Skocz do zawartości

Odbiorniki Graupnera


cZyNo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nie zerkałem na stronę GR, ale ostatnio z nudów zaglądnąłem zerkając pobieżnie. I widzę że w połowie zeszłego roku pojawiły sie aktualizacje firmware do wielu odbiorników. Z ciekawych zmian, które zauważyłem są:

- obsługa szyny SBUS

- dodanie wyjścia sygnału RSI dla GR12

- wejście nieużywane mogą być skonfigurowane jako dodatkowy miernik napięcie (np pakietu) - npaięcie mierzone w zalezności od odbiornika dochodzą do 32V

 

piesze z nudów i tylko informacyjne ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Version 7a04 vom 14.02.2018

Wegen vereinzelten Reichweitenproblemen ist diese Version zurückgezogen und durch 7a06 ersetzt worden.

 

Może i coś było na rzeczy. W sumie to ja nawet nie wiem jaką wersje mam i kiedy instalowałem. Przy 6-7 odbiornikach używanych ciągle mam w głowie pewną niejasność :)


Czyli musze sprawdzić :) Mozliwe że w Maxie mam ta wersje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Tomek za wpis.

Akurat czekam na paczkę w której jest między innymi odbiornik GR-16 do modelu który w zeszłym roku roztrzaskałem przez awarię radia , z radiem które mi rozwaliło model się pożegnałem , model odbudowałem i zakupiłem nowe radio Graupnera.

Mam jeden odbiornik GR-16 w jednym modelu i spisuje się idealnie , jak z poprzednim radiem miałem ciągle jakieś problemy z zasięgiem najbardziej szalało na pikniku gdzie sam nie wiem przeszkadzało mu wiele włączonych nadajników kolegów?

O tyle z nowym graupnerem nawet mi przez myśl nie przeszło że coś może mi model wytrącić.

Ale przyznam że przeszła mi myśl po głowie aby aktualizować nowy odbiornik, ale po wpisie Tomka już się wyleczyłem z aktualizacji , model w którym ma być zainstalowany nowy odbiornik  po naprawie jeszcze nie był w powietrzu :).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, a ja nam zaktualizowane wszystkie 4 szt w modelach i kurczę muszę zrobić kontrole zasięgu zanim wypuszczę moje ptaszki. Drogo wyjdzie jak znowu przydzwonię. I tak sporo wyszło z tego pierwszego bęc. Nie pamiętam którą wersję mam wgraną do GR 16. Wieczorem sprawdzę i napiszę w tym wątku.

Dla aktualizuhących, ważne aby wgrywać softa 2 razy z rzędu jak nie było dawno aktualizacji lub jest nowy idbiornik. Zgodnie z instrukcją na stronie Graupner update.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak może sobie odpuszczę aktualizację , mam dwa odbiorniki , jeden GR-16  był z radiem w komplecie został zamontowany w dużym modelu benzynowym, nic z nim nie robiłem wyjąłem z pudełka zamontowałem w modelu i nie ma najmniejszych problemów .

Drugi to GR-12 i tak samo kupiłem wyjąłem z pudełka zamontowałem w modelu , ten akurat w modelu elektrycznym i nawet nie przeszło mi przez myśl że mogę stracic zasięg.

Ja chyba pozostanę przy tym co jest wgrane fabrycznie :), szczególnie że i tak nie za bardzo jeszcze nad radiem panuję, telemetrii nie używam i tak naprawdę to co mam bez dogrywania dodatkowych fajerwerków  i tak przekracza moje potrzeby i to kilkukrotnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załadowałem soft GR16 7a06 z lipca 2018. A więc, teoretycznie nie wersja beta i po korecie, o której pisał wyżej Jurek.

 

więcej o tej aktualizacji jest tu: https://www.graupner.de/News/Empfaenger-GR-16-HoTT-Version-7a06/

 

Uzyskałem jedną istotną poprawę. W fabrycznych ustawieniach odbiornika serwa, które miały przesunięty punkt neutrum, np o 90st (na porzeby ustawienia początkowego/końcowego wychylenia klap do LDS), przy załączaniu zasilania ładowały się do pierwotnego neutrum a potem natychmiast do zmienionego. Efekt był taki, że klapy robiły szybkie wychylenie i powrót, co dość dramatycznie wpływało na tryby. Po wgraniu nowego soft 7a06, efekt zniknął jak ręką odjął. Serwa, pomimo przesunięcia neutrum nawet nie drgną przy włączeniu zasilania odbornika i serw.

Stąd, pozostanie przy wersji fabrycznej softu nie dałoby mi wartości dodanej, której nie mogłem uzyskać inaczej w ustawieniach nadajnika.

Co do problemów z zasięgiem, prawdopodonym włączeniem się failsafa i twardym lądowaniem modelu nie jestem na razie tego powiązać ze zmianą soft w odbiorniku. BTW zmieniałem też (aktualizowałem soft w MX20hott). Może tu się coś pogryzło :)

Będzie czas na lotnisku i pomocnik, to sprawdzę zasięg organoleptycznie na odległość.

 

W zakresie 2x ładowania soft, Graupner pisze tak: Bei Updates von älteren Firmwareständen muss das Update 2x ausgeführt werden

Danach Werksreset durchführen Das Update muss mit dem Firmwareupgrader >4.9.3.2 ausgeführt werden

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Jeżeli ktoś ma wątpliwości co do jakości swojego linku w Graupner HoTT, może ten opis w załączniku pozwoli niewtajemniczonym poprawnie zinterpretować dane telemetryczne - jeżeli rejestruje dane na karcie - oczywiście :)

 

Tak tylko dodam od siebie - latam daleko, wysoko i szybko - nigdy nie miałem najmniejszych problemów z linkiem Graupnera :), ale jak to mówią - "licho nie śpi"  ;)

 

Pozdrawiam

Krzysiek

 

Telemetria HooTT opis.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie takie zapisy powinny niepokoić.

To jest zapis lotu z tego samego dnia, innym modelem i zakończonego bezproblemowo.

Dzisiaj jak patrzę na ten wykres to sobie przypominam pikanie aparatury, jakby alarmu zasięgu. To może być powiązane ze spadkiem jakości połączenia. Przed updatem odbiornika nigdy wcześniej nie miałem tego typu sytuacji.

 

post-9515-0-04938000-1546543836_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja mam pytanie, jak uruchomić takie wykresy jak powyżej?

Przyznam się że ja to w radiu używam drążków i to wszystko :), w benzynowych modelach jednego przełącznika do gaszenia silnika , i raz na ruski miesiąc w starym radiu przełączałem tryb lotu.

Radio mam MX-20 karta pamięci w radiu jest włożona ale raczej od parady bo w sumie to nie za bardzo mnie interesowało co ona tam w radiu robi , jak pisałem z funkcji radia to tylko drążki sa używane.

Czy w radiu cos trzeba włączyć aby rejestrowało stan połączenia z modelem? i w czym i jak te pliki z karty otwierać?

Miał bym chęć obejrzeć jak ten mój zasięg wygląda, model ostatnio latał jak jeszcze ciepło było za to latał to model elektryczny z odbiornikiem GR-12 i zabawa modelem miała miejsce w miejscu gdzie na starym radiu modele spadały bez powodu , może nawet ktoś pamięta krótki filmik jak extra spada bez powodu ale w ostatniej chwili tuż przed ziemią odzyskuję kontrolę ale model już jest prawie na ziemi , silnik zgasł a model wjeżdża pod ławkę.

Na tym boisku to nie jest odosobniony przypadek że coś zakłóca transmisję, o dziwo radio graupnera mimo że z tym małym odbiornikiem GR-12  z jedną antenką , wyśmienicie działało , najmniejszych problemów, ale chętnie bym obejrzał wykres z latania na tym boisku ale nie za bardzo wiem jak to uruchomić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, nie panikuj. Sprawdź dokładnie logi zgodnie z opisem, który zamieściłem. Ważną informacją jest ilość traconych pakietów danych w % i czas pomiędzy przerwami.

 

Widzisz, a ja nam zaktualizowane wszystkie 4 szt w modelach i kurczę muszę zrobić kontrole zasięgu zanim wypuszczę moje ptaszki. Drogo wyjdzie jak znowu przydzwonię. I tak sporo wyszło z tego pierwszego bęc. Nie pamiętam którą wersję mam wgraną do GR 16. Wieczorem sprawdzę i napiszę w tym wątku.
Dla aktualizuhących, ważne aby wgrywać softa 2 razy z rzędu jak nie było dawno aktualizacji lub jest nowy idbiornik. Zgodnie z instrukcją na stronie Graupner update.

 

Obowiązkowo powinieneś zrobić testy zasięgu po aktualizacji oprogramowania - i po każdym przybyciu na lotnisko...

Przecież to tylko 50 kroków "tam" i 50 kroków "z powrotem" :) Pominięcie tego to proszenie się o kłopoty :(

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Się wtrącę, choć to nie moje zabawki.

Obowiązkowo powinieneś zrobić testy zasięgu po aktualizacji oprogramowania - i po każdym przybyciu na lotnisko...

Przecież to tylko 50 kroków "tam" i 50 kroków "z powrotem" :) Pominięcie tego to proszenie się o kłopoty :(

 

Pozdrawiam

Krzysiek

Ponieważ byłem świadkiem tego nieszczęścia to powiem, że 50 kroków to jakieś chyba nieporozumienie albo błąd.

My czytaj Tomek lata na odległości 100-200x większe i nie wiem czy te 50 kroków coś w ogóle powie co do zasięgu.

 

Problem wystąpił w odległości około 500-700m od nadajnika i był bardzo dziwny. Tak jakby 1/2 kanałów w ogóle nie reagowała a pozostałe reagowały. Ja widziałem to tak jakby na jednym skrzydle oba serwa wychyliły się w jedną stronę i nie reagowały na zmianę drążka. Kierunek i wysokość działały normalnie.

Bardzo się zastrzegam, że mogłem coś nie tak widzieć, ponieważ lataliśmy razem i patrzyłem tylko przez chwilę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że można wsiąść w auto i dla 99 % pewności można zrobić test zasięgu aż do zaniknięcia sygnału co i nieraz robiliśmy na lotnisku, ale skoro producent zaleca oficjalnie że można prościej i daje to gwarancję to nie ma co przesadzać...

Ja wiem że coś można zyskać na aktualizacjach ale ja jestem w tym temacie oporny ;)  i skoro coś działa to nie ulepszam na siłę.

Jak do tej pory przynosi to skutek. Szkoda że Tomkowi przytrafił się taki kosztowny niefart.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.