awiator98 Opublikowano 16 Lipca 2019 Opublikowano 16 Lipca 2019 Cześć,Od paru lat jest posiadaczem Skysurfera, którym latałem jakieś 2 lata temu ostatnio, model latał całkiem przyzwoicie, niestety po czasie nie jestem w stanie go wyregulować.Obecnie zamontowany jest dzwonek Emaxa przed wręgą z śmiegłem 7x4 z ciężkim reglem helikopterowym.Model zamiast stromo się wznosić leci prawie płasko na max obrotach, wykłon jest ustawiony o 1,5mm w dół i nadal model jest nielotem :/Wyważenie jest w miarę OK, nieznacznie ciężki na dziób
karambolis8 Opublikowano 16 Lipca 2019 Opublikowano 16 Lipca 2019 Z twojego opisu nie wynika żadna nieprawidłowość. Czy jak zaciągniesz ster wysokości, to model się wznosi? 1
Francka Opublikowano 16 Lipca 2019 Opublikowano 16 Lipca 2019 Mało danych silniki Emax są o różnych parametrach , ale najpierw sparawdź czy śmigło jest prawidłowo zabudowane. (napisem do kierunku lotu) 1
awiator98 Opublikowano 16 Lipca 2019 Autor Opublikowano 16 Lipca 2019 Tak, nieznacznie się wznosi.Śmigło jest poprawnie zamontowane i do tego lekki wznos.Pomimo tego są problemy z wznoszeniem
zipp Opublikowano 16 Lipca 2019 Opublikowano 16 Lipca 2019 Skoro śmigło dobrze zamontowane to może ten silnik jest za słaby do tego modelu? Czy wcześniej latał na tym samym silniku? Nie masz ustawionego ograniczonego zakresu pracy silnika na aparaturze? Na pierwszy rzut oka po prostu za słaby napęd.. Wykłon/skłon/wznios silnika nie mają nic do rzeczy. Model wyrzucony płasko pod wiatr bez silnika szybuje czy pikuje do ziemi? Jeśli szybuje, to żaden z niego nielot tylko potrzebuje więcej mocy.. 1
awiator98 Opublikowano 18 Lipca 2019 Autor Opublikowano 18 Lipca 2019 Słabo szybuje, silnik ma 270W, śmigło jest większe, niż zaleca producent, a pomimo tego jest lipa :/
stema Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Może stary pakiet i brakuje mu wydajności?
grzegor Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Wyważenie jest w miarę OK, nieznacznie ciężki na dziób Najprościej to ustawiłbym sc dokładnie w 1/3 albo tak jak jest w instrukcji, bo jak piszesz słabo szybuje. Trochę ciężki na łeb może robić różnicę - kwestia co kryje się pod nieznacznie . To nie jest normalna sytuacja, że samolot na maksymalnej przepustnicy się nie wznosi, no chyba że ma ster wysokości wychylony na minus.
Francka Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Jaki silnik dokładnie silników emax jest kikadziesiąt
zipp Opublikowano 18 Lipca 2019 Opublikowano 18 Lipca 2019 Słabo szybuje, silnik ma 270W, śmigło jest większe, niż zaleca producent, a pomimo tego jest lipa :/ może to większe śmigło dusi silnik, po locie nie jest zbyt gorący? Powinno być "śmigło większe i jest lipa" a nie "pomimo większego śmigła jest lipa"... Jeśli silnik ma rzeczywiście 270W to powinno z zapasem wystarczać na skysurfera.. Jeśli silnik nie jest parzący po locie z całkiem otwartą przepustnicą i za dużym śmigłem to chyba pakiet jest zajechany (ma dużą rezystencję wewnętrzną) i nie daje dość prądu.. Jeśli masz czym zmierzyć, sprawdź na stole jaki jest spadek napięcia na świeżo naładowanym akumulatorze przy pełnym gazie.. Sprawa szybowania jest kluczowa i trzeba prawidłowo wyważyć model by ładnie szybował przed uruchomieniem silnika..
d2f Opublikowano 26 Lipca 2019 Opublikowano 26 Lipca 2019 1. W końcu autor mógłby podać model silnika. 2. Model regulatora. 3. Jaki konkretnie pakiet. 4. Jak była przeprowadzona regulacja zakresu gazu. 5. Regulator helikopterowy może pomału zwiększać obroty zamiast reagować 1:1 na przepustnicę. Szczególnie do momentu pierwszego dania gazu na full i osiągnięcia (pomału!) max obrotów. Kolega tak miał i zmienił regulator bo nie wytrzymał nerwowo. 6. Pomiar spadku napięcia pakietu po załączeniu silnika zaraz po pełnym ladowaniu .
Rekomendowane odpowiedzi