Kamil rc Opublikowano 13 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2018 Witam wszystkich, wcześniej miałem silniki nitro, jest to Mój pierwszy silnik używany przez poprzedniego właściciela ponoć 3 razy .( wygląda jak nowy) . Nie mam aktualnie z nim kontaktu , dlatego zwracam się do was forumowiczów o pomoc. Przy rozruchy silnika kijem z gumą rozwaliłem propell ponieważ odbija. Również potłukłem ręce I Puki co zapalił raz i zgasł . Czy może to być związane z aparatem zapłonowym ?? Jaka przyczyna. Już mnie to bardzo irytuje a silnik nie kosztował mało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Masz jakieś pojęcie o benzynach? Nie żebym był super fachowcem ale..Wydaje się że był zalany, za słabo zakreciles i odbił. Jeżeli zaskoczył na chwilę i zgasł to prawdopodobnie zaskoczył na ssaniu, wtedy trzeba wyłączyć ssanie i zakręcić ponownie. I nie propell tylko śmigło... i nie uderzaj w śmigło tylko jednostajnym energicznym ruchem odpalaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 I ten kij z gumą....Pierwsza sprawa to prawidłowo ustawić śmigło i prawidłowo wykonać otwory pod śruby. Osobiście ustawiam tak aby początek sprężania czyli zakrycie kanałów w cylindrze przez tłok śmigło stało poziomo. I tak jak Marcin napisał, nie uderzać tylko przyłożyć palce lub ten Twój kij ( bo jednym palcem tak dużego silnika nie machniesz ) i energicznie "przerzucić" . Wymaga to wprawy . Jak silnik zalany to i obrót utrudniony. Jeżeli tak się stało to wyłączyć zapłon i kilka obrotów zrobić ręką aby "wydmuchać" paliwo i próbować. I Uważaj! BHP! To jest naprawdę duży prawie 12 konny silnik kręcący prawie 70 cm śmigłem! Odpowiednie solidne stanowisko, wszystko pewnie mocowane i nie do byle czego! jak on by ci się uruchomił przymocowany do jakiegoś "stoliczka" wtedy było by groźnie. Nie pouczam ale jak nie masz doświadczenia to pomyśl o wszystkim i pytaj. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 14 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 To że tego silnika nie można uruchomić "kijem" to normalna sprawa , on nie to że nie chce ruszyć , ja bym powiedział że on nie ma prawa się uruchomić. Do rozruchu benzyniaka potrzebna jest dynamika , a przy tym rozmiarze silnika również i sporą siłę trzeba włożyć aby go przełamać, za pomocą kija nie ma ani siły ani dynamiki. Za słaby zamach podczas rozruchu spowoduje odbicie w przeciwną stronę, i dostaniesz śmigłem albo po palcach albo po kiju. Ja nie mam dużego doświadczenia z silnikami benzynowymi w modelarstwie, ale moje odczucie jest takie że ręką łatwo i bezstresowo uruchamia się silnik 32ccm, silnik 55ccm uruchamiam czasem ręką i nie jest to wielki problem przy odrobinie wprawy , ale wydaje mi sie że to nie jest dobry pomysł i wolę rozrusznik do silnika 55ccm niż machać nim ręcznie, szczególnie że dwa razy po łapach dostałem śmigłem , drugi raz był mało bolesny , ale za pierwszym razem to śmigło sie ułamało na ręce. Pomyśl nad jakimś rozrusznikiem i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 14 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Września 2018 Silnik już jest zamontowany do modelu aeroworks yak54. Zaopatrzyłem się w porządne grube gumowe rękawice ,i będę próbować Nie rozumiem jak mam ustawić Śmigło a akurat chce zamontować nowe . Muszę wykręcić świece żeby zobaczyć jak są ustawione tłoki? Możliwe że poprostu źle jest ustawione śmigło i źle poprzednio wywierciłem otwory Dziękuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Właśnie lepiej ze są świece, wtedy czujesz kiedy nastepuje sprezanie. I wtedy śmigło powinieneś mieć ok godziny 11, czyli jakieś 30° od pionu w lewo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 I wtedy śmigło powinieneś mieć ok godziny 11, czyli jakieś 30° od pionu w lewo I ręka urwana,jeżeli już to w drugą stronę aby przyrzucić w pionowej pozycji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz Olszówka Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Witam, korespondencyjnie silnika nie odpalisz,jeżeli masz ochotę to zapraszam w niedziele koło13 na lotnisko w Tarnowie razem z modelem .Masz blisko wpisz w nawigacje ul.Lotnicza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 I to jest jedyne rozsądne rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 15 Września 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 Bardzo bym chciał ale latam w norwegi w okolicach Oslo . Jeżeli chodzi o elektryki to sam się wszystkiego nauczyłem .Lecz to mój pierwszy silnik benzynowy i tutaj jest problem z lataniem benzyniakami ponieważ wszyscy maja pretensje o chałas . W promieniu 200 km są tylko 2 kluby gdzie można latać I to 3 razy w tygodniu. Wiec wszyscy się pozbywają benzyniaków i za bardzo nie ma mi kto pomóc , porobie zdjęcia i Filmy to może coś się da zrobić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 15 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2018 I ręka urwana,jeżeli już to w drugą stronę aby przyrzucić w pionowej pozycji. Tak jest, a ja nawet bliżej pozycji 15 bo jak silnik zgaśnie to śmigło ustawi się w poziomie. Jeżeli silnik w modelu masz zamontowany to obowiązkowo próby z założonymi skrzydłami . Kręcąc wałem wyczuwasz kiedy rozpoczyna się sprężanie (będzie w obu cylindrach) . Ale czasy, trochę to już wszystko nie tak z tą Europą. Nic nie wolno. Taka wielka Norwegia, hałas przeszkadza , nie ma gdzie latać w promieniu 200 km. Garsta ludzi na wielkim obszarze i przeszkadza.Tam nawet psy szczekają na komendę bo normalnie im nie wolno. Taka moja osobista dygresja, byłem ,widziałem,pracowałem i w Norwegii i Szwecji. Nasz znany na całą Polskę "mówca" i kandydat na prezydenta , p. Kononowicz mówił: "Nie będzie nic..." Coraz więcej nie wolno jak wolno, ot taka demokracja i moja subiektywna ocena. Bardzo lubię skandynawski porządek ale czasami to już kompletne przerysowanie tematu. . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 16 Września 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 To przyjedz do Francji tu 35 km od Paryża warczymy aż nas samych uszy bolą. Ale już poważnie. Silnik niedotarty potrafi odbijać i walić po paluchach. Ja mam w Ultimacie RCGF 56 wstępnie dotarty j, czym by mniej dotarty tym bardziej potrafił walić , teraz już jest ok i nic nie przestawiałem tylko palę w rękawiczkach. Generalnie każdy silnik benzynowy raz na jakiś czas potrafi kopnąć. Taka ich uroda. Ustawienie śmigła to ważna rzecz , jak masz wprawę i silnik jest już wyregulowany to odpalisz silnik bezpiecznie z każdej pozycji . Ale jak dopiero zaczynasz i jeszcze na dodatek ręce Ci się trzęsą przed odpaleniem to ustaw śmigło w pionie bo tak jest najłatwiej. To że jak gaśnie w locie i przy lądowaniu zostanie w pionie i łatwiej go wtedy uszkodzić nie jest ważne , domyślam się że zakup w razie co drugiego śmigłą jest nieistotny. Ja model zawsze mam zakołkowany na sterach wysokości i palę zawsze ze skrzydłami założonymi. A teraz do meritum. Jeśli mocno odbija za każdym razem albo wręcz ma ochotę odpalać lepiej w drugą stronę to możesz przestawić czujnik Hala na silniku. Zaznacz sobie czymś aktualne położenie a potem milimetr w prawo , gorzej to 2 milimetry w lewo go przestaw i tak możesz sobie trochę pomóc. Ale jak masz śmigło np w poziomie to może być że po prostu za słabo ciągniesz śmigło , ono nie ma siły przerzucić przez ten maksymalny punkt i wali w drugą stronę , a mieszanka jest już w silniku, no to i skra i bach po paluchach . Wrzuć filmik jak to robisz i jak to wygląda , będzie to pomocniejsze od 100 słów opisu jak to robisz i co się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 5 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2018 Wracam, powiem tak człowiek na szczegółach może się wyłożyć . Silnik kopał ponieważ przepustnica była otwarta tzn miałem odwrócony gaz... odwróciłem . Skorzystałem z rady każdego po trochu . A wiec śmigło ustawiłem na godzinę 11 wraz z czyjnikiem położenia .5 razy zakręciłem bez iskry potem załączyłem prąd i zagadał na ssasniu potem wyłączyłem ssanie i odpalił . Teraz tylko kwestia regulacji i w niebo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 12 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Ten silnik to jakaś maskara . Dopiero co chciałem wystartować i łożysko się zatarło zaczeło walić i stukać po rozkręceniu okazało się ze jeden z tłoków jest uszczerbany . Bo dostało takich wibracji . Chińska tandeta, żałuje strasznie... naprawie ,sprzedam za grosze i kupuje Desert aircraft 100l . Przynajmniej nikt nie narzeka na te silniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 12 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2018 Pokaż foty uszkodzeń, jaka mieszanka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil rc Opublikowano 13 Października 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Łożysko na wale juz wymienione Krótki filmik jak chwile chodził C0B7AA00-0AD0-44E5-B8CD-F3388CFCA779.MOV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 13 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2018 Jak sieczkarnia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi