aldik79 Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Aż taki wielki jest problem ze startem? teraz gdy używam FBWA i opuszczam trochę klapy to mój startuje w miarę dobrze z 1 ręki. Wazy około 2,8kg. no chyba ze siłownia się kłania:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 7 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 Jedną ręką nie ma szans, kadłub za szeroki. Wtedy zostaje opcja oburącz w AUTO i nadajnik w trawę. Niezbyt bezpieczne rozwiązanie. No i ja nie mam klap (jeszcze?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldik79 Opublikowano 7 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 7 Października 2019 No to pozostaje duuuuża proca:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc.fpv.poland Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 Jakiej szerokości jest kadłub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 9 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 17cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldik79 Opublikowano 9 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2019 A jakby jakąś gume przykleił od spodu, żeby ręka się nie ślizgała przy rzucie? 17cm da się złapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 18 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2019 Dzisiaj znowu polatane. Tym razem już z pełnym wyposażeniem FPV. I film 9 minut bez cięć https://youtu.be/Bm9pVpZiV4I A tu taka ciekawostka. Testowałem prędkość minimalną i zwalił mi się na skrzydło. Odruchowo przełączyłem na AUTO i Arduplane mi go w ostatniech chwili wyprowadził, ja bym chyba nie dał rady. Chyba muszę przesunąć CG troszkę do przodu. Niestety z powodu chwilowych problemów z OSD nie mam odczytu prędkości przeciągnięcia. https://youtu.be/szaIstNPbbY Jest jeszcze trochę rzeczy do zrobienia, np usztywnienie usterzenia ogonowego, dlatego wątku nie kończę Pozdrawiam, Adam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aldik79 Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Uhh było blisko, dobrze że uruchomiłeś tryb auto w porę. to co pampers pełny pewnie przy tym manewrze? Dziwnie się samolot zachował chyba, skręcasz lewo i nagle w prawo skręca. Może samo servo zaaregowało tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc.fpv.poland Opublikowano 19 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2019 Jak byś znał prędkość względem wiatru to można by coś więcej powiedzieć. Jeśli lecąc z wiatrem masz zbyt małą prędkość, skręcisz w lewo, to samolot może nagle zwalić się na prawe skrzydło. Lecąc z wiatrem nie zdejmujemy gazu, lecimy z takim samym jak pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 No to jest ewidentnie mój błąd i głupota: 1) testowałem prędkość minimalną ustawiając gaz na 0% zamiast stopniowo zmniejszać 2) ustawiłem model bokiem do wiatru 2) robiłem to bez działającego OSD, czyli wnioski z eksperymentu żadne 3) dalej nie wiem, czy mam poprawny CG, bo w manualu jeszcze w zasadzie nie latałem Pampers był pełny, widziałem już model w kawałkach Szum wiatru z kamerki powoduje, że latanie w słuchawkach za bardzo nie ma obecnie sensu. Mam dodatkowy mikrofon, to następne loty będą z mikrofonem w kadłubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Pozostaje zakup rurki pitota. Czy wyłączyłeś "stallprevention"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rc.fpv.poland Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 CG sprawdzisz lecąc pod wiatr z wyłączonym silnikiem Gratuluję refleksu. Na większej wysokości silnik na max, utrzymujesz nurkowanie, gdy nabierze prędkości to wychodzi się z korka pod wiatr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Jest jeszcze jeden sposób, ale wymagający odpowiedniej wysokości(coś ok 50 m i więcej). Włącza się ten czarodziejski przełącznik RTL i czeka.:0 Będzie nowy model czy polatam jeszcze tym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Ależ rurkę pitota mam, tylko OSD w tym locie nie działało. A do ustawienia stall prevention trzeba chyba znać mniej więcej prędkość minimalną? Tak właśnie ten model uratowałem - szybko przełączając na AUTO - w misji mam ustawione tylko take off i rtl. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Stall prevention przy pomocy rurki pitota stara się aby prędkość nie spadła poniżęj speed min trybu A. Standardowo wynosi 32 km/h co nie jest mało:) Warunek to dobrze skalibrowana rurka pitota(5min latania w loiter). Ale to chyba już umiesz robić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Obecnie rurkę kalibruję w ten sposób, że chowam ją do komory baterii. Zastanawiam się tylko, czy trzeba to robić za każdym razem? Albo czy przypadkiem arduplane nie kalibruje jej z automatu przy każdym włączeniu, co w wietrzne dni jest trochę bez sensu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 20 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 Niestety ale robisz to źle W instrukcji jest napisane: At the same time, an incorrectly configured airspeed sensor can cause your aircraft to crash, so correctly configuring it is critical! Być może to właśnie ciebie spotkało. Tu masz pełną wersję instrukcji kalibrowania. Najlepiej jak włączysz na stałe kalibrację. Mam tak właśnie to zrobione i działa. http://ardupilot.org/plane/docs/calibrating-an-airspeed-sensor.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 20 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2019 A czemu to jest źle? Wg mnie spełnia poniższe wymagania: You need to loosely cover your airspeed sensor to stop wind from affecting the result, then press the (calibration) button Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 21 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Ale to nie wszystko zostaje jeszcze 5 minut lotu w loiter. Robi się to jednorazowo w celu ustawienia "ratio". W jednym z modeli miałem tam 1.6 a w innym 2.5. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karambolis8 Opublikowano 21 Października 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Października 2019 Ok, to następnym razem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi