Skocz do zawartości

Replika Polskiego silniczka SiM 2b - ambitny projekt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to tylko parę zdjęć dokumentujących wyjazd na puchar do Wilna.

 

post-16795-0-68458400-1565706332_thumb.jpg

Typowy start modelu w kategorii F2A. Odłączenie się modelu od wózka startowego. Prosty mechanizm zwalnia model jak model z wózkiem zaczyna być w powietrzu.

 

post-16795-0-26013600-1565706529_thumb.jpg

dla odmiany start modelu wyścigowego.

 

post-16795-0-42714200-1565706588_thumb.jpg

post-16795-0-07493200-1565706810_thumb.jpg

jarzmo. Niezbędne w paru celach. Niwelowanie kombinowania przy próbie ciągnięcia jak i ułatwienie pilotowania modelu bo siła odśrodkowa pewnie dochodzi do 30 kG i całą tą siłę przejmuje jarzmo. Pilotowi pozostaje tylko pilotować i przebierać nóżkami do przodu.

 

ale najpierw kontrola neutrum

post-16795-0-01914500-1565706943_thumb.jpg 

post-16795-0-20617200-1565706962_thumb.jpg

startujący zawodnik plus pomocnik kontrolują położenie steru wysokości.

 

post-16795-0-50239600-1565706916_thumb.jpg

ewentualną korektę umożliwia konstrukcja rączki sterującej.

 

post-16795-0-73314900-1565707228_thumb.jpg

odczyt uzyskanych prędkości na każdym z dziewięciu okrążeń pomiarowych. I z tego średnia.

 

post-16795-0-40502800-1565707332_thumb.jpg

post-16795-0-18216900-1565707339_thumb.jpg

post-16795-0-11693700-1565707401_thumb.jpg

Różne stosowane materiały.

 

post-16795-0-51485900-1565707412_thumb.jpg

post-16795-0-94409700-1565707423_thumb.jpg

post-16795-0-74643500-1565707436_thumb.jpg

post-16795-0-20598300-1565707449_thumb.jpg

post-16795-0-86849200-1565707455_thumb.jpg

post-16795-0-97031000-1565707464_thumb.jpg

czysto techniczne rozwiązania aktualnie budowanych modeli F2A.

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

post-16795-0-64397400-1565714214_thumb.jpg

zawsze mnie fascynuje sposób włączenia wyłącznika odcięcia dopływu paliwa do silnika... Nie pierwsza to moja fotografia gdzie widać ile można pociągnąć co by na pewno nie zahaczyć o asfalt ani nie zerwać linek...

 

post-16795-0-14193000-1565714229_thumb.jpg

świeca żarowa to parę zwojów drutu... 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Fajne foty - po minach chłopaków widać że to ich "kręci"  :D

I dosłownie i w przenośni !!

Powodzenia w dalszych bojach - podglądam z dużym zaciekawieniem  !!! B)

Opublikowano

post-16795-0-35893100-1565984138_thumb.jpg

kolejny element silnika SiM 2b gotowy. Na sznureczku orginał. Co by się nie zapodział...

 

post-16795-0-72151300-1565984143_thumb.jpg

gotowe elementy na pierwszą partię replik

 

post-16795-0-51279900-1565984234_thumb.jpg

wykonane według tej dokumentacji.

 

 

  • Lubię to 3
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powoli ale kolejne elementy silnika SiM 2b powstały:

post-16795-0-61978100-1567019934_thumb.jpg

post-16795-0-21773400-1567019941_thumb.jpg

post-16795-0-23371900-1567019952_thumb.jpg

przygotówki wykonane na tokarce.

 

post-16795-0-37636500-1567020014_thumb.jpg

według zrobionej wcześniej dokumentacji 2D i 3D

 

post-16795-0-13578400-1567020467_thumb.jpg

pozostają tylko do wykonania nacięć wcinających się w śmigło. Pomysł oczywiście jest i będzie realizowany.

 

Czy silnikach SiM 2b stosowany był kołpak?

     Czy tylko była śruba M6 z łbem sześciokątnym plus podkładka z fazą większą z jednej strony?

 

 

  • Lubię to 2
Opublikowano

Mariusz, o kołpaku nie słyszałem ani go nie widziałem, natomiast NAPEWNO sruba  dociskająca podkładkę śmigła miała okrągły łeb

okrągły łeb to typowy kształt w tamtych czasach oczywiście z nacięciem na śrubokręt płaski. Dzisiaj przeglądając Allegro z frazą "śruba M6 kulista" na 422 oferty nie było ani jednej śruby pod płaski śrubokręt.

 Kołpak aluminiowy ze stalową gwintowaną szpilką albo:

post-16795-0-69987700-1567068127_thumb.jpg

zdecydowanie kluczem płaskim 10 mm mocniej dociągnę śmigło niż śrubokrętem często słabo dopasowanym...

 wreszcie sobie przypomniałem i oddałem do naprawy:

post-16795-0-36158100-1567068238_thumb.jpg

post-16795-0-67741700-1567068388_thumb.jpg

post-16795-0-16164200-1567068306_thumb.jpg

post-16795-0-04706500-1567068329_thumb.jpg

brakuje tylko fotografii po obróbce spawu ale to już Paweł obiecał zrobić. :)

co do kosztu to jeszcze nie wiem ile to minut trwało i ile kosztowało. Dowiem się to poinformuję.

  • Lubię to 1
Opublikowano

okrągły łeb to typowy kształt w tamtych czasach oczywiście z nacięciem na śrubokręt płaski. Dzisiaj przeglądając Allegro z frazą "śruba M6 kulista" na 422 oferty nie było ani jednej śruby pod płaski śrubokręt.

 Kołpak aluminiowy ze stalową gwintowaną szpilką albo:

attachicon.gifScreen Shot 08-29-19 at 07.56 AM.jpg

zdecydowanie kluczem płaskim 10 mm mocniej dociągnę śmigło niż śrubokrętem często słabo dopasowanym...

 wreszcie sobie przypomniałem i oddałem do naprawy:

attachicon.gifIMG_5508.JPG

attachicon.gifIMG_5518.JPG

attachicon.gifIMG_5511.JPG

attachicon.gifIMG_5513.JPG

brakuje tylko fotografii po obróbce spawu ale to już Paweł obiecał zrobić. :)

co do kosztu to jeszcze nie wiem ile to minut trwało i ile kosztowało. Dowiem się to poinformuję.

Świetnie wyszło :-))

 

 

 

A ja myślę, że takie będą dobre:

https://pl.aliexpress.com/item/32965979997.html?src=google&albslr=230244676&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=6459787116&albag=77066918093&trgt=743612850714&crea=pl32965979997&netw=u&device=c&gclid=EAIaIQobChMIubSfvISo5AIVj5QYCh3lwgDYEAQYBSABEgKmDfD_BwE&gclsrc=aw.ds

albo takie:

http://geobolt.pl/sruba-inbusowa-z-lbem-kulistym-iso-7380-kwasoodporna-a4-m6x20-p-3252.html

 

ale czarne są ładniejsze :-))

 

 

no chyba, że takie:

https://www.aliexpress.com/item/32934907794.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-17&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52

 

ewentualnie o charakterze jarmarczno - odpustowym :-))

https://www.aliexpress.com/item/32976071095.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.ed3f12fcBsuTWR&algo_pvid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488&algo_expid=d734433c-c54a-4934-88ba-eae68326b488-7&btsid=a9190ec3-530d-4c44-a9c2-c85154251f91&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_2,searchweb201603_52

Opublikowano

Jacek jak zwykle nie zapomniał podzielić się swoją wiedzą na temat silników.

Historii rozwoju w Polsce silników modelarskich.

post-16795-0-52823900-1567098958_thumb.jpg

post-16795-0-54816700-1567098974_thumb.jpg

post-16795-0-51790300-1567098987_thumb.jpg

post-16795-0-93345000-1567098997_thumb.jpg

post-16795-0-59967500-1567099011_thumb.jpg

liczę na rozwinięcie tematu dotyczącego zaprezentowanych na fotografiach wykonanych przez Janusza Wałkuskiego silników lotniczych.

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wszystkie silniki których fotografie zamiescił Mariusz to konstrukcje Stanisława Grabowskiego, powstawały w krótkich seriach lub w pojedyńczych egzemplarzach  .Silniki te używane były przez  warszawskich modelarzy z Pałacu Młodziezy latajacych w klasie  F2C  ale ..zacznijmy od ostatniej fotografii... Jest to jedna z ostatnich konstrukcji S.Grabowskiego  nazwana  "JUBILAT". Artykuł  autorstwa W.Salacha  na temat tego silnika ukazał sie w Skrzydlatej  Polsce ilustrowany rysunkiem wykonanym przez Janusz Wałkuskiego. NB. z  tego zródła skorzystał  W.Schier  zamieszczając go w swojej książce. Silnik wykonany był w dwóch wariantach , samozapłon i żarowy, Silniki rózniły sie między sobą wysokością tuleji cylindrowej  i średnicą gardzieli gaznika.

 

Wiele osób powątpiewało w istnienie tego  silnika , a tu proszę  jest foto

 

CDN

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pawłe,

ale tam nie było  imbusa  tylko łeb walcowy z nacieciem pod srubokręt :P

To, że nie było nie znaczy, że nie będzie :)

Śruby imbusowe osobiście uważam za najlepsze rozwiązanie w tym temacie...i w użytkowanych przeze mnie egzemplarzach takie właśnie z pewnością się znajdą :-))

Trzeba iść z duchem postępu, inaczej dalej mieszkalibyśmy w jaskiniach.

Opublikowano

To, że nie było nie znaczy, że nie będzie :)

Śruby imbusowe osobiście uważam za najlepsze rozwiązanie w tym zakresie...i w użytkowanych przeze mnie egzemplarzach takie właśnie z pewnością się znajdą :-))

Trzeba iść z duchem postępu, inaczej dalej mieszkalibyśmy w jaskiniach.

....też uważam za najlepsze...ale wtedy nie nazywajmy tego repliką :)  :)

ale nie mój cyrk... :P

  • Lubię to 2
Opublikowano

czyli szeroko pojęta politechnizacja. Co objawia się tym że wyjście poza przysłowiowy klawisz Enter nie sprawia mi bólu.

Jak choćby wczorajsza prośba zaprzyjaźnionego zakładu: wyjęcie urwanej śruby w klapie mercedesa.

post-16795-0-84080600-1567355799_thumb.jpg

co by dokonać naprawy blacharskiej niezbędne jest wyjecie klamki bagażnika. A tu problem...

 

post-16795-0-79614200-1567355854_thumb.jpg

osiowe zaczęcie podstawa sukcesu

 

post-16795-0-83829700-1567355868_thumb.jpg

prawie sukces

 

post-16795-0-52720300-1567355879_thumb.jpg

pełny sukces. Stary cały zarys gwintu w pełni wywleczony z nakrętki stalowej zatopionej w plastikowej klamce.

  • Lubię to 1
Opublikowano

"politechnizacja" to takie zapomniane teraz słowo bo komuna trąci.....teraz mamy RTF, ARTF  i tym podobne..........tartak  to  juz historia ( no prawie )

młody małzonek nie umie gwozdzia wbic :(  :(

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.