Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Robert, dziękuję za radę zdecydowałem się jednak na Turnigy nano-tech 3000mah 4S 25~50C. Nie będę ukrywał, ze cena miała tu dużo do powiedzenia. Powinienem jednak dodać, że 6 pakietów z serii nano użytkuję już od prawie pięciu sezonów i żadnego jeszcze nie musiałem utylizować, wszystkie nadal są sprawne i pracują dobrze. Zobaczymy czy i ten też taki będzie.

Postępy w budowie:

 

Stery pozakładane i zamocowane. Dodatkowo zabezpieczyłem dźwignie balsowymi podkładkami żeby nie wyrywały materiału. Stery chodzą luźno ale bez luzów.

post-14841-0-60607800-1531861028_thumb.jpg

 

Puściłem w kadłubie okablowanie do światła tylnego.

post-14841-0-40495100-1531861021_thumb.jpg

 

i ogon zamkniety pierwszym brytem poszycia.

post-14841-0-83847000-1531861030_thumb.jpg

 

I miejsce tymczasowe rozdzielacza do oświetlenia.

post-14841-0-44664400-1531861016_thumb.jpg

 

Półka pod serwa kierunku i wysokości. Nie mam serca wklejać bezpośrednio na depron, muszę zakładać jakieś podkładki, tutaj sklejka 1mm.

post-14841-0-94873900-1531861013_thumb.jpg

 

Wyprowadzenie okablowania, muszę to zabezpieczyć przed przypadkowym schowaniem się do kadłuba.

post-14841-0-94417600-1531861018_thumb.jpg

 

Dodatkowo rozpocząłem pracę nad budową małej hamowni do silników, mam zamiar na niej przetestować i zbalansować (jeżeli tego wymaga) silnik EDF. Docelowo chciałbym montować na niej do testów napędy EDF i zwykłe silniki.

Procedurę regulacji znalazłem poprzez nasze forum na forum rcgroups, wydaje się prosta. Planuję ją przetestować.

 

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1267814-How-to-dynamically-balance-EDF-unit-with-a-cell-phone

 

Opublikowano

Skrzydła gotowe do pomalowania. Kadłub zamknięty. Miejsce na kabinę muszę wyciąć większe. Czas się brać za część dziobową i silnikową.
post-14841-0-80752600-1532028741_thumb.jpg

Opublikowano

Żeby nie było, że nic nie robię. Robert ostatnio mnie motywował świetnymi ujęciami swoich modeli. Ja też idę do przodu. Małymi krokami ale codziennie coś. W ostatnich dniach powstał nosek:
post-14841-0-10494900-1532515829_thumb.jpg

post-14841-0-82948900-1532515842_thumb.jpg

post-14841-0-11494300-1532519683_thumb.jpg

post-14841-0-80536300-1532519699_thumb.jpg

Widać też model do zbudowania formy pod owiewkę.
Powstaje też forma na dysze wylotową i wlotową.

Obie formy będą pokryta żywicą i włóknem szklanym i wykorzystane jako kopyto do wykonania właściwego elementu z butelki PET.

 

post-14841-0-73244500-1532519697_thumb.jpg

Opublikowano

Spoko, powstanie. To wstęp do EDF, w planach kilka innych maszyn takich jak Iskra, Mig 21 lub Su 7. Kilka innych mniej popularnych. Twoja 23-ka też jest świetna. Zobaczymy.

  • Lubię to 1
Opublikowano

W sprawie SC jeszcze, bo nie pamiętałem jak go wyważałem a znaki potem zamalowałem farbą.

Postawiłem go teraz na wyważarkę i pozycji normalnej wyważa się na 134mm od natarcia przy kadłubie a do gry nogami na 137. Na palcach w sumie w tym samym miejscu. To dla tego pewnie, ż jest średniopłatem. Pod płatem jest edf a nad płatem pakiet.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pierwsze próby z wykonaniem owiewki poprzez obkurczanie butelki pet. Nie jest łatwo ale jakoś idzie. Muszę kupić więcej napojów.

Kabina Jaka jest długa i nie mieści się w butelce 2,5L muszę ją wykonać z dwóch części. Przy montażu pomogą mi "przetłoczenia" imitujące osuwaną część wiatrochronu. Żeby je otrzymać na kopyto nakleiłem grube kartonowe pasy.

post-14841-0-05785800-1533325657_thumb.jpg

 

Wykonałem też "dyszę" wylotową ale tutaj efekt jest słaby jeszcze nad tym popracuję albo wykonam ją ze zwiniętego depronu 3mm.

post-14841-0-46073000-1533325659_thumb.jpg

post-14841-0-75683200-1533325661_thumb.jpg

 

Opublikowano

Montaż zespołu silnikowego. W poście o IŁ-28,

http://pfmrc.eu/index.php/topic/66228-i%C5%82-28-beagle-edf/page-5?do=findComment&comment=717026

Robert (Robertus) opisał jak dodając odchylacz strugi na dyszy wylotowej, usunął tendencję to zadzierania przy dodawaniu gazu. Podobnie zachowuje się w locie zbudowany przez niego Jak 17. W związku z tym zdecydowałem się zmienić mocowanie całej dyszy wylotowej i tak jak widać na zdjęciu jest ona odchylona w dół.

Teraz zostało założyć obudowę na silnik.

BTW większość tych nacieków z kleju zostanie usunięta.

 

post-14841-0-32177400-1533730385_thumb.jpg

Opublikowano

Ciekawe czym to jest powodowane. Rozrysowałem wektory sił ale mi wyszedł jakiś kalambur. Robert, daj znać jak zrobisz taką kierownice na swoim Jaku i opisz jakie zmiany zaobserwowałeś.

Opublikowano

Dziennik kosmiczny nr..... eee to nie ta bajka. :-)

 

Agatka ma już zabudowany silnik, podłączoną i sprawdzoną elektronikę, wyszpachlowany kadłub, narysowane linie podziału blach.

Zostało, zrobić koło przednie, wzmocnić matą szklaną spód kadłuba, zamocować uchwyt do strzelania z gumy, zrobić kabinę, okleić folią i pomalować uff. Jeszcze trochę.

 

post-14841-0-43105600-1534102503_thumb.jpg

post-14841-0-07918200-1534102510_thumb.jpg

post-14841-0-84968700-1534102517_thumb.jpg

post-14841-0-81172000-1534102528_thumb.jpg

post-14841-0-17431200-1534102532_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wlot powietrza jest na ok. 98% FSA. Maska z przodu jest taka duża to otwór wydaje się malutki. :-)

Wyprofiluj go, a będzie niebo i Ziemia

post-8532-0-05402600-1534243299.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.