Skocz do zawartości

Messerschmitt BT109


Mgła

Rekomendowane odpowiedzi

Od dawna obserwuję dział "mini i mikro modele". Czytając i podziwiając niesamowitą wiedzę i umiejętności Was wszystkich . Nabrałem chęć na taki lekki mini samolot. Pierwszy wybór padł na "Cessne-170" o rozpiętości 60 cm. /zdjęcie  pierwsze/. Zrobiłem , niestety nie zmieściłem się w 100 gramach. Model waży 161 gr.........wiem .wiem porażka. Następnym samolocikiem był-jest Messerschmitt BF-109 , oba samolociki firmy "Guillow".

Podpierając się waszymi przemyśleniami i różnymi wynalazkami , zbudowałem samolocik który waży 86gr. Zastosowałem w nim kilka nietypowych  /czytaj nieprofesjonalnych / rozwiązań. Pierwsze zasadnicze ,nie zastosowałem nitrocellonu. Żona nie dała mi takiej możliwości /moja modelarnia - to kuchnia od 19.00 ,a niesamowity zapach tego lakieru nie jest tolerowany przez moją małżonkę . Dlatego też miast tego pokryłem cały samolocik mieszaniną wody i kleju Saudal 64a w stosunku wagowym 2 do 8. Wyszła jednolita powierzchnia, elastyczna i zasadniczo twarda. Pomalowałem pigmentami wodnych lakierów samochodowych i wydaje się ,że jest ok. Wykonałem próbę na ramce -trudno ją uszkodzić. Druga rzecz , dotyczy zawiasów steru wysokości. Na doklejony plaster opatrunkowy / taki biały przezroczysty bardzo mocny, a zarazem cienki/ który połączył obie połówki steru wysokości naniosłem odrobinę kleju "uhu por". Trzyma i to mocno. Ponieważ tym samolocikiem mam zamiar startować i lądować wzmocniłem mu podwozie. Całość wyszła tak jak na zdjęciach . Niestety Messerschmitt ma długi kadłub muszę mu dołożyć pod silnik 8 gr ołowiu . Całość gotowa do lotu ma 96 gr.

Jest coś niesamowitego w budowaniu małych samolotów .

Pozdrawiam  wszystkich .

Tomek

post-20961-0-42806800-1550609854_thumb.jpg

post-20961-0-00784000-1550609916_thumb.jpg

post-20961-0-22563700-1550609957_thumb.jpg

post-20961-0-90304000-1550609998_thumb.jpg

post-20961-0-43465400-1550610042_thumb.jpg

post-20961-0-05471000-1550610087_thumb.jpg

post-20961-0-00371300-1550610123_thumb.jpg

post-20961-0-32180200-1550610148_thumb.jpg

post-20961-0-11355400-1550610175_thumb.jpg

post-20961-0-03127000-1550610227_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Chyba wielu by chciało taką porażkę zrobić!;) Nie pisałeś czy cześka poleciała ale wygląda b fajnie!

Messera tez fajny chociaż osobiście fanem krzyżowców nie jestem. Widać ile pracy bylo przy malowaniu.Szacun! A jak zrobiles linie podzialu etc malowałeś pisakiem?

Napisz czy ktorys z modeli juz latal pls.

Pozdr.

M

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noo, fajnie wyszły te modeliki, ale ja to tam jestem nieedowiaarkiem.  ;)  Postaw na wadze i wrzuć fotki, bo jakoś przy takiej pancernej konstrukcji i solidnym malowaniu te 96g z wyposażeniem to mi "nie pasi". :rolleyes: No i napisz coś więcej o wyposażeniu.

 

PS Witamy w klubie "miłośników maluchów".  :D  Przelotem tylko w tym dziale (tak dla oddechu), czy na dłużej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Wam wszystkim za uwagi i spostrzeżenia na temat mojego samolociku. Cieszę się  , że Wam się podoba i jeżeli coś wnoszę do tego działu to naprawdę bardzo się cieszę. No a teraz odnośnie tego o co pytaliście.  Nie, nie poleciały te samolociki czekam na fajna pogodę , a filmik z oblotu będzie w 100% niezależnie od efektu końcowego. Podział linii na samolocie nanosiłem /rysowałem/ mazakiem do płyt CD. Co do wagi modeliku ,to jest ona taka  ,jak podałem /dokładniejszej wagi już nie znalazłem/ z czego jestem niesłychanie dumny. Dowód na zdjęciu. Wyposażenie może mieć dużo do życzenia można znacznie lżejsze zastosować. Silniczek kupiłem w fajnym sklepie "Gammodel" , a jest to silniczek  A1504 /mają go na stanie/.Regulator -Turnigy Plush 6A. Dwa serwa . Jedno do lotek turnigy TGY 1440A, ono jest mocniejsze niż serwo steru wysokości /zdjęcie/ Niestety nie dysponuję małym odbiornikiem więc musiałem mocno odchudzić posiadany  FS-IA6.Wiem doskonale ,że można lżej. Można użyć innej balsy, popychaczy z węgli itd.... tak będzie w przyszłości. Co do zastąpienia nitrocellonu saugal-em 64a /  ważny ten numer , bo zasycha-twardnieje po 4 minutach/ nie jestem w stanie Wam odpowiedzieć jednoznacznie. Myślę że ciężar właściwy  lakieru jest większy niż rozpuszczony saudal. Nie sprawdziłem. Stosunek  wody do kleju 2do 8 jest umowny, sprawdzony dla bibuły znajdującej się w zestawie. Nie sprawdzałem tego na papierze japońskim , bo go nie miałem. Ważne jest,  aby ten bardziej "ekologiczny" lakier nanosić na małe powierzchnie bardzo miękkim pędzelkiem. Stosunkowo szybko to schnie i tu trzeba uważać , bo w wilgotnym pofalowanym papierze klej spływa w bruzdy i gdy już prawie przysycha tym samym miękkim pędzelkiem rozprowadzamy go  równo po całym fragmencie poszycia. Jedno jest z tego fajne , że nie trzeba przypinać modelu do deski , bo tak robiony samolot nie wichruje się. Jeszcze malowanie ,tu już mogę podać dokładnie różnicę wagi przed i po. Malowałem pigmentami wodnych lakierów samochodowych. Wodne lakiery mają to do siebie , że po wyschnięciu tracą bardzo dużo na wadze . Cały samolot pomalowałem 3 gramami pigmentów. Niestety to bardzo drogi interes . Te pigmenty są bardzo drogie i nie wiem czy gdybym nie miał dostępu do lakierni samochodowej  pomalowałbym mój model. Przepraszam ,że się rozpisałem , ale mini modele są bardzo pasjonującą dziedziną modelarstwa. Pozostaje w tym dziale na bardzo długo.

post-20961-0-89282900-1550694202_thumb.jpg

post-20961-0-74192600-1550694223_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie ten hel masz ?

Jaki hel? Przecież to jest zupełnie normalna waga, biorąc pod uwagę ciężkawe wyposażenie (regulator 10A!) i konieczność znacznego doważenia nosa.

Na rcgroups jest temat konwesji Guillowsów, typowa waga takiego zestawu w stanie lotnym to 50-60g, ale są tez wykonania poniżej 40g, oczywiście z użyciem innej klasy wyposażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.