Jump to content
Matijus

Fox 2m

Recommended Posts

Witam, dziś trafił do mnie taki o to piękny szybowiec post-10523-0-90235700-1533486475_thumb.jpg

post-10523-0-00674200-1533486503_thumb.jpg

Jako że u mnie na lotnisku holownika brak, za namową innych modelarzy będę przerabiać go na motoszybowiec. Mniej więcej plan w głowie mam ułożony ale będę to robić pierwszy raz i przyjmę każdą krytykę jaką najdzie od was aby zrobić to lepiej. Jedną krytykę tylko nie przyjmę, aby zostawić jak jest i kombinować z gumami, takie rozwiązanie mi średnio pasuje choć ma hak do holowania na serwo.  

post-10523-0-74288200-1533486515_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piękny model, elektrfikuj jak najszybciej aby na ten sezon się załapać ! Dobierz napęd pod 3 s lekki i wydajny. Najpierw zasymuluj masy aby zobaczyć jak wyjdzie SC. Będziesz wiedział jaki pakiet i jak go rozłożyć w kadłubie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie mam taki napęd że smigałem z innego modelu troszkę lzejszego, ale tamten leciał prawie że pionowo w górę tak więc powinien dac radę z tym aby to wynieść. Chciał bym to skończyć przed urlopem (czyli 2 tygodnie) aby go wziąć do Polski i polatac :)

 

PS. Wręge na silnik sklejka 3mm wystarczy? Sklejka modelarska nie mam pojęcia z jakiego drewna ale sztywna jest i nie pęka. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 5 warstwowa powinna dać radę, ja czasmi stosuje materiał z płytek drukowanych ok 2 mm grubości.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak 5 warstwowa powinna dać radę, ja czasmi stosuje materiał z płytek drukowanych ok 2 mm grubości.

hmmm a gdzieś maiłem taką płytkę aż poszukam, choć nie jestem pewien czy starczy wymiarowo. No ale jak nie to sklejka, ok dzięki za podpowiedz :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladniutki model. Mozesz podac jakies namiary kto to robi lub gdzie kupione?

Niestety nie mam pojęcia kto go zrobił lub czy był kupiony, ja go od znajomego z lotniska za grosze kupiłem. Jak go spotkam i uda mi się z nim dogadać to dam znać.  

Ps. udało mi się znaleźć ale 2,2m mój ma 2m.   https://www.pp-rc.de/FLYING-MODELS/Sailplane-model-RM-Fox-ARF-2-2m.htm?shop=pp-rc_en&SessionId=&a=article&ProdNr=1008&p=4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaaa jeszcze jedno pytanie bo dzióbek już mam odcięty z lekkim zapasem aby móc poprawić. Czy przejmować się skłonem wykłonem silnika ? Jak to jest w takich modelach aby tylko wynieść go na ileś tam metrów? W normalnym samolocie to wiadomo ale tu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób bez tych udziwnień  ;). Będzie ładniejszy. Jakby co to zawsze możesz domiksować wysokość. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób bez tych udziwnień  ;). Będzie ładniejszy. Jakby co to zawsze możesz domiksować wysokość. 

Super o to chodziło aby właśnie kolpak ładnie pasował bez żadnych szpar :)

PS. Na chwilę obecną tak to wygląda. Szpara minimalna po wklejeniu wregi zobaczę jak to wygląda i ew zrobię większą. No chyba że wg was jest ok. Narazie silnik wraz z wregą  trzymany palcem. Wręga powstała że sklejki, płytkę drukowaną znalazłem ale podzurawiona jak ser. A innej nie miałem. 

 

 

Wręga wklejona na żywicę, teraz tylko poczekać. W jednym miejscu powstał mały prześwit ale został zalany żywicą. Raczej nie powinno wyrwać ;D 

post-10523-0-72451800-1533575006_thumb.jpg

post-10523-0-60898100-1533575019_thumb.jpg

post-10523-0-13153100-1533575034_thumb.jpg

post-10523-0-80609900-1533580642_thumb.jpg

post-10523-0-89701500-1533580653_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

I tak i nie z tym skłonem i wyklonem. Ja bym po prostu podłożył dwie podkładki z tworzywa ok 0.5 mm pomiędzy silnik a wręgę i bym miał skłon i wykłon. Proste i skuteczne.

Trzymam się zasady że podczas startu ma to samo i prosto lecieć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, teraz jest zrobione elegancko jak bym podłożył podkladke musiał bym znowu szlifować kadłub pod skos, a też ciężko powiedzieć czy faktycznie idealnie prosto idzie mi silnik teraz, niby sprawdzałem obliczalem ale..... No właśnie zawsze jest te ale. Chyba jedyny sposób to sprawdzić teraz jak to lata??. I ew wtedy się zastanawiać. Ogólnie wyważenie sprawdziłem już z zamontowanym silnikiem to bateria leży na swoim łożu, nic nie muszę przenosić. No jeszcze serwa ale one to minimalnie dodadzą wagi. Jak narazie waga wychodzi z bateria 1,380g tak więc chyba nie ma tragedii. Bez silnika baterii i regla ważył 980g. 

 

PS, teraz mnie martwi aby śmiglo nie haczylo o kabinkę, muszę to przemyśleć co tam zrobić oraz co z chłodzeniem silnika i regulatora? Przejmować się tym? Wylot jest z tyłu gdzie wychodzi bowden do steru wysokości ale wlotów brak. Jak bym miał robić wloty to tak aby nie rzucały się w oczy. 

post-10523-0-80903700-1533585633_thumb.jpg

post-10523-0-10562800-1533585647_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z praktyki aby było jako takie chłodzenie zostawia się szczelinę pomiędzy kołpakiem a kadłubem na przepływ powietrza wymuszony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja w swoim Foxie dałem skłon na 0 stopni i lata poprawnie. Sugerowałem się jednym z wątków na tym forum. Widzę, że masz jeszcze sporą rezerwę na kółko podwozia więc daj większe - będzie lepiej chroniło kadłub przy twardszym lądowaniu. Problem z haczeniem łopatek śmigła o szczelinę między kabinką a kadłubem u mnie też jest. Oprócz zabezpieczenia tego miejsca taśmą (przed samym startem) żadne inne rozwiązanie nie przychodzi mi do głowy. Jak coś wymyślisz to daj znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, czyli taki spasowany kolpak to źle, ok coś pomyślę o tym. Kółko popatrzę czy może coś się znajdzie u mnie choć same lotnisko bardzo gładkie mam, ale fakt że twardsze lądowania pewnie będą, a w ogóle Marcin jak Twój Fox szybuje? Po przerobieniu na motoszybowiec? Jest znośnie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

3+3= 6 mm. Czyli dwie warstwy sklejki ułożone poprzecznie słojami dałyby większa grubość i ilość warstw ale to już nieaktualne jak widzę .

Share this post


Link to post
Share on other sites

3+3= 6 mm. Czyli dwie warstwy sklejki ułożone poprzecznie słojami dałyby większa grubość i ilość warstw ale to już nieaktualne jak widzę .

Niestety już po ptokach, ale dziś sprawdziłem to sztywne ani milimetr się nie rusza/wygina.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fox żyje rusza wszystkim co ma ruszać ;p Pozostało dopiescic conieco, np zrobić osłony na serwa w skrzydłach (choć to chyba zrobię po oblocie) dobrać jeszcze śruby nylonowe na łączenie skrzydeł. Koło narazie zostanie jakie jest, trochę za dużo zabawy bym miał przy wymianie, pręt jest na żywicę wklejony i zajmie to trochę czasu aby ładnie to wyglądało. Waga jaką wyszła to 1538gram  (ciekawe jak będzie latać z tą waga, niby przy 2,2m producent podaje 1,5kg wagi a mój to 2metry). Oraz jeszcze szczelinę trochę powiększyć między kolpakiem a kadlubem dla chłodzenia. Raczej w sobotę oblot jak pogoda pozwoli. Zdjęć brak bo już ciemno jest i średnio coś widać:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mateusz przecież ta szczelina miedzy kołpakiem a kadłubem nic Ci nie da. Co chcesz chłodzić? skoro wklejona wręga jest w całości,

a jedyne słuszne otwory, to te które będą wykorzystane aby przykręcić silnik.Co innego gdyby wręga miała dodatkowe otwory no to wtedy OK.
Można teoretycznie stwierdzić że coś to może schładzać, druga sprawa, szczelinki od bowdena SW średnio będą spełniać rolę wylotu powietrza.

Trzeba było kupić formatkę z laminatu ( groszowe sprawy ) i zrobić coś w ten deseń.

post-14986-0-63206100-1533885821.jpg
I przysposobić do tego celu kołpak nie zapominając o uchwycie śmigieł.
post-14986-0-24011500-1533885375.jpg
Jeśli masz zamiar ,,pałować,, napęd to jak najbardziej chłodzenie,jeśli nie to szkoda wysiłku.

 

A tak poza tym fajny ten FOX życzę udanych lotów :)
 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.