Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Irek jak dla mnie to już 3/4 makiety :D

Okleiłeś kadłub a jak wygląda sprawa z dostępem do serwa wysokości?

Zauważyłem że chyba masz w modelu najcięższy zbiornik paliwa jaki można tylko kupić :D

jakbyś gdzieś szukał oszczędności na masie to można też coś z tym zrobić.

Czy na podwoziu planujesz robić jakąś amortyzacją np. coś takiego co widziałem w pewnym muzeum

aa96932dc1b9ab4c.jpg

502d3a1ba4db17cd.jpg

9b5ee9d44fdf5436.jpg

Opublikowano

Darek - zbiornik 400ml waży 65g, umówmy się , że przy planowanej wadze modelu pominiemy jego wagę :wink: Co do dostepu do serw - pod modelem widzisz swisającą białą folię. to własnie po wycięciu okna dostępu. Zakrywa je balsowa klapka, a zakrywa dwa serwa steru wysokości. Serwo kierunku jest w kokpicie pilota. Podłoga już nie będzie tu otwierana bo dostep jest od góry, ale będzie go zasłaniać "roboczo" fotel pilota. na ostatniej fotce widzę skrzydelko podwozia Fokkera D. VII, VIII lub Dr.1 :jupi: Ja przecież mam amortyzację. Parę stron wcześniej - na drugiej dokladnie przedstawilem wykonanie podwozia własnie w wersji ruchomej osi oplecionej gumą. Sznura gumowego tej skali nie znajdę .

Opublikowano

400 ml i 65 g to mało i nic nie zaoszczędzisz najwyraźniej mój był podobny ale bardziej pancerny

No i na Fokkerach to się znasz

d5a27205284e7af0.jpg

Opublikowano

No ba!!! Urodzony 4lipca... :rotfl: Skąd więc przypuszczenie, że mam najcięższy zbiornik w historii nowożytnej modelarstwa?? :jupi: Przy założeniu, że model napędzć będzie benzyna 22cm to model będzie cięzki na dziób więc te gramy nie odmienią niczego. Sciągnę magneto jesli dam radę, ale to chyba też niewiele da bo przyszedł by zaplon elektroniczny i zasilanie jego - chyba, że na rozmieszczeniu. Gdybym włożył 4suwa klasy 120 jak na planie wtedy zyskuję z 600 - 700g, a to już wiele. Chyba jednak bez sensu było by kupować nowy silnik mając to co już mam.

Opublikowano

Silnik to chyba też taki który zakręci najlepiej jak największym śmigłem myślę tu o średnicy owiewki i ile wystaje łopatki śmigła poza jej obrys wystaje.

Opublikowano

No własnie do 120 4suwa śmigło to 16-18''. W mojej benzynie w najgorszym układzie będzie 16''. Myślę raczej o 17" chociaz i na 18'' kręcił. najsłabszy wynik średnica/obroty to 4,5kg ciągu statycznego więc też nieżle jak na model tego typu.

Opublikowano

Trochę popracowałem sobie nad owiewką pilota:

owiewka004mj2.jpg

 

Najgorsze, że na różnych fotkach owiewka ma zupełnie inne kształty lub jest albo w aluminiowej ramce , albo w derwnianej. Zdecydowałem sie na derwnianą. Jutro też - jesli czas pozwoli(?) wezmę się za obramowanie kokpitu skórą.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Czy jest jakaś zasada mocowania elektronicznego zapłonu względem silnika? Czy może być tak jak na fotce? Nie ma na niej tłumika, który będzie pod zapłonem:

mocowaniezaponu1wj4.jpg

druga kwestia to już czysto wizualno-optyczna; bardzie pasuje z cylindrem w górę, czy w dół?

mocowaniezaponujpgpoprakz6.jpg,

mocowaniezaponu2yb8.jpg

 

Mocując cylindrem do góry musiałbym [czoka] zrobić na serwie bo inaczej nie dosięgnę do niego.

Opublikowano

No nie wiem czy git . Zapłon ma określony zakres temperatury pracy.

W komorze silnika morze być za ciepło i zapłon morze się przegrzać . :(

Opublikowano

Maska silnika jest tak bardzo wycięta, iż przegrzanie zapłonu raczej nie grozi. Myślę, że tu gdzie jest bedzie o wiele chłodniej niż wewnątrz modelu. Na płycie czołowej zawsze mogę go dać jak najdalej od tłumika po przeciwnej stronie.

Opublikowano

Zamontowanie silnika cylindrem w dół,miejsce na zapłon jest bardzo dobre,gdyż jest daleko od cylindra i ma dobre studzenie.

Natomiast zamontowanie silnika cylindrem do góry,zapłon przenieś w inne miejsce,od dołu lub do wnętrza kadłuba,gdyż od cylindra będzie się przegrzewał.

Opublikowano
No nie wiem czy git . Zapłon ma określony zakres temperatury pracy.

W komorze silnika morze być za ciepło i zapłon morze się przegrzać . :(

 

Dżizys, po co wypisujesz takie bzdury?? W 99% modeli benzynowych zapłon jest montowany jeszcze bliżej niż u Irka bo na samym domku silnika. Najistotniejsza jest izolacja modułu od wibracji poprzez zastosowanie jakiejś gąbki lub pianki. I bez obawy, gąbka też się nie stopi :rotfl:

Opublikowano

No jeśli Instrukcja obsługi to dla Ciebie bzdura :roll: No to życzę powodzenia

Każdy robi jak uważa . :wink:

Opublikowano

Nie ma sie o co kłócić przecież na dworze jest zimno, silnik nawet ciepły za bardzo nie był;

xyz26wmodeluprzewoenie2gx5.jpg

...transport silnika na miejsce próby.

xyz26wmodelu001xj5.jpg

...chwila po odpaleniu silnika

xyz26wmodelu002el9.jpg

... i jeszcze 2000 obr póżniej

W sumie tak jak już mówiłem maska jest tak wycięta, że nie wystepuje w niej "gorąca poduszka powietrzna". Silnik musiał by rozgrzać się do wielkiej temperatury by wypromieniowane ciepło odziałowywało na otoczenie - elementy w sąsiedztwie.

Opublikowano
No jeśli Instrukcja obsługi to dla Ciebie bzdura :roll: No to życzę powodzenia

Każdy robi jak uważa . :wink:

 

Żadna instrukcja nie każe modułu montować z dala od silnika. Co, będziesz przedłużał przewód świecy? A może moduł powinien byc koło odbiornika :P

Opublikowano

:? Oczywiście że nie będę przedłużał przewodu .

Po prostu trzeba uważać gdzie się daje zapłon żeby nie przegiąć ,

w końcu to elektronika i zaszkodzą jej tak samo za duże wibracje jak i za wysoka temperatura

:wink:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.