Matijus Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Witam, dziś trafił do mnie taki o to piękny szybowiec Jako że u mnie na lotnisku holownika brak, za namową innych modelarzy będę przerabiać go na motoszybowiec. Mniej więcej plan w głowie mam ułożony ale będę to robić pierwszy raz i przyjmę każdą krytykę jaką najdzie od was aby zrobić to lepiej. Jedną krytykę tylko nie przyjmę, aby zostawić jak jest i kombinować z gumami, takie rozwiązanie mi średnio pasuje choć ma hak do holowania na serwo.
young Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Piękny model, elektrfikuj jak najszybciej aby na ten sezon się załapać ! Dobierz napęd pod 3 s lekki i wydajny. Najpierw zasymuluj masy aby zobaczyć jak wyjdzie SC. Będziesz wiedział jaki pakiet i jak go rozłożyć w kadłubie.
Matijus Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Właśnie mam taki napęd że smigałem z innego modelu troszkę lzejszego, ale tamten leciał prawie że pionowo w górę tak więc powinien dac radę z tym aby to wynieść. Chciał bym to skończyć przed urlopem (czyli 2 tygodnie) aby go wziąć do Polski i polatac PS. Wręge na silnik sklejka 3mm wystarczy? Sklejka modelarska nie mam pojęcia z jakiego drewna ale sztywna jest i nie pęka.
young Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Jak 5 warstwowa powinna dać radę, ja czasmi stosuje materiał z płytek drukowanych ok 2 mm grubości. 1
Matijus Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Jak 5 warstwowa powinna dać radę, ja czasmi stosuje materiał z płytek drukowanych ok 2 mm grubości. hmmm a gdzieś maiłem taką płytkę aż poszukam, choć nie jestem pewien czy starczy wymiarowo. No ale jak nie to sklejka, ok dzięki za podpowiedz
ali1983 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Ladniutki model. Mozesz podac jakies namiary kto to robi lub gdzie kupione?
Matijus Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Ladniutki model. Mozesz podac jakies namiary kto to robi lub gdzie kupione? Niestety nie mam pojęcia kto go zrobił lub czy był kupiony, ja go od znajomego z lotniska za grosze kupiłem. Jak go spotkam i uda mi się z nim dogadać to dam znać. Ps. udało mi się znaleźć ale 2,2m mój ma 2m. https://www.pp-rc.de/FLYING-MODELS/Sailplane-model-RM-Fox-ARF-2-2m.htm?shop=pp-rc_en&SessionId=&a=article&ProdNr=1008&p=4
ali1983 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Opublikowano 5 Sierpnia 2018 Dzięki. Tez chce takiego kolege ????
Matijus Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Aaaa jeszcze jedno pytanie bo dzióbek już mam odcięty z lekkim zapasem aby móc poprawić. Czy przejmować się skłonem wykłonem silnika ? Jak to jest w takich modelach aby tylko wynieść go na ileś tam metrów? W normalnym samolocie to wiadomo ale tu ?
e-mir Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zrób bez tych udziwnień . Będzie ładniejszy. Jakby co to zawsze możesz domiksować wysokość. 1
Matijus Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Zrób bez tych udziwnień . Będzie ładniejszy. Jakby co to zawsze możesz domiksować wysokość. Super o to chodziło aby właśnie kolpak ładnie pasował bez żadnych szpar PS. Na chwilę obecną tak to wygląda. Szpara minimalna po wklejeniu wregi zobaczę jak to wygląda i ew zrobię większą. No chyba że wg was jest ok. Narazie silnik wraz z wregą trzymany palcem. Wręga powstała że sklejki, płytkę drukowaną znalazłem ale podzurawiona jak ser. A innej nie miałem. Wręga wklejona na żywicę, teraz tylko poczekać. W jednym miejscu powstał mały prześwit ale został zalany żywicą. Raczej nie powinno wyrwać ;D
young Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 I tak i nie z tym skłonem i wyklonem. Ja bym po prostu podłożył dwie podkładki z tworzywa ok 0.5 mm pomiędzy silnik a wręgę i bym miał skłon i wykłon. Proste i skuteczne. Trzymam się zasady że podczas startu ma to samo i prosto lecieć
Matijus Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Hmm, teraz jest zrobione elegancko jak bym podłożył podkladke musiał bym znowu szlifować kadłub pod skos, a też ciężko powiedzieć czy faktycznie idealnie prosto idzie mi silnik teraz, niby sprawdzałem obliczalem ale..... No właśnie zawsze jest te ale. Chyba jedyny sposób to sprawdzić teraz jak to lata??. I ew wtedy się zastanawiać. Ogólnie wyważenie sprawdziłem już z zamontowanym silnikiem to bateria leży na swoim łożu, nic nie muszę przenosić. No jeszcze serwa ale one to minimalnie dodadzą wagi. Jak narazie waga wychodzi z bateria 1,380g tak więc chyba nie ma tragedii. Bez silnika baterii i regla ważył 980g. PS, teraz mnie martwi aby śmiglo nie haczylo o kabinkę, muszę to przemyśleć co tam zrobić oraz co z chłodzeniem silnika i regulatora? Przejmować się tym? Wylot jest z tyłu gdzie wychodzi bowden do steru wysokości ale wlotów brak. Jak bym miał robić wloty to tak aby nie rzucały się w oczy.
young Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Z praktyki aby było jako takie chłodzenie zostawia się szczelinę pomiędzy kołpakiem a kadłubem na przepływ powietrza wymuszony
mozzo Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Ja w swoim Foxie dałem skłon na 0 stopni i lata poprawnie. Sugerowałem się jednym z wątków na tym forum. Widzę, że masz jeszcze sporą rezerwę na kółko podwozia więc daj większe - będzie lepiej chroniło kadłub przy twardszym lądowaniu. Problem z haczeniem łopatek śmigła o szczelinę między kabinką a kadłubem u mnie też jest. Oprócz zabezpieczenia tego miejsca taśmą (przed samym startem) żadne inne rozwiązanie nie przychodzi mi do głowy. Jak coś wymyślisz to daj znać.
Matijus Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2018 Hmm, czyli taki spasowany kolpak to źle, ok coś pomyślę o tym. Kółko popatrzę czy może coś się znajdzie u mnie choć same lotnisko bardzo gładkie mam, ale fakt że twardsze lądowania pewnie będą, a w ogóle Marcin jak Twój Fox szybuje? Po przerobieniu na motoszybowiec? Jest znośnie?
BRoman Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Opublikowano 7 Sierpnia 2018 3+3= 6 mm. Czyli dwie warstwy sklejki ułożone poprzecznie słojami dałyby większa grubość i ilość warstw ale to już nieaktualne jak widzę .
Matijus Opublikowano 7 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2018 3+3= 6 mm. Czyli dwie warstwy sklejki ułożone poprzecznie słojami dałyby większa grubość i ilość warstw ale to już nieaktualne jak widzę . Niestety już po ptokach, ale dziś sprawdziłem to sztywne ani milimetr się nie rusza/wygina.
Matijus Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2018 Fox żyje rusza wszystkim co ma ruszać ;p Pozostało dopiescic conieco, np zrobić osłony na serwa w skrzydłach (choć to chyba zrobię po oblocie) dobrać jeszcze śruby nylonowe na łączenie skrzydeł. Koło narazie zostanie jakie jest, trochę za dużo zabawy bym miał przy wymianie, pręt jest na żywicę wklejony i zajmie to trochę czasu aby ładnie to wyglądało. Waga jaką wyszła to 1538gram (ciekawe jak będzie latać z tą waga, niby przy 2,2m producent podaje 1,5kg wagi a mój to 2metry). Oraz jeszcze szczelinę trochę powiększyć między kolpakiem a kadlubem dla chłodzenia. Raczej w sobotę oblot jak pogoda pozwoli. Zdjęć brak bo już ciemno jest i średnio coś widać
sbogdan1 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Opublikowano 10 Sierpnia 2018 Mateusz przecież ta szczelina miedzy kołpakiem a kadłubem nic Ci nie da. Co chcesz chłodzić? skoro wklejona wręga jest w całości, a jedyne słuszne otwory, to te które będą wykorzystane aby przykręcić silnik.Co innego gdyby wręga miała dodatkowe otwory no to wtedy OK.Można teoretycznie stwierdzić że coś to może schładzać, druga sprawa, szczelinki od bowdena SW średnio będą spełniać rolę wylotu powietrza. Trzeba było kupić formatkę z laminatu ( groszowe sprawy ) i zrobić coś w ten deseń. I przysposobić do tego celu kołpak nie zapominając o uchwycie śmigieł.Jeśli masz zamiar ,,pałować,, napęd to jak najbardziej chłodzenie,jeśli nie to szkoda wysiłku. A tak poza tym fajny ten FOX życzę udanych lotów 1
Rekomendowane odpowiedzi