Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

Postaw zwykłą wagę pod modelem ustawionym dziobem w dół.

 

A już chciałem robić dźwignię :)  Podsunąłeś mi  dobry pomysł.

Opublikowano

Stosunek ciągu do wagi masz bardzo mizerny. Taki stosunek masz w trenerkach. Nie jestem orędownikiem aby ciąg przekraczał wagę, ale do latania potrzebujesz czegoś ok 0,7 co najmniej. Tak mały stosunek ciągu do wagi powoduje, że model wolno się rozpędza. Będzie latał z takim obciążeniem skrzydła, ale musisz mu nadać prędkość startową na katapulcie bo sam silnik nie da rady go szybko rozpędzić. Zapomnij też o manewrach pionowych w których wytracasz prędkość. No chyba, że np pętla z nurkowania.

Dodatkowy faktor to kV vel prędkość strumienia zaśmigłowego. Ecalc powiada 105km/h, może i tak, ale przy takim stosunku ciągu do mocy to osiągniesz ją w nieskończenie długim czasie zważywszy na opór modelu.

Moja rada: wymień silnik aby zwiększyć stosunek ciągu do masy o większym kV, rzędu 1500kv.

Mogę się oczywiście mylić, bo ze mnie żaden teoretyk i tak ciężkich modeli nie robię. 

Opublikowano

To ile masz realnie tego ciągu? Ecalc podaje ciąg przy założeniu że śmigło pracuje w normalnych wręcz doskonałych warunkach. To co Ty masz w B2 jest dalekie od ideału. Wsadz go na wagę i zobaczysz ile tracisz. Jak dasz nowy silnik to tez nie będziesz miał wartości z ecalca tylko dużo mniej - ale po testach będziesz wiedział mniej więcej ile mniej.

Opublikowano

Zrobiłem test statyczny i powiem szczerze że bardzo się zdziwiłem, waga do ściany model na suszarkę która lata jak szalona sama z siebie i ciąg wyszedł 1400 g przy śmigle 10x5 4S. To nie mogło polecieć. :huh:  :huh:  :huh:  

Opublikowano

Aż przykro mówić a nie mówiłem? Śmigło za bardzo zasłonięte.

 

Rawen75 wrzucił fotkę b2 z dwoma silnikami na wylocie z silników. Będziesz miał 2 silniki i nie zasłonięte chamsko kadlubem.

Opublikowano

Tutaj może nie tyle chodzi że jest zasłonięte tylko jest za małe, jutro po pracy kupię 11x7 i 11x5 i zobaczymy jak będzie, bez poszerzania otworu takie mogę spokojnie wsadzić

Opublikowano
Witam, 

 

Wczoraj zrobiłem testy na nowym śmigle APC 11X5,5 rewelacji nie było wyszło 1650g, w między czasie robię hamownię więc w tygodniu postaram się podać wyniki z hamowni. 

Opublikowano

Nie ma takiej możliwości aby ciąg na tym silniku był tak mały przy tym śmigle. Popełniasz błąd w pomiarach lub któryś z elementów jest uszkodzony. Może to być spalony mosfet w ESC lub naderwane uzwojenia w silniku.

Opublikowano

Zrobiłem test statyczny i powiem szczerze że bardzo się zdziwiłem, waga do ściany model na suszarkę która lata jak szalona sama z siebie i ciąg wyszedł 1400 g przy śmigle 10x5 4S. To nie mogło polecieć. :huh:  :huh:  :huh:  

Ten test robiłeś w poziomie?

Opublikowano

Też mam schowane i przy wadze 3 kg startuje z ręki. Ciąg mam ok 2,5kg.

Ale chyba nie aż tak. Tam jest 5cm styropian + kabina. Najlepiej gdyby kolega narysował obrys kadłuba w tym miejscu i obrys śmigła.

Opublikowano

Śmigło jest zamontowane poprawnie, postaram się zrobić test w pionie zobaczymy co pokaże dotychczas robiłem do ściany.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.