Skocz do zawartości

OS Max FS 91


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

Odkupiłem od kol. Patryka ten silnik. I jestem z niego bardzo zadowolony. Wcześniej nie miałem żadnej praktyki z czterosuwami nitro. Na wszelki wypadek w Riku zakupiłem drugą igłę.

 

7691f4bcfe1de9a1.jpg

 

Z lewej nowa. Niepotrzebnie, okazało się że oryginalna jest dobra.

Następnie usunąłem śrubę regulacyjną, na zdjęciu w poście powyżej to ta po lewej stronie od króćca dopływu paliwa. Śruba ta służyła wcześnie do ustalenia wstępnego uchylenia przepustnicy aby uzyskać wolne obroty. W to miejsce wkręciłem krótki wkręt aby zaślepić otwór. Przepustnica uzyskała pełny zakres uchylenia od zamknięcia do pełnego otwarcia.

 

c6817aed0befc553.jpg

 

W obecnych aparaturach jest funkcja "idle down" która pozwala na  ustawienie wstępnego uchylenia przepustnicy. Nie piszę tutaj o śrubie po drugiej stronie gaźnika którą ustala się dawkę paliwa dla wolnych obrotów. Zapewne nie "odkryłem ameryki" bo taką samą metodę stosuję w silniku NGH 9

Te części usunąłem z gaźnika.

 

397b2753c234fbdd.jpg

 

Dzisiaj odpaliłem silnik już w modelu. Jest OK ! Oblot na wiosnę.

 

59f93aa7d3deb9f0.jpg

 

e39283bf6d235010.jpg

 

Silnik jest bardzo dobry. Chociaż widać po nim przejścia i wiek to kompresja jest barrdzo dobra. Na szybkie uchylenia przepustnicy reaguje prawidłowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 28.12.2019 o 13:40, ahaweto napisał:

(...)

Te części usunąłem z gaźnika.

 

397b2753c234fbdd.jpg

 

(...)

 

Przyznam Adamie, że nie rozumiem Twojej przeróbki. O ile mogę sobie jeszcze wyobrazić sens wymiany wkręta trzymającego przepustnicę, to zupełnie rozumiem sensu usunięcia sprężyny kasującej luz poosiowy przepustnicy. Możesz rozświetlić nieco temat?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po prawdzie to ta sprężyna nie ograniczała ruchów przepustnicy ale jak już ją usunąłem "z rozpędu" i po uruchomieniu silnika okazało się że pracuje normalnie, reakcja na ruchy przepustnicy (nawet gwałtowne) jest prawidłowa, to już jej nie zakładałem tylko ze względu na to aby nie rozkręcać ponownie gaźnika.

W minioną niedzielę pokołowałem samym kadłubem po lotnisku i naprawdę jestem zaskoczony reakcją silnika na gwałtowne dodanie "gazu". Model momentalnie skacze do przodu. Tak nie zachowuje się mój Travel Air z silnikiem NGH9 pro. Chociaż też nie mam powodu aby na niego narzekać.

 

4b66dcf99d59486e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona zapobiega falowaniu obrotów. Jest to dokuczliwe zwłaszcza przy biegu jałowym, kiedy silnik może po prostu zgasnąć. Często jest jednak tak, że cięgno gazu lekko sprężynuje w jedną lub drugą stronę kasując przy tym luz i efekt jej działania jest niewidoczny. Warto jednak ją mieć w środku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.