Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aż taki wielki jest problem ze startem? teraz gdy używam FBWA i opuszczam trochę klapy to mój startuje w miarę dobrze z 1 ręki. Wazy około 2,8kg. no chyba ze siłownia się kłania:)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj znowu polatane. Tym razem już z pełnym wyposażeniem FPV.

 

KoYbVhN.jpg

 

I film 9 minut bez cięć

https://youtu.be/Bm9pVpZiV4I

 

A tu taka ciekawostka. Testowałem prędkość minimalną i zwalił mi się na skrzydło. Odruchowo przełączyłem na AUTO i Arduplane mi go w ostatniech chwili wyprowadził, ja bym chyba nie dał rady. Chyba muszę przesunąć CG troszkę do przodu. Niestety z powodu chwilowych problemów z OSD nie mam odczytu prędkości przeciągnięcia.

https://youtu.be/szaIstNPbbY

 

Jest jeszcze trochę rzeczy do zrobienia, np usztywnienie usterzenia ogonowego, dlatego wątku nie kończę ;)

 

Pozdrawiam,

Adam

Opublikowano

Uhh było blisko, dobrze że uruchomiłeś tryb auto w porę. to co pampers pełny pewnie przy tym manewrze? :P

Dziwnie się samolot zachował chyba, skręcasz  lewo i nagle  w prawo  skręca. Może samo servo zaaregowało tak?

Opublikowano

Jak byś znał prędkość względem wiatru to można by coś więcej powiedzieć. Jeśli lecąc z wiatrem masz zbyt małą prędkość, skręcisz w lewo, to samolot może nagle zwalić się na prawe skrzydło. Lecąc z wiatrem nie zdejmujemy gazu, lecimy z takim samym jak pod wiatr.

Opublikowano

No to jest ewidentnie mój błąd i głupota:

1) testowałem prędkość minimalną ustawiając gaz na 0% zamiast stopniowo zmniejszać

2) ustawiłem model bokiem do wiatru

2) robiłem to bez działającego OSD, czyli wnioski z eksperymentu żadne

3) dalej nie wiem, czy mam poprawny CG, bo w manualu jeszcze w zasadzie nie latałem

 

Pampers był pełny, widziałem już model w kawałkach :D

 

Szum wiatru z kamerki powoduje, że latanie w słuchawkach za bardzo nie ma obecnie sensu. Mam dodatkowy mikrofon, to następne loty będą z mikrofonem w kadłubie.

Opublikowano

CG sprawdzisz lecąc pod wiatr z wyłączonym silnikiem :)

 

Gratuluję refleksu. Na większej wysokości silnik na max, utrzymujesz nurkowanie, gdy nabierze prędkości to wychodzi się z korka pod wiatr.

Opublikowano

Jest jeszcze jeden sposób, ale wymagający odpowiedniej wysokości(coś ok 50 m i więcej). Włącza się ten czarodziejski przełącznik RTL i czeka.:0 Będzie nowy model czy polatam jeszcze tym. :)

Opublikowano

Ależ rurkę pitota mam, tylko OSD w tym locie nie działało. A do ustawienia stall prevention trzeba chyba znać mniej więcej prędkość minimalną? Tak właśnie ten model uratowałem - szybko przełączając na AUTO - w misji mam ustawione tylko take off i rtl.

Opublikowano

Stall prevention przy pomocy rurki pitota stara się aby prędkość nie spadła poniżęj speed min trybu A. Standardowo wynosi 32 km/h co nie jest mało:)

Warunek to dobrze skalibrowana rurka pitota(5min latania w loiter). Ale to chyba już umiesz robić. 

Opublikowano

Obecnie rurkę kalibruję w ten sposób, że chowam ją do komory baterii. Zastanawiam się tylko, czy trzeba to robić za każdym razem? Albo czy przypadkiem arduplane nie kalibruje jej z automatu przy każdym włączeniu, co w wietrzne dni jest trochę bez sensu.

Opublikowano

Niestety ale robisz to źle

W instrukcji jest napisane:

At the same time, an incorrectly configured airspeed sensor can cause your aircraft to crash, so correctly configuring it is critical!

 

Być może to właśnie ciebie spotkało.

 

Tu masz pełną wersję instrukcji kalibrowania. Najlepiej jak włączysz na stałe kalibrację. Mam tak właśnie to zrobione i działa.:)

http://ardupilot.org/plane/docs/calibrating-an-airspeed-sensor.html

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.