olo Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Irek jak dla mnie to już 3/4 makiety Okleiłeś kadłub a jak wygląda sprawa z dostępem do serwa wysokości? Zauważyłem że chyba masz w modelu najcięższy zbiornik paliwa jaki można tylko kupić jakbyś gdzieś szukał oszczędności na masie to można też coś z tym zrobić. Czy na podwoziu planujesz robić jakąś amortyzacją np. coś takiego co widziałem w pewnym muzeum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Darek - zbiornik 400ml waży 65g, umówmy się , że przy planowanej wadze modelu pominiemy jego wagę :wink: Co do dostepu do serw - pod modelem widzisz swisającą białą folię. to własnie po wycięciu okna dostępu. Zakrywa je balsowa klapka, a zakrywa dwa serwa steru wysokości. Serwo kierunku jest w kokpicie pilota. Podłoga już nie będzie tu otwierana bo dostep jest od góry, ale będzie go zasłaniać "roboczo" fotel pilota. na ostatniej fotce widzę skrzydelko podwozia Fokkera D. VII, VIII lub Dr.1 :jupi: Ja przecież mam amortyzację. Parę stron wcześniej - na drugiej dokladnie przedstawilem wykonanie podwozia własnie w wersji ruchomej osi oplecionej gumą. Sznura gumowego tej skali nie znajdę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 400 ml i 65 g to mało i nic nie zaoszczędzisz najwyraźniej mój był podobny ale bardziej pancerny No i na Fokkerach to się znasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 No ba!!! Urodzony 4lipca... :rotfl: Skąd więc przypuszczenie, że mam najcięższy zbiornik w historii nowożytnej modelarstwa?? :jupi: Przy założeniu, że model napędzć będzie benzyna 22cm to model będzie cięzki na dziób więc te gramy nie odmienią niczego. Sciągnę magneto jesli dam radę, ale to chyba też niewiele da bo przyszedł by zaplon elektroniczny i zasilanie jego - chyba, że na rozmieszczeniu. Gdybym włożył 4suwa klasy 120 jak na planie wtedy zyskuję z 600 - 700g, a to już wiele. Chyba jednak bez sensu było by kupować nowy silnik mając to co już mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Silnik to chyba też taki który zakręci najlepiej jak największym śmigłem myślę tu o średnicy owiewki i ile wystaje łopatki śmigła poza jej obrys wystaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 14 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 No własnie do 120 4suwa śmigło to 16-18''. W mojej benzynie w najgorszym układzie będzie 16''. Myślę raczej o 17" chociaz i na 18'' kręcił. najsłabszy wynik średnica/obroty to 4,5kg ciągu statycznego więc też nieżle jak na model tego typu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Listopada 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Trochę popracowałem sobie nad owiewką pilota: Najgorsze, że na różnych fotkach owiewka ma zupełnie inne kształty lub jest albo w aluminiowej ramce , albo w derwnianej. Zdecydowałem sie na derwnianą. Jutro też - jesli czas pozwoli(?) wezmę się za obramowanie kokpitu skórą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Czy jest jakaś zasada mocowania elektronicznego zapłonu względem silnika? Czy może być tak jak na fotce? Nie ma na niej tłumika, który będzie pod zapłonem: druga kwestia to już czysto wizualno-optyczna; bardzie pasuje z cylindrem w górę, czy w dół? , Mocując cylindrem do góry musiałbym [czoka] zrobić na serwie bo inaczej nie dosięgnę do niego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Miejsce git, jak kazde inne, zasada zeby od wibracji jakas gabka czy inna pianka odizolowac od modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klif5 Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 No nie wiem czy git . Zapłon ma określony zakres temperatury pracy. W komorze silnika morze być za ciepło i zapłon morze się przegrzać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Maska silnika jest tak bardzo wycięta, iż przegrzanie zapłonu raczej nie grozi. Myślę, że tu gdzie jest bedzie o wiele chłodniej niż wewnątrz modelu. Na płycie czołowej zawsze mogę go dać jak najdalej od tłumika po przeciwnej stronie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Henryk S. Opublikowano 23 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2008 Zamontowanie silnika cylindrem w dół,miejsce na zapłon jest bardzo dobre,gdyż jest daleko od cylindra i ma dobre studzenie. Natomiast zamontowanie silnika cylindrem do góry,zapłon przenieś w inne miejsce,od dołu lub do wnętrza kadłuba,gdyż od cylindra będzie się przegrzewał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No nie wiem czy git . Zapłon ma określony zakres temperatury pracy.W komorze silnika morze być za ciepło i zapłon morze się przegrzać . Dżizys, po co wypisujesz takie bzdury?? W 99% modeli benzynowych zapłon jest montowany jeszcze bliżej niż u Irka bo na samym domku silnika. Najistotniejsza jest izolacja modułu od wibracji poprzez zastosowanie jakiejś gąbki lub pianki. I bez obawy, gąbka też się nie stopi :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klif5 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No jeśli Instrukcja obsługi to dla Ciebie bzdura :roll: No to życzę powodzenia Każdy robi jak uważa . :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Nie ma sie o co kłócić przecież na dworze jest zimno, silnik nawet ciepły za bardzo nie był; ...transport silnika na miejsce próby. ...chwila po odpaleniu silnika ... i jeszcze 2000 obr póżniej W sumie tak jak już mówiłem maska jest tak wycięta, że nie wystepuje w niej "gorąca poduszka powietrzna". Silnik musiał by rozgrzać się do wielkiej temperatury by wypromieniowane ciepło odziałowywało na otoczenie - elementy w sąsiedztwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vidlak Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Ale skrzydła to chyba drugim samochodem będziesz dowoził ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 24 Lutego 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 Skrzydła spokojnie zmieszczą sie wzdłuż osi długiej gabloty :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No jeśli Instrukcja obsługi to dla Ciebie bzdura :roll: No to życzę powodzenia Każdy robi jak uważa . :wink: Żadna instrukcja nie każe modułu montować z dala od silnika. Co, będziesz przedłużał przewód świecy? A może moduł powinien byc koło odbiornika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
klif5 Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 :? Oczywiście że nie będę przedłużał przewodu . Po prostu trzeba uważać gdzie się daje zapłon żeby nie przegiąć , w końcu to elektronika i zaszkodzą jej tak samo za duże wibracje jak i za wysoka temperatura :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 24 Lutego 2008 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2008 No to wychodzi na to, ze się ze mną zgadzasz, że Fokerowa lokalizacja była ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi