f2cmariusz Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 to tylko parę zdjęć dokumentujących wyjazd na puchar do Wilna. Typowy start modelu w kategorii F2A. Odłączenie się modelu od wózka startowego. Prosty mechanizm zwalnia model jak model z wózkiem zaczyna być w powietrzu. dla odmiany start modelu wyścigowego. jarzmo. Niezbędne w paru celach. Niwelowanie kombinowania przy próbie ciągnięcia jak i ułatwienie pilotowania modelu bo siła odśrodkowa pewnie dochodzi do 30 kG i całą tą siłę przejmuje jarzmo. Pilotowi pozostaje tylko pilotować i przebierać nóżkami do przodu. ale najpierw kontrola neutrum startujący zawodnik plus pomocnik kontrolują położenie steru wysokości. ewentualną korektę umożliwia konstrukcja rączki sterującej. odczyt uzyskanych prędkości na każdym z dziewięciu okrążeń pomiarowych. I z tego średnia. Różne stosowane materiały. czysto techniczne rozwiązania aktualnie budowanych modeli F2A. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 13 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2019 zawsze mnie fascynuje sposób włączenia wyłącznika odcięcia dopływu paliwa do silnika... Nie pierwsza to moja fotografia gdzie widać ile można pociągnąć co by na pewno nie zahaczyć o asfalt ani nie zerwać linek... świeca żarowa to parę zwojów drutu... 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaszalu Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2019 Fajne foty - po minach chłopaków widać że to ich "kręci" I dosłownie i w przenośni !! Powodzenia w dalszych bojach - podglądam z dużym zaciekawieniem !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 16 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2019 kolejny element silnika SiM 2b gotowy. Na sznureczku orginał. Co by się nie zapodział... gotowe elementy na pierwszą partię replik wykonane według tej dokumentacji. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2019 Piękna robota...I dokumentacja! Myślę, że gdyby podróże w czasie były możliwe, to sam śp konstruktor wybrałby się do Ciebie po plany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2019 Powoli ale kolejne elementy silnika SiM 2b powstały: przygotówki wykonane na tokarce. według zrobionej wcześniej dokumentacji 2D i 3D pozostają tylko do wykonania nacięć wcinających się w śmigło. Pomysł oczywiście jest i będzie realizowany. Czy silnikach SiM 2b stosowany był kołpak? Czy tylko była śruba M6 z łbem sześciokątnym plus podkładka z fazą większą z jednej strony? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Mariusz, o kołpaku nie słyszałem ani go nie widziałem, natomiast NAPEWNO sruba dociskająca podkładkę śmigła miała okrągły łeb 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Mariusz, o kołpaku nie słyszałem ani go nie widziałem, natomiast NAPEWNO sruba dociskająca podkładkę śmigła miała okrągły łeb okrągły łeb to typowy kształt w tamtych czasach oczywiście z nacięciem na śrubokręt płaski. Dzisiaj przeglądając Allegro z frazą "śruba M6 kulista" na 422 oferty nie było ani jednej śruby pod płaski śrubokręt. Kołpak aluminiowy ze stalową gwintowaną szpilką albo: zdecydowanie kluczem płaskim 10 mm mocniej dociągnę śmigło niż śrubokrętem często słabo dopasowanym... wreszcie sobie przypomniałem i oddałem do naprawy: brakuje tylko fotografii po obróbce spawu ale to już Paweł obiecał zrobić. co do kosztu to jeszcze nie wiem ile to minut trwało i ile kosztowało. Dowiem się to poinformuję. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Mariuszu, mówisz ....masz https://www.olx.pl/oferta/m6x20-6x15-sruby-srubki-wkrety-do-metalu-m6-naciecie-proste-na-plaski-CID628-IDjGaed.html a' 9 zł/kg i tu : https://allegro.pl/oferta/m6x16-wkret-z-lbem-walcowym-din-84-ocynk-10-szt-7720610649 te z OLx moim zdaniem lepsze , bo bardziej z epoki 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 okrągły łeb to typowy kształt w tamtych czasach oczywiście z nacięciem na śrubokręt płaski. Dzisiaj przeglądając Allegro z frazą "śruba M6 kulista" na 422 oferty nie było ani jednej śruby pod płaski śrubokręt. Kołpak aluminiowy ze stalową gwintowaną szpilką albo: Screen Shot 08-29-19 at 07.56 AM.jpg zdecydowanie kluczem płaskim 10 mm mocniej dociągnę śmigło niż śrubokrętem często słabo dopasowanym... wreszcie sobie przypomniałem i oddałem do naprawy: IMG_5508.JPG IMG_5518.JPG IMG_5511.JPG IMG_5513.JPG brakuje tylko fotografii po obróbce spawu ale to już Paweł obiecał zrobić. co do kosztu to jeszcze nie wiem ile to minut trwało i ile kosztowało. Dowiem się to poinformuję. Świetnie wyszło :-)) A ja myślę, że takie będą dobre: https://pl.aliexpress.com/item/32965979997.html?src=google&albslr=230244676&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459787116&albag=77066918093&trgt=743612850714&crea=pl32965979997&netw=u&device=c&gclid=EAIaIQobChMIubSfvISo5AIVj5QYCh3lwgDYEAQYBSABEgKmDfD_BwE&gclsrc=aw.ds albo takie: http://geobolt.pl/sruba-inbusowa-z-lbem-kulistym-iso-7380-kwasoodporna-a4-m6x20-p-3252.html ale czarne są ładniejsze :-)) no chyba, że takie: https://www.aliexpress.com/item/32934907794.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-17&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52 ewentualnie o charakterze jarmarczno - odpustowym :-)) https://www.aliexpress.com/item/32976071095.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-7&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Świetnie wyszło :-)) A ja myślę, że takie będą dobre: https://pl.aliexpress.com/item/32965979997.html?src=google&albslr=230244676&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459787116&albag=77066918093&trgt=743612850714&crea=pl32965979997&netw=u&device=c&gclid=EAIaIQobChMIubSfvISo5AIVj5QYCh3lwgDYEAQYBSABEgKmDfD_BwE&gclsrc=aw.ds albo takie: http://geobolt.pl/sruba-inbusowa-z-lbem-kulistym-iso-7380-kwasoodporna-a4-m6x20-p-3252.html ale czarne są ładniejsze :-)) no chyba, że takie: https://www.aliexpress.com/item/32934907794.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-17&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52 ewentualnie o charakterze jarmarczno - odpustowym :-)) https://www.aliexpress.com/item/32976071095.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-7&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52 Pawłe, ale tam nie było imbusa tylko łeb walcowy z nacieciem pod srubokręt 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Jacek jak zwykle nie zapomniał podzielić się swoją wiedzą na temat silników. Historii rozwoju w Polsce silników modelarskich. liczę na rozwinięcie tematu dotyczącego zaprezentowanych na fotografiach wykonanych przez Janusza Wałkuskiego silników lotniczych. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2019 Wszystkie silniki których fotografie zamiescił Mariusz to konstrukcje Stanisława Grabowskiego, powstawały w krótkich seriach lub w pojedyńczych egzemplarzach .Silniki te używane były przez warszawskich modelarzy z Pałacu Młodziezy latajacych w klasie F2C ale ..zacznijmy od ostatniej fotografii... Jest to jedna z ostatnich konstrukcji S.Grabowskiego nazwana "JUBILAT". Artykuł autorstwa W.Salacha na temat tego silnika ukazał sie w Skrzydlatej Polsce ilustrowany rysunkiem wykonanym przez Janusz Wałkuskiego. NB. z tego zródła skorzystał W.Schier zamieszczając go w swojej książce. Silnik wykonany był w dwóch wariantach , samozapłon i żarowy, Silniki rózniły sie między sobą wysokością tuleji cylindrowej i średnicą gardzieli gaznika. Wiele osób powątpiewało w istnienie tego silnika , a tu proszę jest foto CDN 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Pawłe, ale tam nie było imbusa tylko łeb walcowy z nacieciem pod srubokręt To, że nie było nie znaczy, że nie będzie Śruby imbusowe osobiście uważam za najlepsze rozwiązanie w tym temacie...i w użytkowanych przeze mnie egzemplarzach takie właśnie z pewnością się znajdą :-)) Trzeba iść z duchem postępu, inaczej dalej mieszkalibyśmy w jaskiniach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 30 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2019 To, że nie było nie znaczy, że nie będzie Śruby imbusowe osobiście uważam za najlepsze rozwiązanie w tym zakresie...i w użytkowanych przeze mnie egzemplarzach takie właśnie z pewnością się znajdą :-)) Trzeba iść z duchem postępu, inaczej dalej mieszkalibyśmy w jaskiniach. ....też uważam za najlepsze...ale wtedy nie nazywajmy tego repliką ale nie mój cyrk... 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2019 Ot ciekawostka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 https://www.youtube.com/watch?v=T8GLt1h8KUw 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 https://www.youtube.com/watch?v=T8GLt1h8KUw do polecenia Wszystkim , któryzy traktują nasze hobby jako niepowazną "zabawę" 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f2cmariusz Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 czyli szeroko pojęta politechnizacja. Co objawia się tym że wyjście poza przysłowiowy klawisz Enter nie sprawia mi bólu. Jak choćby wczorajsza prośba zaprzyjaźnionego zakładu: wyjęcie urwanej śruby w klapie mercedesa. co by dokonać naprawy blacharskiej niezbędne jest wyjecie klamki bagażnika. A tu problem... osiowe zaczęcie podstawa sukcesu prawie sukces pełny sukces. Stary cały zarys gwintu w pełni wywleczony z nakrętki stalowej zatopionej w plastikowej klamce. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 1 Września 2019 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2019 "politechnizacja" to takie zapomniane teraz słowo bo komuna trąci.....teraz mamy RTF, ARTF i tym podobne..........tartak to juz historia ( no prawie ) młody małzonek nie umie gwozdzia wbic 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi