Skocz do zawartości

F5J Aladin - dla zaczynających latac F5J...


Quant

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio mierzyliśmy we Wrocku pakiet, nówka, 1300mAh 3s 75C po dwóch-trzech ładowaniach z silnikiem Tenshock 1515 i śmigle 16x8,5. Pakiet nie oddał więcej niż 43A w pierwszych 3-5s a potem ustabilizował się na poziomie 38A. Rezystancja tego pakietu to około 3-4mna celę.

Myślę że ten redox 30C nie da więcej niż te 20A może w porywach 25A.

 

 

PS

Paweł jesteś sporym optymistą. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS

Paweł jesteś sporym optymistą. :)

 

30A zakładałem czysto teoretycznie patrząc na dane z naklejki. Doświadczenie podpowiada że twoje przypuszczenia są bardzo realne. To co podają producenci budżetowych baterii można spokojnie dzielić minimum przez 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy rzut modelem bez silnika w miarę, Szybka kontra wysokością i po kilkudziesięciu metrach model cały na ziemi. Korekta steru wysokości i jeszcze raz to samo. Teraz lepiej. No to pora na silnik.

I tu mieliście rację. Bateria Redox oczywiście nie dała rady. Silnik popracował chyba 3 sekundy szybowiec ledwo co do góry a potem wymiękł. Na szczęście chwilowo nie wiało więc udało się bezpiecznie wylądować z chyba 20m. Na szczęście miałem na wszelki wypadek drugą baterię Turnigy 1.0 3S 70C więc ją założyłem trochę cofnąłem do tyłu i w górę...   Teraz poszło pionowo prawie w górę, W międzyczasie przyszły deszczowe chmury i zaczęło trochę wiać tak koło 4m/s i Aladyn zaczął się dziwnie zachowywać, Jakby leciał po falach góra - dół. Trochę nerwowo bo nie wiadomo czy wiatr taki czy coś nie tak. Na szczęście lądowanie bezpiecznie i tyle. Wróciłem do domu przemyśleć sprawę.... CDN jutro.

 

ps. Ta sama bateria redox w mniejszym modelu 2.70m rozpiętości spisuje się bardzo dobrze. jest około 5 wyciągnięć na około 100-150m. Więc tam już zostanie.  

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz miejsce na różne baterie i zachowasz środek ciężkości wkładając różne pojemności to bardzo dobry pomysł. Moim zdaniem lepiej wozić mAh niż ołów ;)

 

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wojtek to podskakiwanie modelu przy silniejszym wietrze może (ale oczywiście nie musi) być spowodowane "miękkim" całym statecznikiem poziomym oraz kątem zaklinowania statecznika. Miałem podobnie w swoim Pike. Przy wadze 1350g do lotu i wietrze w okolicach 4-5m/s na wysokości około 150m model podskakiwał góra dół. U mnie pomogło podłożenie dwóch warstw taśmy izolacyjnej pod natarcie statecznika, czyli minimalna zmiana kąta zaklinowania statecznika. Potem zmieniłem cały statecznik na niezależny i skończył sie ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz tego nie wziąłem pod uwagę. Jak kevlat to będzie jak wachlarz na wietrze trzepotać. :)  ;)

Wojtek ma węgiel .Instrukcji niema w zestawie .Z tym trzepotaniem to lekka przesada.

Wojtek ma węgiel .Instrukcji niema w zestawie .Z tym trzepotaniem to lekka przesada.

Latałem tym modelem w SAMBA CUP a tam wiało,a model ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten kevlarowy kadłub/belka jest rzeczywiście taki zły ?

 

mam w aladin belkę z czegoś co wygląda na tkaninę węglowo kevlarową ? nie jest "żółte" jak typowy kevlar tylko takie zielonkawe mocno przybrudzone ?  na pewno nie jest to węgiel -ale na sam kevlar też nie wygląda...    ??? była jakaś inna wersja rury ogonowej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub jest węglowy instrukcja jest słaba właściwie tak jakby jej nie było jedynie to SC podali i zlecone wychylenia sterów. Model oczywiście jeszcze nie ustawiony. Po wizycie na kanale okazało się że serwo klapy się odkleiło. Oj ciężkie te klapy wymaga to wzmocnienia. Moja osobista refleksja na temat falowania modelu bez silnika to turbulencje w powietrzu, na niebie stały potężne 2 deszczowe chmury a ja pomiędzy nimi. Następne loty były przy słabym wietrze wieczorem i model latał w miarę prawidłowo. Trochę za szybko wg mnie ale w sumie jestem bardziej zadowolony. Oczywiście jest w ogóle nie ustawiony jeszcze. Teraz będę kilka dni w okolicach Wiesława to może zobaczymy się na chwilę jak wróci pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jeśli masz "kevlarową" belko to jest to straszne gówno to aramid produkcji rosyjskiej - takie szarozielone, jak to dostałem pierwszy raz w latach 90 to cud maila była. Teraz trochę lepsze ale szału nie ma. 

Taka belka była też w Mandarinie i ona jest po prostu elastyczna i nie trzyma sztywności - ja w swoim dokleiłem po całej długości 3 rurki węglowe fi5 mm i jest sztywne- ale waży swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdyby dokleić płaskowniki węglowe ? tzn zrobić podobnie jak dźwigary -na górze i dole pasek węgla  np 5x1     -a sama rura kevlarowa robiła by jak wypełnienie dźwigara -które może być delikatniejsze ?   rura ogonowa powinna zyskać sztywność w pionie -czyli w płaszczyźnie pracy statecznika poziomego.

 

Na boki nadal byłoby miękko -jednak siły od steru kierunku są dużo mniejsze.    Waga wzrosła by niewiele a sztywność w krytycznej płaszczyźnie powinna się poprawić  ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest belka w rozumieniu konstrukcyjnym i poza uginaniem się (w różnych płaszczyznach) skręca się jeszcze co też wpływa na kąty statecznika poziomego. I nie zawsze lecisz prosto, jak masz przechył to płaszczyzna ugięcia belki też zaczyna się zmieniać. Ja mam 3 rurki węglowe - taka trójkątna belka na rurze z oryginalnej belki - i to jest beton. Może wystarczą rurki fi 4 mm. Leprze od płaskownika były by teowniki węglowe, ale to znowu komplikacja, rurka po prostu jest łatwo dostępna, tania a przy średnicy można troszkę pogrymasić. Ja to wkleiłem po prostu na cjanoakryl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.