noker Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 Cześć. Na tapecie jest remont silnika czterosuw ASP.52. Do wymiany mam: Cylinder - 52232 Tłok - 52231 do tego zestawu zapewne trzeba dać nowy Pierścień - 52236 łożyska rozrządu - 80709 a jako że już jest rozebrany to pewnie pasowało by wymienić też łożyska na wale 52110 i 52109. Podpowie ktoś gdzie i jakie łożyska najlepiej dokupić? (tu raczej myślę o sklepach z łożyskami a nie modelarskich) i podstawowa sprawa gdzie kupić cylinder i tłok?? Czy taki remont ma wogóle sens ekonomiczny??
Lech Mirkiewicz Opublikowano 22 Lipca 2018 Opublikowano 22 Lipca 2018 Zadzwoń do Nastika http://www.nastik.pl/silniki-spalinowe-zarowe-4takt-c-44_47.html Może tam coś poradzą bo w HK nic w tym temacie nie ma. Łożyska da się kupić w nas ale tanio to nie wychodzi. Przy takim zakresie remontu wymienił bym jeszcze korbowód, sworzeń tłoka a może i wał ,obowiązkowo wszystkie uszczelki. A zawory są OK? Przekalkuluj a jak dojdziesz do wniosku,że lepiej kupić nowy to pisz do mnie ma PW
noker Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 NASTIK odpisał tuleja cylindra 52232 29 zł (na zamówienie) pierścień tłoka 52236 29,90 zł (jest dostępny) tłok 52231 37,20 zł (jest dostępny) łożysko rozrządu 80709 21,20 zł (na zamówienie) łożysko przednie 52109 30.40 zł (na zamówienie) wychodzi stówka za tuleja/pierścień/tłok + do tego łożyska. chyba warto go reanimować co?
MASK Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 Zeby miało to sens, to trzeba byłoby wymienić jeszcze drugie łożysko rozrządu, tylne łożysko i wymienić wszystkie uszczelki (jak pisał Lech). Dla kontrastu powiem, na ebayu można kupić używane Magnum 52 w okolicach $60, a nieco poniżej $100 OS 52 Surpass. Dla zabawy można go reanimować, ale z powodów wyłącznie ekonomicznych na pewno nie
Grzesiek Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 Tuleja to raczej 290 zł a nie 29 moze zle doslyszales lu nastik sie pomylil.Tuleja w cenie pierscienia pomysl sam.
f-150 Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 opłaca się remontować.Przynajmniej wiesz że masz nowy silnik.Takie są ceny części ASP.Mnie remont 0.91 wyszedł trochę ponad 100 zł.
noker Opublikowano 31 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 31 Sierpnia 2018 opłaca się remontować.....Mnie remont 0.91 wyszedł trochę ponad 100 zł. Wojtek a części gdzie kupowałeś?
Olecki75 Opublikowano 31 Lipca 2019 Opublikowano 31 Lipca 2019 Temat o remoncie więc pewnie silnik był rozbierany. Tu mam pytanie jak po ewentualnym złożeniu ustawia się w tym silniku rozrząd? Coś haczyło mi w nowym silniku i odkręciłem klapkę (52715) do rozrządu a w klapce było łożysko i zanim się zorientowałem przekręciłem wałem i teraz nie mam pewności czy coś nie przeskoczyło.
Gość nitromaniak Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Moze to pomoze w ustawieniu rozrzadu: https://youtu.be/d9LO-G0FjFM?t=898 albo to: https://www.youtube.com/watch?v=2_OjWeKPHsE
Marcin K. Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Opublikowano 1 Sierpnia 2019 Gdzieś trafiłem, luzy na zaworach ssacym 0.04, wydechowy 0.1. Tak ustawiłem mojego .48surpass (a miał takie luzy ze paznokieć wchodził ze spokojem) i pięknie to chodziło
Olecki75 Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Opublikowano 2 Sierpnia 2019 Moze to pomoze w ustawieniu rozrzadu: https://youtu.be/d9LO-G0FjFM?t=898 albo to: https://www.youtube.com/watch?v=2_OjWeKPHsE Dzięki, właśnie o takie knify mi chodziło. Zaraz sprawdzę czy w ogóle coś przeskoczyło.
Marek_Spy Opublikowano 14 Sierpnia 2021 Opublikowano 14 Sierpnia 2021 A jak z szczelnością zaworów, tak iż e samochodowe się dociera a te z mosiężnymi gniazdami to nie mam konceptu. Mam słaba kompresję w ASP 52 Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi