Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skrzydło o kształcie trójkąta...

Rozpiętość 800mm waga bez pakietu 197g + pakiet ok 30g i odbiornik 11g co daje łącznie ok 240g.

Na ten silnik to trochę dużo! ale będę raczej tu bazować na doświadczeniu i idealnym wyważeniu pierwszego mojego skrzydełka.

Jedynie co do moich wątpliwości jak na ta chwile to samo sterowanie... nie wiem czy to będę w stanie ogarnąć kierunek z lewej i gaz :huh:

Dla nowych interesantów silnik emax 3f EMAX CF2805

post-18554-0-29439300-1528192365_thumb.jpg

Opublikowano

Jak to "kierunek z lewej i gaz"? Gaz na lewym drągu, mix lotki/wysokość (sterolotki) na prawym i wszystko gra.

Nie umiem :lol: po ustawieniu V-tail wysokość u mnie jest na prawym a gaz i kierunki na lewy drazku

Opublikowano

bo potrzebujesz elevon  a nie vtail

Hmmmm... widziałem filmik  :

Elevon Mixing using FlySky FS-T6

ale tam działa wszystko na prawym drążku a u mnie nie

No ale dziś wieczorem trochę jeszcze poświęcę czasu... może coś w ustawieniach wystarczy zmienić.

Opublikowano

Poprawny post.

Tu masz manual

6515fb9c-513c-4339-ab5e-6183b8d0cb36.pdf

Strona 37. Niby załatwia to mikser V-Tail Wpinasz serwa w kanały 1 i 2 i miksujesz.

 

 

For anyone who still has problems: The new software (when you have ch2 and ch4 instead of ch1 and ch2) has a new option in the "setup"-menu: ELEVON It automatically mixes ch1 and ch2 when turned on. :)

Opublikowano

I udało się ????

Plus dla cytax_ojz

Temat sterowania załatwia funkcja Elevon a nie V-tail tak jak wcześniej gdzieś tam wyczyałem w internecie. Mam teraz w prawym drążku góra dół i kierunki. Lotki działają w odpowiednich kierunkach... kwestia teraz dobrania odpowiednich wychylen ale to metoda prób i błędów.

Dziś mocno wieje i zimno jakoś wiec pierwsze testy w późniejszym terminie.

Poprawny post.

Tu masz manual

6515fb9c-513c-4339-ab5e-6183b8d0cb36.pdf

Strona 37. Niby załatwia to mikser V-Tail Wpinasz serwa w kanały 1 i 2 i miksujesz.

 

No właśnie widziałem ten filmik ????

V-tail obsługuje kanały 2 i 4

A co za tym idze trzeba pomajstrować w układzie drążków sticks mode aby mieć kierunki i wysokości w prawej ręce a Elevon 1 i 2.

Opublikowano

Moja delta dziś juz szybowała ????

Były to krótkie loty bez uruchomienia silnika a londowanie w wysokiej trawie za ulami (w dzień się tam nie kręcę) byłby szybki ostrzał ????????????

Pierwszy raz zadarła nosa do góry, pakiet został przesuniety o 3 cm do przodu. Jak widać moje wyliczenia SC nie były dość precyzyjnie dla tego układu. Ok później suneła juz w miarę równo ale będę musiał wrócić jeszcze raz na łąkę ponieważ odkleł się rzep od taśmy do której go przykleiłem na łączeniu pianki. Po prostu zdarłem taśmę w miejscu gdzie będzie rzep i przykleiłem go bezpośrednio ???? to powinno wystarczyć.

A taki główny oblocik to chyba dopiero w najbliższy weekend sprubuje tak na spokojnie ????

Opublikowano

Jest: "londowanie".

Winno być: lądowanie.

:D  Jest: "sprubuje".

Winno być: spróbuję.

 

Ale to nie forum języka polskiego.

 

Tylu startów co lądowań życzę.

Jaki ostatecznie zestaw elektroniki zamontowałeś - silnik, śmigło, regulator itp.?

Opublikowano

:D  Jest: "sprubuje".

Winno być: spróbuję.

 

Ale to nie forum języka polskiego.

 

Tylu startów co lądowań życzę.

Jaki ostatecznie zestaw elektroniki zamontowałeś - silnik, śmigło, regulator itp.?

silnik emax 3f EMAX CF2805 waży on 29g

pakiet 480mAH 7,4V waga ok. 30g

regulator 18A

śmigła a no różne będę stosować od 6x4 6x5,5 max. 7x6 można jeszcze 5' ale takich małych nie mam

serwa TowerPro 9g 2szt.

Opublikowano

A czemu pakiet taki mizerny?

Do tego silnika powinno być coś w okolicach 1300 mAh. 

Ile czasu model polata na takim zestawie? Minutę, dwie?

Ten silnik łyka 12 A na spokojnie, ze śmigłem 6x4. Większe śmigła i skok - jeszcze większy pobór prądu.

Opublikowano

A czemu pakiet taki mizerny?

Do tego silnika powinno być coś w okolicach 1300 mAh. 

Ile czasu model polata na takim zestawie? Minutę, dwie?

Ten silnik łyka 12 A na spokojnie, ze śmigłem 6x4. Większe śmigła i skok - jeszcze większy pobór prądu.

Bo mało waży. Delta do lotu to 240g. Im miej tym lepiej, planuje oblot wieczorem ok. godz. 20-21 jak ucicha wiatr na chwilę.

A jak uda się i spodoba samo latanie to mam większy pakiecik 2s 1000mAh Haiyin.

Myślałem też już nad mocniejszym silnikiem 3s ale nie mam takiego ciśnienia aby budować coś szybszego...

W praktyce 3min + 2min. odpowiednio zależnie od tego czy na 50-60-80% czy 100% mocy...

Opublikowano

Bo mało waży. Delta do lotu to 240g. Im miej tym lepiej,

 

Otóż nie zawsze i niekoniecznie.

Delta ma stosunkowo małą powierzchnię nośną i niezbyt dobry profil aerodynamiczny. Kiepsko się sprawdza jako szybowiec.

Dużo lepiej jako szybki model. A tu ciężar może być zaletą. Model ma większą bezwładność, mniej się poddaje wiatrowi.

Daj większy pakiet na dzień dobry. Będziesz zadowolony.

 

To, co mi się nie podoba w twoim modelu, to nieco za małe stateczniki pionowe. Powinny być większe, bardziej rozciągnięte wzdłuż modelu. Bardziej przypominać stateczniki rakiety.

Tak jak teraz, tylko przód statecznika powinien sięgać nawet do połowy modelu.

Delta tego typu nie ma kadłuba. Tym samym stawia bardzo mały opór boczny. Może to powodować uślizgi, gwałtowne zmiany kierunku, utratę prędkości i przeciągnięcia.

 

Dla takiego modelu, statecznik pionowy jest bardzo ważny, dla prawidłowego latania. W przeciwieństwie do latających skrzydeł w klasycznym wykonaniu, nie ma tu dobrego wyważenia dynamicznego, dzięki profilowanym skrzydłom.

 

Po drugie, statecznik pełni dość ważną funkcję wizualną. Po obróceniu się bokiem do pilota, bardzo pomaga w ocenie położenia modelu.

Wadą Delty jest to, że widziana od przodu lub tyłu, szybko znika z oczu, wraz z odległością (bardzo cienki profil). Wtedy drobny skręt, pokazanie stateczników pionowych - pozwala lepiej dostrzec model i ocenić jego położenie. Na przyszłość, pomyśl o pomalowaniu Delty na dwa różne (kontrastowe) kolory od spodu i góry. Bardzo pomocne jest ozdobienie jednej strony pasami, a drugiej gładkiej, jednokolorowej. Przy takim modelu, przy szybkich manewrach, można szybko stracić orientację, którą stroną model obecnie leci do góry. W konsekwencji może to skutkować odwrotnymi reakcjami na stery.

 

 

I tak - pakiet 3S i silnik na takie napięcie i będzie nieporównywalnie żwawszy i lepiej latający model. Tego typu model powinien być szybki. Wtedy daje ogromną frajdę i nieźle lata.

Opublikowano

Wg mnie stateczniki pionowe powinny sięgać aż do lotek, lepiej nawet nieco za obrys skrzydła. Mogą być wtedy niższe, za to dłuższe.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.