Skocz do zawartości

X-UAV Clouds 1.8m - budowa


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dzisiaj znowu polatane. Tym razem już z pełnym wyposażeniem FPV.

 

KoYbVhN.jpg

 

I film 9 minut bez cięć

https://youtu.be/Bm9pVpZiV4I

 

A tu taka ciekawostka. Testowałem prędkość minimalną i zwalił mi się na skrzydło. Odruchowo przełączyłem na AUTO i Arduplane mi go w ostatniech chwili wyprowadził, ja bym chyba nie dał rady. Chyba muszę przesunąć CG troszkę do przodu. Niestety z powodu chwilowych problemów z OSD nie mam odczytu prędkości przeciągnięcia.

https://youtu.be/szaIstNPbbY

 

Jest jeszcze trochę rzeczy do zrobienia, np usztywnienie usterzenia ogonowego, dlatego wątku nie kończę ;)

 

Pozdrawiam,

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak byś znał prędkość względem wiatru to można by coś więcej powiedzieć. Jeśli lecąc z wiatrem masz zbyt małą prędkość, skręcisz w lewo, to samolot może nagle zwalić się na prawe skrzydło. Lecąc z wiatrem nie zdejmujemy gazu, lecimy z takim samym jak pod wiatr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest ewidentnie mój błąd i głupota:

1) testowałem prędkość minimalną ustawiając gaz na 0% zamiast stopniowo zmniejszać

2) ustawiłem model bokiem do wiatru

2) robiłem to bez działającego OSD, czyli wnioski z eksperymentu żadne

3) dalej nie wiem, czy mam poprawny CG, bo w manualu jeszcze w zasadzie nie latałem

 

Pampers był pełny, widziałem już model w kawałkach :D

 

Szum wiatru z kamerki powoduje, że latanie w słuchawkach za bardzo nie ma obecnie sensu. Mam dodatkowy mikrofon, to następne loty będą z mikrofonem w kadłubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ rurkę pitota mam, tylko OSD w tym locie nie działało. A do ustawienia stall prevention trzeba chyba znać mniej więcej prędkość minimalną? Tak właśnie ten model uratowałem - szybko przełączając na AUTO - w misji mam ustawione tylko take off i rtl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie rurkę kalibruję w ten sposób, że chowam ją do komory baterii. Zastanawiam się tylko, czy trzeba to robić za każdym razem? Albo czy przypadkiem arduplane nie kalibruje jej z automatu przy każdym włączeniu, co w wietrzne dni jest trochę bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale robisz to źle

W instrukcji jest napisane:

At the same time, an incorrectly configured airspeed sensor can cause your aircraft to crash, so correctly configuring it is critical!

 

Być może to właśnie ciebie spotkało.

 

Tu masz pełną wersję instrukcji kalibrowania. Najlepiej jak włączysz na stałe kalibrację. Mam tak właśnie to zrobione i działa.:)

http://ardupilot.org/plane/docs/calibrating-an-airspeed-sensor.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.