Vesla Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Opublikowano 17 Lipca 2018 Robert, dziękuję za radę zdecydowałem się jednak na Turnigy nano-tech 3000mah 4S 25~50C. Nie będę ukrywał, ze cena miała tu dużo do powiedzenia. Powinienem jednak dodać, że 6 pakietów z serii nano użytkuję już od prawie pięciu sezonów i żadnego jeszcze nie musiałem utylizować, wszystkie nadal są sprawne i pracują dobrze. Zobaczymy czy i ten też taki będzie. Postępy w budowie: Stery pozakładane i zamocowane. Dodatkowo zabezpieczyłem dźwignie balsowymi podkładkami żeby nie wyrywały materiału. Stery chodzą luźno ale bez luzów. Puściłem w kadłubie okablowanie do światła tylnego. i ogon zamkniety pierwszym brytem poszycia. I miejsce tymczasowe rozdzielacza do oświetlenia. Półka pod serwa kierunku i wysokości. Nie mam serca wklejać bezpośrednio na depron, muszę zakładać jakieś podkładki, tutaj sklejka 1mm. Wyprowadzenie okablowania, muszę to zabezpieczyć przed przypadkowym schowaniem się do kadłuba. Dodatkowo rozpocząłem pracę nad budową małej hamowni do silników, mam zamiar na niej przetestować i zbalansować (jeżeli tego wymaga) silnik EDF. Docelowo chciałbym montować na niej do testów napędy EDF i zwykłe silniki. Procedurę regulacji znalazłem poprzez nasze forum na forum rcgroups, wydaje się prosta. Planuję ją przetestować. https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1267814-How-to-dynamically-balance-EDF-unit-with-a-cell-phone
Vesla Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 Skrzydła gotowe do pomalowania. Kadłub zamknięty. Miejsce na kabinę muszę wyciąć większe. Czas się brać za część dziobową i silnikową.
Vesla Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Żeby nie było, że nic nie robię. Robert ostatnio mnie motywował świetnymi ujęciami swoich modeli. Ja też idę do przodu. Małymi krokami ale codziennie coś. W ostatnich dniach powstał nosek: Widać też model do zbudowania formy pod owiewkę.Powstaje też forma na dysze wylotową i wlotową. Obie formy będą pokryta żywicą i włóknem szklanym i wykorzystane jako kopyto do wykonania właściwego elementu z butelki PET.
robertus Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Bardzo się cieszę że powstaje ten jaczek.
Vesla Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Spoko, powstanie. To wstęp do EDF, w planach kilka innych maszyn takich jak Iskra, Mig 21 lub Su 7. Kilka innych mniej popularnych. Twoja 23-ka też jest świetna. Zobaczymy. 1
robertus Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 W sprawie SC jeszcze, bo nie pamiętałem jak go wyważałem a znaki potem zamalowałem farbą. Postawiłem go teraz na wyważarkę i pozycji normalnej wyważa się na 134mm od natarcia przy kadłubie a do gry nogami na 137. Na palcach w sumie w tym samym miejscu. To dla tego pewnie, ż jest średniopłatem. Pod płatem jest edf a nad płatem pakiet.
Vesla Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Doszedłem do podobnych wniosków ale wolałem się upewnić.
Vesla Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Pierwsze próby z wykonaniem owiewki poprzez obkurczanie butelki pet. Nie jest łatwo ale jakoś idzie. Muszę kupić więcej napojów. Kabina Jaka jest długa i nie mieści się w butelce 2,5L muszę ją wykonać z dwóch części. Przy montażu pomogą mi "przetłoczenia" imitujące osuwaną część wiatrochronu. Żeby je otrzymać na kopyto nakleiłem grube kartonowe pasy. Wykonałem też "dyszę" wylotową ale tutaj efekt jest słaby jeszcze nad tym popracuję albo wykonam ją ze zwiniętego depronu 3mm.
poharatek Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Opublikowano 3 Sierpnia 2018 Dyszę wylotową to sobie najlepiej zwiń z jakiegoś czegoś sztywnego a cienkiego (folia do bindowania, Vivac, cienki HIPS itp.) Przy rozrysowaniu siatki stożka pomocny jest ten kalkulator: http://craig-russell.co.uk/demos/cone_calculator/ .
Vesla Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Montaż zespołu silnikowego. W poście o IŁ-28, http://pfmrc.eu/index.php/topic/66228-i%C5%82-28-beagle-edf/page-5?do=findComment&comment=717026 Robert (Robertus) opisał jak dodając odchylacz strugi na dyszy wylotowej, usunął tendencję to zadzierania przy dodawaniu gazu. Podobnie zachowuje się w locie zbudowany przez niego Jak 17. W związku z tym zdecydowałem się zmienić mocowanie całej dyszy wylotowej i tak jak widać na zdjęciu jest ona odchylona w dół. Teraz zostało założyć obudowę na silnik. BTW większość tych nacieków z kleju zostanie usunięta.
robertus Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Opublikowano 8 Sierpnia 2018 W oryginale tak był zamontowany silnik. Podobno duży również miał tendencje do wznoszenia przy przyspieszaniu.
Vesla Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2018 Ciekawe czym to jest powodowane. Rozrysowałem wektory sił ale mi wyszedł jakiś kalambur. Robert, daj znać jak zrobisz taką kierownice na swoim Jaku i opisz jakie zmiany zaobserwowałeś.
Vesla Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2018 Dziennik kosmiczny nr..... eee to nie ta bajka. :-) Agatka ma już zabudowany silnik, podłączoną i sprawdzoną elektronikę, wyszpachlowany kadłub, narysowane linie podziału blach. Zostało, zrobić koło przednie, wzmocnić matą szklaną spód kadłuba, zamocować uchwyt do strzelania z gumy, zrobić kabinę, okleić folią i pomalować uff. Jeszcze trochę. 2
stema Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Wlot powietrza zrób maksymalnie możliwie duży. Masz z czego.
Vesla Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2018 Wlot powietrza jest na ok. 98% FSA. Maska z przodu jest taka duża to otwór wydaje się malutki. :-)
stema Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Wlot powietrza jest na ok. 98% FSA. Maska z przodu jest taka duża to otwór wydaje się malutki. :-) Wyprofiluj go, a będzie niebo i Ziemia
Vesla Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2018 Dobrze. Jeszcze nad nim popracuję.
Rekomendowane odpowiedzi