Skocz do zawartości

PZL Dromader


model

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Witam. Konstrukcja skrzydła jak i reszty zostala zakończona. Zostało tylko przyszlifowac tu i tam, do tej pory waga wyszla 677g.zobaczymy ile wyjdzie po oklejeniu folią.

Sk juz oklejony na próbę zakupiłem sobie żelazko i musiałem wczoraj popróbowac jak sie bedzie oklejać.

post-5808-0-89129300-1532756983_thumb.jpg

post-5808-0-51409800-1532757059_thumb.jpg

post-5808-0-74018000-1532757116_thumb.jpg

post-5808-0-78657000-1532757186_thumb.jpg

post-5808-0-31477900-1532757253_thumb.jpg

post-5808-0-43142800-1532757306_thumb.jpg

post-5808-0-80555800-1532757362_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Kadłub oklejony, szału nie ma ale dodam na usprawiedliwienie ze to moje drugie oklejanie w życiu także proszę o wyrozumiałość. Napisy wydrukowałem na zwyklym papierze i ponaklejałem na kadłub, linie podziału blach zrobilem cienkim markerem. Teraz jestem na etapie oklejania skrzydła, ale pierwszy lot zbliża sie dużymi krokami. :)

post-5808-0-79408400-1533590050_thumb.jpg

post-5808-0-57988500-1533590086_thumb.jpg

post-5808-0-38529500-1533590120_thumb.jpg

post-5808-0-14756200-1533590155_thumb.jpg

post-5808-0-70219300-1533590189_thumb.jpg

post-5808-0-42101300-1533590271_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć, budowa Dromadera dobiegła nareszcie końca :)

Zostało do zrobienia pare detali ale to juz po oblocie ( antena wloty do silnika zawór pod skrzydłem stopki do wchodzenia na skrzydło).

Waga pustego oklejonego samolotu z serwami to 800g, z silnikiem plus śmiglo,atrapą silnika regulatorem i odbiornikiem waży niecałe 1000g.

Do wyrażenia potrzeba okolo 400g (1/3 cieciwy) zrobiłem male rozeznanie i postanowilem zakupic 2 pakiety 3 s dualsky 2700 mah o wadze okolo 200g każdy będą połączone równolegle, dwa takie pakiety idealnie wypełniają przestrzeń w kadłubie. Czemu 2 pakiety a nie jeden wiekszy? Ekonomia z tym przeważa ,ponieważ będę mógł je wykorzystać osobno w razie potrzeby w innych modelach. Finalnie powinienem zmieścić sie w 1400g silnik według producenta na śmiałe 10x6 daje 1550g ciagu i pobiera 30 A prądu.

Obciążenie powierzchni wynosi 48g/dcm2.

Co do śmigła znalazłem śmiglo 4 łopatowe gws ale nie wiem czy da radę ,kolega z forum skleił ze sobą dwa śmigła gws,ale nie wiem czy to dobry pomysł ,ostatecznie zostawie apc. Także zostalo złożyć zamówienie w sklepie i we wtorek jak wszystko dobrze pojdzie jade na lotnisko na obalanie modelu. :)

post-5808-0-16784900-1534581540_thumb.jpg

post-5808-0-62219500-1534581556_thumb.jpg

post-5808-0-43812400-1534581572_thumb.jpg

post-5808-0-03698600-1534581583_thumb.jpg

post-5808-0-59498400-1534581592_thumb.jpg

post-5808-0-01115200-1534581603_thumb.jpg

post-5808-0-99467600-1534581617_thumb.jpg

post-5808-0-30653700-1534581630_thumb.jpg

post-5808-0-31159300-1534581645_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dziś udalo sie oblatac Dromadera. Ostatecznie co do pakietow to na stanie na ten monet byly 2x 2200 cube 30C , z tymi bateriami samolot ladnie sie wyważył.

Na rozgrzewkę polatalem troche samolotem ft storch, potem przyszła kolej na Dromadera, nie powiem ale stres był duży żeby wszystko poszło dobrze i..... samolot wzbił sie w powietrze :) bez żadnego problemu ,lekka regulacja i lot jak po sznurku. Obawiałem sie ze silnik moze być na styk ale do powolnych lotów wystarczy ....1/4-1/3 gazu zapas mocy tez jest pionowo w górę i pętla no problem ale nie do tego jest stworzony ten samolot.

Jestem mega zadowolony z oblotu chcialem latać na ,,skrzydle nie silniku " i chyba osiągnąłem zamierzony efekt ,ladowanie z klapami przewidywalne i bardzo powoli, samolocik jest bardzo czuły na sw z racji dużej powierzchni.

Co do mechanizmu kółka ogonowego na ziemi, rozwiewam obawy co do skuteczności model zakreca dosłownie w miejscu. Czas lotu 20min baterie rozładowanie na 3,75 na cele czyli jeszcze troche bym polatał ale robilo sie juz ciemno a chcialem jeszcze zrobic zdjecia przy orginale.

Mam troche zdjęć ale przepraszam jakość wykonania nikogo ze mna nie bylo, nastepnym razem zabiorę ,,fotografa".

post-5808-0-99487300-1534969901_thumb.jpg

post-5808-0-88886200-1534969962_thumb.jpg

post-5808-0-78276900-1534970162_thumb.jpg

post-5808-0-69344200-1534970212_thumb.jpg

post-5808-0-32880000-1534970269_thumb.jpg

post-5808-0-13205600-1534970324_thumb.jpg

post-5808-0-84861800-1534970381_thumb.jpg

post-5808-0-00242600-1534970845_thumb.jpg

post-5808-0-66313900-1534970973_thumb.jpg

post-5808-0-80974700-1534971035_thumb.jpg

post-5808-0-07409000-1535004517_thumb.jpg

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :) Dzis wybrałem sie troszkę polatac i nagrać filmik z lotów ale niestety zaczęło dziać sie coś dziwnego.

Wkladam pakiety do modelu włączam aparature podpinam pakiet do regulatora i w tym momecie serwo lotki zaczęło buczec i nie reagowało na wychylenie drążka, myślę sobie co jest? Może cos sie lekko sklinowalo ,odkrecam serwo ze skrzydła ogladam, mechanika lotki ok,ale orczykiem na serwie ani w pawo ani w lewo, samo serwo bylo bardzo gorące ,,jakby się zatarło" nie mam pojecia. W miedzy czasie zaczęły drgac i buczeć pozostale serwa w skrzydle (tower pro sg 92) ogon mam na zwyklych 9g tower pro i wszystko ok. Nie wiem co sie stało ,ale chyba czas skończyć z tanimi serwami bo każdy nastepny model bedzie bardziej wartościowy w mój wklad włożony w budowę, i szkoda by było roztrzaskac model z winy chińskich serw.

Aczkolwiek do tej pory używałem TP.9g i takie obiawy nie występowały żeby coś drgało , nie mniej dromaderem nie polatalem w dniu dzisiejszym pozostał trening startów i ladowań storch em.

Chcialem zapytać co macie sprawdzonego w swoich modelach o podobnych parametrach do ww serw ? Bo chyba trzeba bedzie sie rozejrzeć za nowymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.