Skocz do zawartości

XF5F Grumman SKYROCKET


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wycinanka ( z ciaglego braku czasu zdecydowalem sie sobie pomoc ) zostala zamowiona ,

wiec temat mozna oficjalnie  rozpoczac  ! 

Zamowiona TUTAJ - https://shop.fun-modellbau.de/de/Balsa-Usa--Hostetler--Ziroli--Jerry-Bates--Don-Smith--Vailly-Aviation--fun-modellbau--scale-models--scale-woodkits--Holzbaukaesten--scale-modelle/Elektro-Modelle--RC-Modell--Lasercut-Holzbaukasten--warbird-zivil--RC--Modell-Baukasten--fun-modellbau-de/Holzbaukaesten--scale-modelle-fun-modellbau/XF5F-1--fun-modellbau-com--lasercut-kit.html

, a zrobiona na podstawie TEGO planu : https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=2852

 Bedzie to moj drugi ( choc pierwszy jeszcze nie zostal zrobiony  ;)  ) krok w dwusilnikowcach . Pierwszym jest jak niektorzy juz wiedza UGLY TWIN , ktory jest w 85% gotowy . Na nim poczynie pierwsze kroki i postaram sie dowiedziec wiecej o modelach wielosilnikowych. Silniki zostana pozniej  "przerzucone" z UGLY TWINa do Skyrocketa ( 2 x ENYA 53 4C ) no i juz na 100% kazdy z nich bedzie mial wlasne serwo. Powoli zaczne tez  myslec o chowanym podwoziu ( rowniez nowosc w mojej karierze ) , a pozniej nastapi jeszcze 1000 pytan o reszte . Zbieram tez przerozne materialy na temat samego samolotu , bo ma byc to ( rowniez pierwsza w moim wykonaniu ) jakas tam chociaz polmakieta ( dlatego temat wlasnie w POLMAKIETACH  ;) )  Samolot byl tylko prototypem , wiec nie ma wiele zdjec i planow , ale do polmakiety powinno wystarczyc. Dostepnych malowan jest tylko kilka wiec tutaj wielkiego pola do popisu nie mam.  

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jarek ależ to jest "brzyyyydaaaal" 

Moje przemyślenia są takie, że dziarską nazwę Skyrocket nadano prototypowi dopiero po tym jak tuzin pilotów oblatywaczy odmówił pierwszego lotu co by wśród kolegów nie stracić szacunku.

W zasadzie to ten też mógł by się nazywać "Ugly Twin". Może jak już będziesz miał kilka takich to stworzymy cały dział "ugly twinów"  :D

 

A tak poważnie to będę śledził relację, będzie super model i niespotykany na co dzień a to już warte uwagi. Piękne silniki pod osłonami dodatkowo dodadzą smaczku.

Też wkraczam w świat chowanego podwozia tylko u mnie golenie mają 30 cm, koło 150 mm a mechanizm musi być pod 20 kg. Z tego co się już zdążyłem zorientować to problemy z doborem, ceną i awaryjnością podwozia chowanego rosną eksponencjalnie wraz ze wzrostem masy i rozmiaru modelu.

Opublikowano

:D , No powiem Ci jest wyzwanie.

 

Ja się tylko zastanawiam ile ołowiu trzeba zamontować w osłonach silników żeby to wyważyć  :D . Ewentualnie z jakich materiałów zrobić kadłub i stateczniki - może w technologii modeli halowych :D .

Niemniej jednak model ciekawy i nietuzinkowy.

Opublikowano

Paskudztwo straszne, gdzieś ty chłopie tego dziwoląga wynalazł. :)  ;)

Nie mniej buduj bo chętnie zobaczę relację i oczywiście oblot.

Coś mi się wydaje że się będzie działo.

Opublikowano

Jak sie ma piekna dziewczyne , trzeba sobie jakis balans w zyciu zrobic i brzydkie modele budowac  :D

 

Moje kola TYLKO okolo 90 mm i dosyc krotka golen ( patrz szkic nizej w wersji z dlugim nosem ) . Z wywazeniem to chyba nie nedzie jakies strasznego problemu .

 

Wszyscy chca ten cholerny oblot ogladac  :D

 

No i to bedzie moja premiera w pracach "epoxydowych" . Dziob i oslony silnikow bedzie trzeba chyba wykonac  :unsure:

 

 Jak testowano ( w tamtym czasie ) ten samolot , to pilot ktory porownywal do innych samolotow ktore mialy latac dla "morskich" , stwierdzil , ze w porownaniu np. do CORSAIRA ( pewnie jakas wczesna wersja ) , to wznoszenie , widocznosc i ZWROTNOSC w Skyrockecie sa niesamowite . Pilot byl zdziwiony , ze dwusilnikowy samolot moze TAK latac . W koncu tez Skyrocket to byl poczatek Tigercata.

 

Jak to znajde ten opis pilota  , to wkleje oryginal .......


Najsmutniejsze jest to , ze na wycinanke czeka sie 2 tyg  :(

 

No ale na szczescie  cierpliwosc to PODOBNO jedna z naszych ( modelarzy ) podstawowych "cech" .......

post-6937-0-44397400-1547052239.jpg

Opublikowano

No i to bedzie moja premiera w pracach "epoxydowych" . Dziob i oslony silnikow bedzie trzeba chyba wykonac  :unsure:

Jak nie zrobisz ultra lekko tego tyłu to będzie twoja premiera raczej w kowalstwie artystycznym bo te osłony i dziób będziesz kuł z blachy 3-5 mm, żeby to cudo wyważyć  :D

Opublikowano

A ja myślę że trochę przesadzacie z tym straszeniem Jarka wyważaniem. DWA silniki to nie jeden. Tak na oko nie wydaje mi się żeby były problemy, jednak cały ten majdan będzie przed SC.

Opublikowano

Damy rade !!!

Zamowilem sobie tez : https://www.amazon.com/Grumman-XF5F-1-Skyrocket-Fighters-Thirty-One/dp/0942612310

 

To mialem wyzej na mysli : 

 

The Skyrocket took its maiden flight on April 1, 1940, and, in flight tests, it more than lived up to its name, and its light weight and powerful engines gave XF5F a climb rate of 4,000 feet per minute. When pitted against a bevy of contemporary fighters, including the Vought F4U Corsair, in a 10,000-foot climb, the Skyrocket left the Corsair in its wake. One Navy test pilot said, “I pulled away from the Corsair so fast I thought he was having engine trouble.” When the competition was completed, only the Supermarine Spitfire came in a distant second. 

 

Mozna powiedziec , ze jego europejskim "blizniakiem" byl Westland Whirlwind 

post-6937-0-79474600-1547061446.jpg

Opublikowano

Te Westlandy to wizja artystyczna czy tez faktyczne konstrukcje? Np z silnikami od (chyba) Me-262 czy tez z gwiazdowymi. Ten z gwiazdami do Skyrocket’a to już ma bardzo blisko. Była taka konstrukcja?

Opublikowano

Niezla afera ! Chcialem napisac dzisiaj do Niemcow jak tam moje zamowienie , sprawdzam na PayPalu kiedy wyszlo ( zeby miec jakas podkladke )  i okazuje sie ze nic NIE wyszlo  :blink:

 

Przed chwila  zaplacilem , a poprzednio kliknalem wszystko , ale trzeba bylo JESZCZE troche zrolowac i potwierdzic zakup na samym dole strony . 

No nic : tydzien czekania dluzej  :(  .

Opublikowano

Kurczę masakra a już czekałem na pierwsze fotki z budowy :( ja tez mam wydrukowane plany tego brzydala jak to mówią ;) plus mniejsza wersja od Ziroliego. Czeka na swoją kolej ,a musze dodać ze według mnie świetnie prezentuje się w powietrzu, trzeba uzbroić sie w cierpliwość.

Opublikowano

Kurczę masakra a już czekałem na pierwsze fotki z budowy :( ja tez mam wydrukowane plany tego brzydala jak to mówią ;) plus mniejsza wersja od Ziroliego. Czeka na swoją kolej ,a musze dodać ze według mnie świetnie prezentuje się w powietrzu, trzeba uzbroić sie w cierpliwość.

Nie gniewam sie , a wrecz przeciwnie : jestem DUMNY , ze bede budowal "takie cos" ......

Opublikowano

Poniewaz (jak juz wtajemniczeni wiedza )  wycinanka dojdzie za ok. 2 tygodnie , wiec zalatwilem dzisiaj styrodur na formy oslon silnika . Posiadam plany modelu ( w identycznej skali ) ktory do mnie leci w czesciach , wiec bez obaw zaczne jutro ( dzisiaj juz nie zdaze ) budowe kopyt . Pozniej bedzie grzebanie w innych tematach i wiele pytan odnosnie laminowan ( jestem TZW "debilem epoksydowym" i "elektronicznym" w sumie tez ....) . Na poczatek  zrobie szablon i posklejam  styrodur , a pozniej zasypie forum pytaniami  :)

Opublikowano

Nie zasiadajcie , jak nie chcecie spieprzyc swoich oslon ! Ja to bede wykonywal PIERWSZY raz w zyciu  :D . Bede sie wzorowal na moim "wzorze" , czyli Krzysiu ( Kesto) . Jego prace "zywiczne" spac mi nie daja po nocach .

Jedni marza o brunetkach z duzym biustem ( m in. JA ) , inni o Okoniu wazacym 2,6 kG , ale wszyscy bez wyjatku  na tym forum marza , aby "odlac" tak zywice jak odlewa Krzysiek  ;)

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.