Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zwracam "Honor", odszczekuję wszystko co zle o Tobie napisałem i chylę czoła.

Opublikowano

Czy szybko? Raczej nie. Nie siedzę od rana do wieczora, robię, gdy mam czas i chęci. Poza tym,  zawsze lepiej trzy razy przymierzyć i skleić, niż na szybko spitolić i szukać metody na wyjście z sytuacji. Rozpocząłem pokrywanie kadłuba, tutaj szybko można tylko narobić szkody. Wkrótce zdjęcia.

Opublikowano

 zawsze lepiej trzy razy przymierzyć i skleić, niż na szybko spitolić i szukać metody na wyjście z sytuacji. 

Jak mawiał mój dziadek "lepiej kijek trzy razy pocieńkować niż go potem pogrubasiać"

Opublikowano

Gdy pracowałem w pomocy drogowej, poznałem na jednej akcji operatora dźwigu. Ten mawiał inaczej. Do mojego szefa, gdy ten go ponaglał, odpowiedział- Panie szybko to się robi głupie dzieci. Jak Pan nie wierzysz, zapytaj się ojca!

  • Lubię to 2
Opublikowano

Powoli bez pospiechu do przodu. Kadłub częściowo pokryty, jeszcze nie szpachlowany i szlifowany. Szpachli zresztą pójdzie mało-wynik prac bez pośpiechu. Podłużnica w górze kadłuba w oknie radiooperatora-strzelca do wycięcia. Teraz powoli spód i praca nad kołem ogonowym, popychaczem steru wysokości-zanim zamknę kadłub.

8ae66a2b1ad536camed.jpg

4dfd249036535131med.jpg

62552c5f6cea6e23med.jpg

2c177b42caeb4616med.jpg

e079925dafc8f72bmed.jpg

  • Lubię to 4
Opublikowano

Bardzo fajnie to wyglada. Po lekko ponad dwóch tygodniach prac masz 75% kadłuba i usterzenie...niezłe tempo.

Jak tak dalej pójdzie to model poleci jeszcze w tym roku. 

Może się jednak skusisz na 4 silniczki żarowe. Takie 10-tki w ctzerosuwie brzmiały by doskonale...

Opublikowano

Na razie jest to praca, że tak powiem powierzchowna. Mam dopiero ok. 75% kadłuba, a jeszcze płaty-trzy elementy, mechanika podwozia-jego wykonanie, stanowiska strzeleckie, wieżyczki, komora bombowa.....no nie wiem, czy w tym roku poleci. Nie śpieszę się, swoje odleżał, więc głowa nie boli ^_^

Zestaw, a właściwie ta firma, z której pochodzi ten kit znana jest z bardzo makietowego podejścia do swoich wyrobów. Chyba raczej to widać. Elementy idealnie spasowane, dokumentacja czytelna, a materiały dostarczone prima sort. 

Co do spalinek, to raczej pozostanę przy elektro-myślałem o module dźwiękowym. Te cztery dziesiątki brzęczały by jak pszczoły, a nie jak bąki-co lepiej by tu pasowało ;)

Opublikowano

Kadłub został ściągnięty z deski montażowej, prowadnice wykontowane i przykręcone-pora na skrzydło. Na zdjęciu widoczne jest prawe-tzn, prawy centropłat stały-zamocowany na stałe z kadłubem, z odejmowaną częścią (chwilowo aby uniknąć niewłaściwego ustawienia żeber jest sztywno połączone z centropłatem). Po wklejeniu do tych 23 żeber wszystkich dźwigarków i podłużnic, pokryciu od góry- element odejmowanay zostanie odcięty, i uzupełniony w dwa kołki centrujące i bagnet ( rurka duraluminiowa średnicy 18mm, w kieszeniach z laminatu). 

P.S. Zrobiłem koło ogonowe, oczywiście aluminium jako baza. Już zamontowane w kadłubie. Przy okazji wstawię fotki.

post-15485-0-21977900-1552229199_thumb.jpg

post-15485-0-02558000-1552229223_thumb.jpg

Opublikowano

Prace powoli idą do przodu, skrzydło zdjęte-teraz lewe na helingu powstaje.

170da22e0671e498med.jpg

Tak tłuścioch wygląda z przymocowanym centropłatem.

24cdc404e999e0b4med.jpg

Oczywiście są zmiany- gondole silnikowe muszę przerobić na mocowanie napędu elektrycznego. Oryginalne na beleczkach pod spalinkę nie nada się.

f7743f8e4928b387med.jpg

0d4fc6594068f900med.jpg

Opublikowano

Podwozie główne jak i ogonowe jest  chowane. Na zdjęciu ogonowe jest teraz wypuszczone, jednak mogę zapewnić, że jest w pełni sterowalne. Poniżej rysunki przedstawiają samą ideę mechanizacji podwozia. Ten rysunek na dole po prawej to właśnie podwozie ogonowe. U mnie napędzane poprzez serwo 3,5kG, które tylko służy do jego ruchu- schowane-wypuszczone, a siły przenoszone na mechanizm od goleni, nie działają bezpośrednio na serwo. Dźwignia blokuje się na belce, a siła pchająca działa własnie na tę belkę a nie na serwo. Ze względu jednak na wielkość, jak i masę wiadome jest, że kółka podwozia nie są z pianki! Tutaj na masie się nie oszczędzi.

 

post-15485-0-81075700-1552736332.jpg

post-15485-0-33777700-1552736347_thumb.png

post-15485-0-16113000-1552736375.gif

post-15485-0-06381300-1552736778.jpg

post-15485-0-31735400-1552736839.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Skrzydła prawie skończone. Nie kryłem jeszcze ich od spodu na całości-muszę rozmieścić mechanikę płata, serwa, kanały na przewody, bagnety. Na chwilę obecną wygląda to tak. Rozwiązałem kwestię bomb. Wchodzą z luzem cztery Żubry-czy to szklane czy puszki. teraz tylko dorobić do nich stateczniki! :D

post-15485-0-86088500-1553069377_thumb.jpg

post-15485-0-66579700-1553069409_thumb.jpg

post-15485-0-57592200-1553069434_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Panowie i Panewki! Wiosna przyszła, więc na głowę zwala się więcej spraw niż potrzeba-a to porządki wiosenne, a to ogródek wypieścić, bestię T-72 zserwisować i przygotować do sezonu.... ale, w ramach odpoczynku przy B-17 miło również posiedzieć. Stan prac na dzień dzisiejszy wygląda tak jak na zdjęciach. Bagnety wmontowane, klapy siedzą na miejscu, podszlifowany( cholerna balsa-nigdy się tak nie nakaszlałem!) usterzenie na próbę zalaminowane tkaniną szklaną 25g - wyszło OK, więc całość pójdzie tą metodą. Bałem się troszkę o wypaczenie balsy-nic z tych rzeczy. Przy okazji-czy macie jakiś estetyczny, ale mocny patent na zabezpieczenie płatów przed wysunięciem?

Tutaj w całej krasie.

61d2e604d148ab0bmed.jpg

Tak wygląda opuszczona klapa. Każda pracuje na TowardPro MG966R-uznałem, że akurat na klapy nie będę kupował fest drogich, aczykolwiek organy sterowana bardzo odpowiedzialne będą na Hitecach.

bb06c6085bc64739med.jpg

Stanowisko strzelca ogonowego-jeszcze trochę pracy-później z formy hurtowa produkcja półcalówek. Na szczęście te montowane w wieżyczkach nie są widoczne aż tyle.

7145355ba91e925fmed.jpg

 No i podwozie główne. Powstał element testowy, aby zobaczyć jak to wyjdzie w praniu. Ogólnie chodzi o zakres wychylenia, oraz o punkty blokady dźwigni. Oryginalny zostanie wykonany na płytkach duraluminowych grubości 2,5mm, ażurowanych-na szczęście mam takie w zapasie.

2c3c381260682713med.jpg

894cc09e6aa7898dmed.jpg

post-15485-0-13461100-1554631824.jpg

post-15485-0-13762400-1554631846.png

post-15485-0-49801300-1554631869_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Powolutku, ale do przodu. Wolny czas dzisiaj spędziłem na wykonaniu i montażu podwozia. Teraz stoi krówka na własnych kółkach. Zamocowany i wklejony element wzmocnienia jeszcze dociśnięty klamerkami. Jutro wykończę-jak nic się nie urodzi.

f12f37ac04ab48a6med.jpg

fe05b93987dfffc9med.jpg

Znalazłem też ciekawe nietypowe malowanie, ale .....okropne!

post-15485-0-03585200-1554837717.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.