Skocz do zawartości

Samolot f-18


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć ! Na wstępie zaznaczę ze mam 18 lat ,jeździłem samochodami rc ,samoloty interesowały mnie od zawsze lecz nie było środków i to jest mój pierwszy samolot i jestem zielony w tym . A mianowicie chce złożyć samolot f18 . Zobaczyłem go tutaj http://pfmrc.eu/index.php/topic/58713-p- fa-18-super-hornet/ . I teraz proszę nie pisać że nie dam rady ze za trudny samolot jak na pierwszy itp ... zawsze chciałem mieć duży własnoręcznie zrobiony i chciałbym was prosić o pomoc . Tutaj znajduje się lista części potrzebna do tego samolotu .https://www.rcpowers.com/community/threads/old-master-parts-list-closed.8300/ I moje pierwsze pytani brzmi po co jest klej w spreyu ? Na stronie są 4 kleje . Czy dostanę je w Polsce ? Bo szukałem i nie mogłem znaleźć tylko amazon lub aliexpress, jesli nie to czy są kleje które dostane w Polsce o podobnych /takich samych wlasciwosciach ? I ostanie moje pytanie . Wydrukowalem projekt i czy ja mam wyciąć poszczególne elementy z kartki i nakleić/przyczepić na depron czy całe kartki mam przyklejac na to ? Chyba że macie gdzieś filmik jak to robic .(szukałem nie znalazłem )

WIEM ZE PODSTAW NIE UMIEM ALE PROSZĘ TROCHĘ WYROZUMIALOSCI. I TAK JESTEM UPARTY JAK W . :D pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze zapomnij o rcpowers lub flitetest. Szok!!!

No może nie do końca. Oni opisują budowę na podstawie tego co znajdą u siebie w budowlanym. Nie musisz kopiować całej technologii 1:1.

Zbudować możesz, każdy model,ale nie każdy będzie dobry do nauki latania.

Z klejów to propnuję klej polimerowy, dowolnej marki i Soudal D4.

Resztę informacji  na 100% znajdziesz w tym dziale lub w http://pfmrc.eu/index.php/forum/82-skrzyde%C5%82ka-kaczki-i-odrzutowce/

przejrzyj podobne budowy, nie tylko o F-18.


W parkjetach skrzydło jest płaskie ewentualnie z profilem KFM-2 lub KFM-4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnio stosuje Tytan clasic fix do epp, na depronie nie sprawdzałem ale do epp nadaje sie fantastycznie. Ma wiele zalet , pierwsza to cena 20 zł za tube do pistoletu,plastyczny jak uh por i to co daje mu wielki plus to szybkosc wiazania kilka minut i trzyma pozwalajac budowac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie kolejne ! Skąd wziąć te części ? Bo w sumie silnik juz zamówiłem jaki był na stornie :( czy ja mógłbym zrobić koła wysuwane ? Wiem że bym musiał kupić jeden kanał więcej ... ale czy to nie zmieni toru lotu ? Nie będzie za ciezki ? Oczywiście mowimy tu drut i koła bez otwierania klapy tylko żeby przylegaly do samolotu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Części w sensie? Jeśli chodzi o materiały jak depron, sklejka, jakieś pręty, popychacze czy nawet kleje możesz kupić w wielu modelarskich sklepach. (Chociażby depron jest tutaj https://sklep.modelarnia.pl/p4571,depron-6-mm-2-szt-1240x400-mm-bialy.html). Jeśli chodzi o elektronikę - ją też możesz kupić w sklepach modelarskich, można też w HobbKingu czy też z Chin. Niektóre rzeczy (szczególnie kleje czy może jakieś narzędzia) dostaniesz też w marketach budowlanych. 

 

Przejrzyj na spokojnie linki które podrzucili wyżej, powinno Ci się wyjaśnić co potrzebujesz, jak budować i jak wszystko podłączyć i poustawiać.

 

Nie wiem tylko czy jest to dobry model jeśli jeszcze nigdy nie latałeś. Silnik z linku ma dość wysokie obroty, do tego sam model wydaję się po prostu dość szybki i może sprawić kłopoty. Wysuwane podwozie zwiększy wagę i przez to może zwiększyć prędkość modelu jak i ogólnie zwiększyć "trudność" lotu. Jednak jeśli dobrze się je zamontuję i wyważy model nie powinno zmieniać toru lotu.

 

A jeśli chodzi o przenoszenie planów na depron, ja wycinałem, tak jak piszesz, elementy z kartki po krawędziach, a następnie układałem (planując najpierw tak by jak najmniej marnować depron) i przyklejałem je klejem w sztyfcie na depron, wycinałem nożykiem i odklejałem kartki - klej w sztyfcie tylko lekko je przetrzymywał i nic nie zostawało. Ma to minus taki, że kartka może się jakoś wyginać przez co można krzywo pociąć, ale uważając i przykładając linijkę do cięcia nie ma problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://pfmrc.eu/index.php/topic/55442-sylwetkowa-ts-11-iskra-edf/

http://pfmrc.eu/index.php/topic/45160-pzl-ts-11-iskra-edf/

 

Jestem zdania że powinno sie budować co się podoba, ale coś do tłuczenia po ziemi trzeba najpierw mieć. Rozważ budowe takiej sylwetkowej iskry, szybko można wykonać i ćwiczyć loty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znajomy (młody chłopaczek po dwudziestce) zaraził się odemnie modelarstwem lotniczym, pytał co i jak , na ile mogłem na tyle pomogłem.

Ale pamietam jak mówiłem mu że kierowanie modelem i orientacja jest trudna a szczególnie na początku ,  jego kręcą modele akrobacyjne i akrobacja ,mówię mu że akrobacja to w ogóle jest niewykonalna , na co on przymrużył jedno oko i zrobił taką minę która mówiła że to jest trudne ale dla frajerów i jego to nie dotyczy.

Proponowałem na początek magnum fff ,nawet nie chciał słuchać bo brzydki, model który budował miał być ładny.

Dał się namówić na symulator, ćwiczył sporo i sklejał ultrona , model oblatałem ja, dostał wyważony i wytrymowany model do rąk , lot trwał bardzo krótko rozwalił model tak szybko że nie zdążyłem za bardzo zobaczyć co on to zrobił i nawet nie wiedziałem że tak się da, nie było co naprawiać.

Ale za to rura mu zmiękła natychmiast, następnym modelem jaki robił był już magnum fff, i powiem wam że ten magnum jest to jedyny model jakim lata, profil skrzydła i waga pozwala na loty z bardzo małą prędkością.

Natomiast ja robię czystki i pozbywam sie małych modeli, więc oddałem mu ultimate nac, mimo że juz latał kilka miesięcy magnum fff skasował ultimate podczas pierwszego lotu, wczoraj dałem mu miga piksel od Marka , zestaw podarował mi na mikołaja TeBe dwa lata temu :) , model dałem mu wczoraj i wczoraj model został skasowany , uznał że jest za szybki a przecież to powolny piankolot :).

Ja pamiętam że na same beczki poświęciłem 80 godzin na symulatorze , tak że nie jest to łatwe jak sie wydaje.

Ale trzeba przyznać że model który nam się podoba wizualnie bardzo przyjemnie się buduje :) .

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz przecież w opisie na RcPowers napisane po co ten klej w sprayu jest potrzebny: do naklejania papierowych siatek części na depron. Potem wycinasz część i usuwasz papier.

Nadaje się dowolny klej montażowy w sprayu - ja używam Renesans 200ml (większego nie ma sensu - szybciej się dysza zatka, niż się klej zużyje).

Psikasz oszczędnie na papier  (nie na piankę, bo niektóre kleje mogą ją uszkodzić, a oszczędnie i delikatnie - żebyś nie miał problemu z odklejeniem papieru), czekasz minute i naklejasz na depron.

 

Co do reszty - tzn. wybór modelu do nauki itd.: no to powodzenia.

Bo sądząc po pytaniach jakie zadajesz będzie Ci mocno potrzebne...

No ale cóż niektórzy wolą się uczyć w "trudny" sposób - na własnych błędach, zamiast na cudzych;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to będzie katastrofa , lecz no wiadomo jak młodzi ...muszą się przekonać na własnych błędach i jestem tego świadomy ...ale bardzo dziękuję wszystkim za pomoc ! Jestem bardzo wdzięczny wszystkim co tu cokolwiek napisali ! W lutym się odezwę co mi wyszło ;p oczywiście jak nie będę wiedział to będę pisać i bede odwiedzać forum ;) dziękuję jeszcze raz ! Naprawdę bez was wątpię że wyglądało to jak samolot! Pozdrawiam wszystkich !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wprowadziłem prawie błyskawicznie kolege w latanie za pomocą nauki na jet tekturze, poprostu dałem mu leciec w pewnym momencie, powiedziawszy żeby sobie troche popróbował skręcać, potem jeszcze kilka drobiazgów mu dopowiedziałem i za jakis tydzień już latał.
Ja z początku nie wiedziałem ze model, szczególnie klasy jet to taka prosta sprawa. Najpierw robiąc dwupłaszczyznowy, potem łatwo to przerobić na pełnoprofilowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba buduj  bo to ładna maszyna . Ale na razie nie kupuj ani jednej rzeczy z wyposażenia ,gdyż niczego z tego nie wykorzystasz.Nic a nic.

Już tłumaczę , Jak go skończysz ,pomalujesz i ozdobisz oraz uzmysłowisz sobie że tak ładną maszynę rozwalisz w 1500 tysięcznych sekundy ,to od razu zabierzesz się za budowę depronowego -dowolnego - trenerka .

Powodzenia w budowie .

Jak byś potrzebował pomocy to  codzienie jeżdżę przez Kicin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze to będzie katastrofa , lecz no wiadomo jak młodzi ...muszą się przekonać na własnych błędach i jestem tego świadomy ...ale bardzo dziękuję wszystkim za pomoc ! Jestem bardzo wdzięczny wszystkim co tu cokolwiek napisali ! W lutym się odezwę co mi wyszło ;p oczywiście jak nie będę wiedział to będę pisać i bede odwiedzać forum ;) dziękuję jeszcze raz ! Naprawdę bez was wątpię że wyglądało to jak samolot! Pozdrawiam wszystkich !

A ja myślałem że jestem wariat bo wybrałem sobie na pierwszy samolot myśliwiec z II Wojny.

Ale Ty z F-18 to już lecisz po bandzie  ;)  Ja też patrzyłem tylko na to, że ma być ładny i ma mieć składane podwozie :D. Teraz wiem, że powinienem wybrać coś innego, żeby chociaż nauczyć się delikatnie lądować.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz możliwość kupna epp to polecam epp bardziej kretoodporne a pracy przy budowie tyle samo. Ja kupuję 8cm arkusze tnę w takie jak mi trzeba czyli 3 mm 6mm 1cm. To którego używam wykorzystują na wypełnienia bagażników w autach.Ma jedną wadę nie tzyma się tego żadna folia więc pozostaje malowanie gdyż czarny model kiepsko się ogarnia w powietrzu. Buduj jak najwięcej a do nauki latania to już sam podejmiesz decyzję.Potem wrzuce fote f-22 z epp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.