KrzySzel Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 Witam! Buduję model DH Twin Otter , rozpiętość ok 1,2m, napęd dwa silniki E-MAX CF 2822, i mam problem i pytanie. Wstępnie zasilałem silniki z jednego regulatora 45A, i jest problem. Jeden podłączony silnik pracuje OK, natomiast jak podłączyłem dwa silniki, podczas rozruchu, przy powolnym dodawaniu "gazu" silniki szarpią, czasem się wyłączą. Jeżeli przy rozruchu dam większy gaz silniki "odpalą" prawidłowo i pracują normalnie, można bez problemów kontrolować obroty. Silniki połączone są równolegle. Pytanie, czy można zasilać dwa silniki z jednago regulatora, czy muszę zastosować dwa regulatory? Fotki z budowy później, podobno robienie zdjęć modelu przed pierwszym startem przynosi pecha Pozdro Krzysiek
robertus Opublikowano 10 Czerwca 2018 Opublikowano 10 Czerwca 2018 silniki 3fazowe musza mieć osobne regulatory 1
Vesla Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Pecha nie przynosi i jest dobrą pamiątką po tym jak się model rozbije przy oblocie. :-) 1
wacek.matuszak Opublikowano 11 Czerwca 2018 Opublikowano 11 Czerwca 2018 Robertus wyjaśnił wszystko w 100 procentach. Pytanie tylko czy śmigła mają się kręcić w tym samym kierunku , czy w przeciwnych . \i tu słyszałem bardzo rozbieżne opinie. Sam się nie wypowiadam , bo nigdy nie miałem do czynienia z więcej niż jedną jednostką napędową.
KrzySzel Opublikowano 11 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2018 Jeśli chodzi o kierunek obrotów to niema znaczenia, bo przy pierwszym uruchomieniu miałem obroty przeciwne ale zmieniłem wtyczki w jednym silniku aby obroty były w tą samą stronę i w obu przypadkach były te same objawy. Pytanie , dlaczego to nie działa, praktycznie powinno być bez znaczenia czy regulator zasila jeden silnik czy więcej, Myślałem że jak będę zasilał dwa silniki z jednego regulatora mam pewność że będę miał te same obroty na obu silnikach. Dlaczego objawy niestabilnej pracy silników występują tylko przy delikatnym zwiększaniu obrotów podczas rozruchu. Myślę że zrobię jeszcze jedną próbę, podłączę oscyloskop i zobaczę co się dzieje z przebiegami napięć. Ciekawa sprawa. Pecha nie przynosi i jest dobrą pamiątką po tym jak się model rozbije przy oblocie. :-) Mam już kilka takich " pamiątek ", zawsze mnie to stresuje, godziny pracy i kilka sekund lotu i piękny " kret "
robertus Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 Może nie jasno napisałem i nie dociera. Każdy silnik 3f musi mieć dedykowany regulator.
cyrax_ojz Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 warto też wspomnieć że regulatory najlepiej jak by były takie same z jednej serii i skalibrować krzywą gazu jeśli mają wbudowany bec to trzeba by odłączyć w jednym czerwony kabel z wtyczki którą wkładasz do odbiornika
wacek.matuszak Opublikowano 12 Czerwca 2018 Opublikowano 12 Czerwca 2018 A wyjaśnić dlaczego muszą być dwa regulatory jest bardzo prosto -o ile uważaliśmy odrobinę na fizyce! BO TAK MUSI BYĆ.! chłe,chłe ,chłe
KrzySzel Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 warto też wspomnieć że regulatory najlepiej jak by były takie same z jednej serii i skalibrować krzywą gazu jeśli mają wbudowany bec to trzeba by odłączyć w jednym czerwony kabel z wtyczki którą wkładasz do odbiornika Zastosuję dwa reglery, 2 są trochę lżejsze od 1 dużego, ale łączę je z odbiornikiem przez kabel Y i do kanału 3 (gaz). Zastanawiam się czy na jednym z reglerów nie zostawić tylko szyny sygnałowej. Rzeczywiście, dobrze byłoby zasilać reglery z dwóch kanałów i modyfikować krzywą gazu ale nie wiem jak to zrobić na mojej aparaturze - TURNIGI 9X. 1
japim Opublikowano 13 Czerwca 2018 Opublikowano 13 Czerwca 2018 Mam dwa modele dwusilnikowe - właściwie to dwa takie same modele ale z różnym wyposażeniem - inne silniki inne regle inne smigla. Oczywiscie w kazdym midelu sa po 2 takie same komponenty. Co do zapewnienia lotu po prostej wystarczy skalibrowac regulatory. Co do kierunku obrotu smigiel - przeciwnie będą ciut lepsze ale w naszym małym modelarstwie nie widzę potrzeby. Juz kiedyś pisałem że ja głównie zaobserwowałem, przy wspólnym kierunku sobrotow, trochę gorsze beczki w jedna stronę. Ale takie samo zachowanie widziałem takze w lekkim modelu ESA z wielkim smiglem.
KrzySzel Opublikowano 13 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2018 Mam dwa modele dwusilnikowe - właściwie to dwa takie same modele ale z różnym wyposażeniem - inne silniki inne regle inne smigla. Oczywiscie w kazdym midelu sa po 2 takie same komponenty. Co do zapewnienia lotu po prostej wystarczy skalibrowac regulatory. Co do kierunku obrotu smigiel - przeciwnie będą ciut lepsze ale w naszym małym modelarstwie nie widzę potrzeby. Juz kiedyś pisałem że ja głównie zaobserwowałem, przy wspólnym kierunku sobrotow, trochę gorsze beczki w jedna stronę. Ale takie samo zachowanie widziałem takze w lekkim modelu ESA z wielkim smiglem. Jak się kalibruje regulatory?
japim Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Włączasz nadajnik. Ustawiasz manetke na pozycji maksymalnego gazu. Podłącz pakiet zasilający do regulatorów (silnik musi byc podłączony bo nie usłyszysz melodyjek. Regulatory można tez skalibrowac oddzielnie powtarzając ta sama procedure). Gdy regulator/silnik zagra dźwięk dajesz przepustnice na minimum. Regulator znowu piknie i gotowe. Przynajmniej tak się kalibruje większość naszych chińskich regulatorów. Jeżeli masz jakiś wypasiony to prawdopodobnie powinieneś mieć do niego instrukcję.
stema Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 W ten sposób kalibruje się tylko zakres drążka gazu. Pozostałe programowania wyczytaj z instrukcji.
japim Opublikowano 14 Czerwca 2018 Opublikowano 14 Czerwca 2018 Dokładnie tak jak pisze Stefan. Ale o taką kalobracje chodzi, aby silniki pracowały równo. Jeżeli silniki delikatnie się różnią mechanicznie blub uzwojeniem to model może mieć tendencje do delikatnego skręcania w jedną stronę. W modelach które latają głównie "w kółko" to nie przeszkadza. Jeżeli bardzo się różnią to będzie bardzo mocno skręcać i to trzeba już kompensować podłączając regulatory do różnych kanałów i odpowiednio ustawić tzw krzywe gazu.
KrzySzel Opublikowano 14 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2018 Na razie jest OK. Zastosowałem dwa reglery FOXY 25A . Z jednym miałem małe problemy bo silnik startował dopiero przy 3/4 gazu, ale przywróciłem ustawienia fabryczne i zadziałało. Silniki pracowały prawidłowo, na razie bez śmigieł, nic się nie grzeje. Biorąc "na słuch", obroty są równe, ba nie słychać " zdudniania " dźwięku. Kabelków (+) na jednym z reglerów, nie odcinam bo potrzebuję więcej prądu, 6 serw plus planowane jakieś oświetlenie ( pozycyjne +stroboskopy ). Teraz montuje wszystko " do kupy ", i spróbuję trochę pokołować. Mam małą prośbę, nie jestem zbyt biegły w komputerach, może mi ktoś podpowie jak się wstawia zdjęcia do postów. Dzięki za zainteresowanie tematem. CDN...
stema Opublikowano 15 Czerwca 2018 Opublikowano 15 Czerwca 2018 ,,, Mam małą prośbę, nie jestem zbyt biegły w komputerach, może mi ktoś podpowie jak się wstawia zdjęcia do postów. Dzięki za zainteresowanie tematem. CDN... Zejdź na dół strony i wciśnij "więcej opcji", potem "wybierz plik" i po wybraniu pliku w komputerze "otwórz" i "załącz ten plik" Potem wstawiasz "dodaj do wpisu" we wskazane myszą miejsce.
KrzySzel Opublikowano 15 Czerwca 2018 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2018 Chyba się udało I dalej wstępny montaż " na sucho " Elektryka -zasilanie silników A tak wygląda w całości, rozpiętość 143 cm, masa 1700 G, obciążenie powierzchni ok 73 G/dcm2 I z innego ujęcia
Patryk Sokol Opublikowano 16 Czerwca 2018 Opublikowano 16 Czerwca 2018 Eee nie... Mój ponad 2kg Twinstar lata bardzo sympatycznie na takich silnikach.
Rekomendowane odpowiedzi