Skocz do zawartości

Remont silnika ASP FS 52AR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć. Na tapecie jest remont silnika czterosuw ASP.52.

 

Do wymiany mam:

Cylinder - 52232

Tłok - 52231

do tego zestawu zapewne trzeba dać nowy Pierścień - 52236

 

łożyska rozrządu - 80709

 

a jako że już jest rozebrany to pewnie pasowało by wymienić też łożyska na wale 

52110 i 52109. 

 

Podpowie ktoś gdzie i jakie łożyska najlepiej dokupić? (tu raczej myślę o sklepach z łożyskami a nie modelarskich)

 

i podstawowa sprawa gdzie kupić cylinder i tłok?? 

 

Czy taki remont ma wogóle sens ekonomiczny??

 

 

post-4712-0-81948500-1532240085_thumb.jpg

 

Opublikowano

Zadzwoń do Nastika  http://www.nastik.pl/silniki-spalinowe-zarowe-4takt-c-44_47.html Może tam coś poradzą bo w HK nic w tym temacie nie ma. Łożyska da się kupić w nas ale tanio to nie wychodzi. Przy takim zakresie remontu wymienił bym jeszcze korbowód, sworzeń tłoka a może i wał ,obowiązkowo wszystkie uszczelki. A zawory są OK? Przekalkuluj a jak dojdziesz do wniosku,że lepiej kupić nowy to pisz do mnie ma PW  :)

Opublikowano
NASTIK odpisał

tuleja cylindra 52232  29 zł (na zamówienie)

pierścień tłoka 52236  29,90 zł (jest dostępny)

tłok 52231  37,20 zł (jest dostępny)

łożysko rozrządu 80709 21,20 zł (na zamówienie)

łożysko przednie 52109 30.40 zł  (na zamówienie)

 

wychodzi stówka za tuleja/pierścień/tłok + do tego łożyska.

chyba warto go reanimować co?

Opublikowano

Zeby miało to sens, to trzeba byłoby wymienić jeszcze drugie łożysko rozrządu, tylne łożysko i wymienić wszystkie uszczelki (jak pisał Lech). Dla kontrastu powiem, na ebayu można kupić używane Magnum 52 w okolicach $60, a nieco poniżej $100 OS 52 Surpass.

Dla zabawy można go reanimować, ale z powodów wyłącznie ekonomicznych na pewno nie :)

Opublikowano

opłaca się remontować.Przynajmniej wiesz że masz nowy silnik.Takie są ceny części ASP.Mnie remont 0.91 wyszedł trochę ponad 100 zł.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

opłaca się remontować.....Mnie remont 0.91 wyszedł trochę ponad 100 zł.

 

Wojtek a części gdzie kupowałeś? 

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

Temat o remoncie więc pewnie silnik był rozbierany. Tu mam pytanie jak po ewentualnym złożeniu ustawia się w tym silniku rozrząd?

Coś haczyło mi w nowym silniku i odkręciłem klapkę (52715) do rozrządu a w klapce było łożysko i zanim się zorientowałem przekręciłem wałem i teraz nie mam pewności czy coś nie przeskoczyło.

Opublikowano

Gdzieś trafiłem, luzy na zaworach ssacym 0.04, wydechowy 0.1. Tak ustawiłem mojego .48surpass (a miał takie luzy ze paznokieć wchodził ze spokojem) i pięknie to chodziło

  • 2 lata później...
Opublikowano

A jak z szczelnością zaworów, tak iż e samochodowe się dociera a te z mosiężnymi gniazdami to nie mam konceptu. Mam słaba kompresję w ASP 52

Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.