desstructo Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2018 Witam, buduje pierwszy model w życiu - wybór padł na warbirda Jak 7. Liczę na pomocne uwagi Nie będę startował w zawodach ESA, więc nie trzymam się ściśle wytycznych. Planuje latać sobie dla zabawy w wolnych chwilach, których i tak mam mało Wyposażenie modelu: - Silnik ABC-Power A2212 1400KV - ESC EMAX BLHeli 20A 2-4S - 3x serwo 9g - bateria 3s 1300mAh Na chwilę obecną mam odbiornik tylko 3 kanałowy + sbus (frsky X4RSB), zamówiłem już 4CH ale dojdzie pewnie za miesiąc. Żeby nie czekać do tego momentu to planuję użyć obecnego odbiornika i poprzez sbus podpiąć kontroler lotu spracing F3, a do niego wpiąć serwa. Zobaczymy jak wyjdzie i czy wyjdzie Model samolotu kupiłem w sklepie napolskimniebie.pl, całość była u mnie praktycznie na drugi dzień Po rozpakowaniu paczki wszystko prezentuje się bardzo fajnie, wygląda to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 buduje pierwszy model w życiu Mam wątpliwości, czy dobrze wybrałeś .... modelami ESA lata się bardzo przyjemnie, jeżeli ma się już w lataniu jakieś doświadczenie. To lekkie i raczej szybkie modele a jeżeli to twój pierwszy model i nie masz doświadczenia w lataniu RC, możesz mieć problem z opanowaniem modelu w powietrzu. Budowa modeli ESA nie jest trudna, oglądnij na You Tube filmy DIY w temacie budowy modeli ESA i na pewno nie będziesz miał problemu ze złożeniem zestawu - pytaj konkretnie na forum a na pewno wszystko sie wyjaśni. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Trzymam kciuki i czekam na udane zakończenie projektu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Trochę wczoraj porobiłem, wrzucam efekty serwa wklejone, zdecydowałem się na montaż z góry żeby ich nie uszkodzić przy lądowaniu, kadłub cały zaoblony, wstępna przymiarka kadłub - skrzydło. Trochę złe się wyraziłem, w samolotach nie mam doświadczenia ale kiedyś latałem 4 kanałowym helikiem, a od 3 lat śmigam race quadami, wiec ogólne pojęcie mam poćwiczę na symulatorze sam samolot i będzie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 ... Na chwilę obecną mam odbiornik tylko 3 kanałowy + sbus (frsky X4RSB), zamówiłem już 4CH ale dojdzie pewnie za miesiąc. ... Szkoda, że nie zapytałeś ... Np: Samolot z osobnymi serwami na lotkach - 5 kanałów. Motoszybowiec z klapami - 7 kanałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Zamówiłem 4ch bo był tani - 25zl do samolotu bez steru kierunku wystarczą 4 kanały. W sumie jak bym używał tego FC to tam mogę 7 serw wypiąć przy odbiorniku z sbus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Do tego samolotu wystarczą 3 kanały 1 lotki 2 wysokość 3 silnik. Po co więcej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Wręgę silnika wkleiłem na klej CA, w poradnikach widziałem ze pisało żywica ale chyba może być co? Regulator montuje pod silnikiem, ma jakies 3mm przestrzeni nad nim na wentylację, dodam tez z tylu otwory żeby powietrze przepływało swobodnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Do tego samolotu wystarczą 3 kanały 1 lotki 2 wysokość 3 silnik. Po co więcej? Do walki nie potrzeba więcej. Do zabawy z akrobacją przydaje się ster kierunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Tak wyglada samolot na ta chwile wkręciłem silnik na wkręty które były dołączone do mocowania serwa, trzyma się dość stabilnie to chyba może zostać? Mam pytanie co do mocowania silnika, nie jest dokładnie na środku, trochę uciekł mi na bok przy wkręcaniu, czy to coś szkodzi? Nie jest pod kątem, po prostu do lewej strony kadłuba jest mniej mm niż do prawej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Uuuu - na koncu popychaczy powinienes robic tzw zetki - nie wazne czy sterow czy lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Ok dzięki za info, poprawie a co grozi w moim rozwiązaniu? Od strony serwa tez zetka? Bo tego jeszcze nie podłączyłem. Takie gumki tez dać na nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
poharatek Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Ok dzięki za info, poprawie a co grozi w moim rozwiązaniu? Od strony serwa tez zetka? Bo tego jeszcze nie podłączyłem. Takie gumki tez dać na nie? Grozi tym, że bowden się wypnie z dźwigni, nie będzie działał ster wysokości i rozwalisz model. Od strony serwa też zetka (albo tzw. beczka - mocowanie bowdena). Nie nie musisz dawać tych "gumek", jest to koszulka termokurczliwa - zabezpieczenie mocowania zetki na popychaczu z pręta węglowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 A ok teraz już widze ze tam się materiał zmienia wrócę do domu to poprawie na zetki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Od strony serwa beczka. Umożliwi to regulacje naciągu bowdena. Czasem coś się zmienia, czasem trzeba przenieść dźwignię steru, czasem wyregulować stery po oblocie... Zawsze się da to wyregulować luzując śrubkę. Jak robisz "zetkę" dwustronnie, wystarczy pomyłka o 0,5 mm i już cały popychacz do wymiany, albo model będzie latał nie do końca tak jak się spodziewamy. Nie mówiąc już o technicznych problemach z zapięciem dwóch "zetek" z dwóch stron. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
desstructo Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Od strony serwa beczka. Umożliwi to regulacje naciągu bowdena. Czasem coś się zmienia, czasem trzeba przenieść dźwignię steru, czasem wyregulować stery po oblocie... Zawsze się da to wyregulować luzując śrubkę. Jak robisz "zetkę" dwustronnie, wystarczy pomyłka o 0,5 mm i już cały popychacz do wymiany, albo model będzie latał nie do końca tak jak się spodziewamy. Nie mówiąc już o technicznych problemach z zapięciem dwóch "zetek" z dwóch stron. no właśnie w między czasie to przemyślałem i stwierdziłem że kupie beczki, już nawet byłem na stronie ale zatrzymało mnie to jakie wymiary tam wybrać Nie mam w mieszkaniu suwmiarki, chyba że Wy będziecie wiedzieć? Serwa kupiłem zwykłe 9g a bowden mam standardowy od marka rokowskiego, na oko 1mm? Jeszcze raz ponowie moje drugie pytanie, czy montaż silnika na wkrętach które były w zestawie z serwami to dobry krok? Trzyma się ok, na moje oko może być @edit chyba spaliłem regiel bo odpaliłem go na FC z zaznaczonym oneshot125 a on obsługuje tylko PWM, huklo strzeliło i teraz się mocno grzeje a po samym podłączeniu bateri silnik dziwnie szarpie. Jutro kupię nowy i chyba daruje sobie zabawę z FC i poczekam na normalny odbiornik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Silniki mocuję na śrubach M2.5 lub M3 z nakrętkami. Robię tak żeby był dostęp do nakrętek i możliwość ich odkręcenia gdy chcę poprawić skłon i wykłon silnika. Wycinam otwory w piance na wysokości nakrętki. Silnik w trakcie pracy wibruje i taki wkręt szybko może puścić a wtedy masz niezły ubaw. Co do nieosiowego mocowania silnika to wyjdzie w praniu przy pierwszym oblocie. Może lekko ściągać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Bez przesady z tymi wkrętami. Mam 3 letniego esa gdzie silnik dużo większy przykrecony jest wkrętami. Prędzej wyrwie silnik razem z cala wręgą po kraksie lub przy zderzeniu z innym samolotem niż mu się wkręt odkręci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Grzesiek odbiornik cztero - kanałowy nie jest ci potrzebny. Wystarczą 3 kanały. Na lotkach zrób kabel "Y" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2018 Do frsky ciężko dostać odbiornik 3 kanalowy... Edit: zapomniałem że x4sb ma 3 pwm + sbus lub 16 sbus. Miało być: ze ciężko dostać tylko 3 kanałowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi