwóch "zetek" z dwóch stron. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od strony serwa beczka. Umożliwi to regulacje naciągu bowdena.

Czasem coś się zmienia, czasem trzeba przenieść dźwignię steru, czasem wyregulować stery po oblocie... Zawsze się da to wyregulować luzując śrubkę.

 

Jak robisz "zetkę" dwustronnie, wystarczy pomyłka o 0,5 mm i już cały popychacz do wymiany, albo model będzie latał nie do końca tak jak się spodziewamy.

Nie mówiąc już o technicznych problemach z zapięciem dwóch "zetek" z dwóch stron. :)

 

no właśnie w między czasie to przemyślałem i stwierdziłem że kupie beczki, już nawet byłem na stronie ale zatrzymało mnie to jakie wymiary tam wybrać :P Nie mam w mieszkaniu suwmiarki, chyba że Wy będziecie wiedzieć? Serwa kupiłem zwykłe 9g a bowden mam standardowy od marka rokowskiego, na oko 1mm?

 

Jeszcze raz ponowie moje drugie pytanie, czy montaż silnika na wkrętach które były w zestawie z serwami to dobry krok? Trzyma się ok, na moje oko może być 

 

@edit

 

chyba spaliłem regiel bo odpaliłem go na FC z zaznaczonym oneshot125 a on obsługuje tylko PWM, huklo strzeliło i teraz się mocno grzeje a po samym podłączeniu bateri silnik dziwnie szarpie. Jutro kupię nowy i chyba daruje sobie zabawę z FC i poczekam na normalny odbiornik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki mocuję na śrubach M2.5 lub M3 z nakrętkami. Robię tak żeby był dostęp do nakrętek i możliwość ich odkręcenia gdy chcę poprawić skłon i wykłon silnika. Wycinam otwory w piance na wysokości nakrętki. Silnik w trakcie pracy wibruje i taki wkręt szybko może puścić a wtedy masz niezły ubaw.

Co do nieosiowego mocowania silnika to wyjdzie w praniu przy pierwszym oblocie. Może lekko ściągać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.