Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 4.03.2024 o 23:11, koniuor napisał:

.. Odgrzeje kotleta. Latasz jeszcze swoim funray em czy już poszedł w zapomnienie dawno? :D Wlansie się przymierzam do zakupu FR kit i złożyć go wzorujac się na tym temacie :)

Pierwszy poszedł na emeryturę, nie wytrzymał ,,ciśnienia,, prędkości, w ten sposób doczekał się się następcy czyli Funray II 
Kilka rzeczy pozostało np. skrzydła, SW, SK i kilka drobiazgów ;) Żal było go pozostawić bez następcy :) 

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
W dniu 12.03.2024 o 15:14, sbogdan1 napisał:

Pierwszy poszedł na emeryturę, nie wytrzymał ,,ciśnienia,, prędkości, w ten sposób doczekał się się następcy czyli Funray II 
Kilka rzeczy pozostało np. skrzydła, SW, SK i kilka drobiazgów ;) Żal było go pozostawić bez następcy :) 

Poczyniłeś jakieś zmiany w wyposażeniu względem funraya 1?:)

Opublikowano
W dniu 2.05.2024 o 18:50, koniuor napisał:

Poczyniłeś jakieś zmiany w wyposażeniu względem funraya 1?:)

W zasadzie oprócz kilku zmian które poczyniłem i opisałem nic więcej nie trzeba, przynajmniej na obecna chwilę,

model nie wymaga wielkich kombinacji i zmian, lata poprawnie jak na MPX przystało.
Jedynie co wymieniłem to snap płaski na kulowy


image.png.ac3de86cc3706380b48af1cc86a4cbfa.png

 

Kulowy mimo wszystko nie powoduje niepotrzebnych naprężeń .


image.png.b105534ab8ce8a99b65ed24c88c07456.png
 
Jak dla mnie wymiana popychaczy na SW i SK  to podstawa, oryginalne to raczej słabizna.
No i wzmocnienie zawiasów na SW ...
 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

... Dobrze się prezentuje :D kusi mnie zamówić, kiedyś chorowałem na ten model, ale był problem z dostępnością  na HK.

Wersja V1 miała mieszane opinie na zagranicznych forach z tego co pamiętam :)... Na Funraya też choruje, ciężko się zdecydować :D

Opublikowano

Ex i FR to zgoła dwa inne modele... o ile przy FR można sobie pozwolić na odrobinę luzu,

to w przypadku EX mimo wszystko trzeba być skupionym. Zapie...a i w momencie się oddala

więc trzeba pilnować odległości. Niemniej model daje sporo frajdy. 
FR jak dla mnie jest zajefajny pod każdym względem.
 

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, sbogdan1 napisał:

Ex i FR to zgoła dwa inne modele... o ile przy FR można sobie pozwolić na odrobinę luzu,

to w przypadku EX mimo wszystko trzeba być skupionym. Zapie...a i w momencie się oddala

więc trzeba pilnować odległości. Niemniej model daje sporo frajdy. 
FR jak dla mnie jest zajefajny pod każdym względem.
 

Zamówiłem KIT FR, i niech się dzieje co chce :Dteraz tylko muszę upolować Gliderdrive 1100kv lub 840kv, na HK może się pojawić w połowie maja, może się uda kupić :)

Opublikowano

Dobra decyzja, będziesz zadowolony. Oba silnik dają radę,dokładnie 1120 kV przy 4S FR jest bardzo ale to bardzo żwawy,

a przy odrobinie wiatru przy starcie pójdzie pionowo.

Aby nie zagotować napędu, śmigło nie większe niż 10x6... Na 3S + 12x6,5 też jest niczego sobie.

Silnik Turnigy SK3 Gliderdrive 840 kV / 830W i pakiet 4S + 12x6 da Ci pełnie szczęścia.

Ale to już kwestia wyboru.

Co do pakietu jak dla mnie to te 2600 mAh jest optymalnie, 3000 mAh wchodzi i jest jeszcze ciut luzu.

Oba pakiety w moim przypadku SLS wyważają model bezproblemowo.

Oczywiście wszystko zależy od preferencji czego oczekuje się od modelu i upodobań pilota ;)

Albo emeryckiego bujania, albo odrobinę pazura i adrenaliny w locie.

Aha przy zastosowaniu tych napędów, trzeba minimalnie powiększyć otwór we wrędze wszak w niego wchodzi kołnierz okalający ośkę. 

 

20240514_072238.jpg.59ff27c882dc776c7afa7849013ab5e2.jpg

 

20240514_072313.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano

.. Raczej celuje w ten o mniejszym kv ale zobaczymy co uda się kupić i czy w ogóle :) ew w razie wu jest opcja od Kavan Pro 880kv/1100W. Sorry, że Ci tutaj tak trochę offtop zrobiłem w temacie Excalibura.Potrzebuje jeszcze wskazówki dot serw.

Wstępnie wziąłem serwa Savox 0255Mg/0263MG na Lotki i Klapy ale nie wiem co na SW i Sk, ew czy nie taniej a też dobrze wziąść polecane  Przez was 6x KST DS113MG? 

Opublikowano

Spoko luz ...


Yyy ten KAVAN będzie za duży on ma średnicę 43mm, co prawda przy wrędze zwęża się ale musiałbyś wiedzieć

ile wynosi średnica na zwężeniu, 43mm ma wręga i to jest na żyletkę a gdzie pomieścisz przewody, celuj

w silniki typu 35xx

Np taki SK Glide ma średnice 38mm ale na zwężeniu ma 33mm no i ustrojstwo kręci się w środku a wyjście pinów

do zasilania jest na tylnej płaszczyźnie silnika.


Wszystko zależy od zasobności portfela ...
Myślę że na tył spokojnie styknie KST, musisz pamiętać aby dobrać w miarę rozmiarowo zbliżone

do HS65MG wszak serwa wchodzą w plastikowy moduł / uchwyt, więc zapewne coś trzeba będzie podpiłować.

 

Opublikowano
W dniu 3.05.2024 o 20:20, sbogdan1 napisał:

W zasadzie oprócz kilku zmian które poczyniłem i opisałem nic więcej nie trzeba, przynajmniej na obecna chwilę,

model nie wymaga wielkich kombinacji i zmian, lata poprawnie jak na MPX przystało.
Jedynie co wymieniłem to snap płaski na kulowy


image.png.ac3de86cc3706380b48af1cc86a4cbfa.png

 

Kulowy mimo wszystko nie powoduje niepotrzebnych naprężeń .


image.png.b105534ab8ce8a99b65ed24c88c07456.png
 
Jak dla mnie wymiana popychaczy na SW i SK  to podstawa, oryginalne to raczej słabizna.
No i wzmocnienie zawiasów na SW ...
 

Odpisze Ci tutaj, co by nie robić dalszego syfu w temacie excalibura :). 

Co do serw to ja wychodzę z założenia, że najlepiej mieć coś sprawdzonego a w dodatku przystępnego cenowo. 

Co do silnika kavan pro o którym wspomniałem, ostatnio na grupie był w sprzedaży funray z tym wlansie silnikiem, innego o takich parametrach ze stajni Kavan nie widziałem, więc zakładam, że to być musiał ten. 

Aaa ważna rzecz jeszcze, takie osłonki karbonowe na brzuch modelu, jesteś w stanie jeszcze wykonać? 

Opublikowano

Konrad w kwestii silnika po prostu wszedłem w specyfikację i przeczytałem parametry dotyczące wielkości.
Jeśli ktoś go tam włożył to może tak być że przewody musiały być mocno na styk lub zrobione na nie miejsce.
Nie upieram się ale to wynika z wielkości silnika i dostępnego miejsca wewnątrz okolicy wręgi.
Jeśli spasuje to OK ...
 

Co do osłony... mam zrobioną nowa formę pod osłonkę, więc jak znajdę chwile to z pewnością zrobię kilka.

Musze zakupić najpierw materiał czyli płótno i żywicę.
 

Opublikowano

W pierwszej kolejności poluje na silniki s serii gliderdrive, zobaczymy :)

 

Co do osłony, chętnie bym zakupił jedna sztukę jak już będziesz miał wszystko  gotowe i będziesz chętny do odsprzedaży. 

Możesz mnie zapisać na listę ;)

 

Opublikowano

Konrad już przy śmigle 12x6 lipo 4S daje statycznie 2270g ciągu i niezbyt obciążony bo zaledwie 37A
Zobacz sobie na dane.. jak dla mnie jest OK i nadal można go podrasować...
Nie wiem tylko jak z trwałością tych napędów. Na moje OK zaje... no i bez kombinowania i ciasnoty, średnica 35mm daje swobodę 

i oddech silnikowi. W razie czego mogę policzyć Ci inną konfigurację. 

image.thumb.png.de622d1a67a658021f66b42f0818a07d.png

 

 

31 minut temu, Daniel1978 napisał:

Mam Bogdan tego "Kavana" pro 750 w Heronie idzie jak rakieta lekki gaz i model znika oczywiście na 4s.

Nie no spoko wszystko można zaadoptować, tyle że w przypadku HERON_a trochę staje się ryzykowna tak moc,

w przypływie namiętności silnik odlatuje wraz z wręgą i kawałkiem pianki.

W FR wręgę trzyma i wspomaga kwadratowy kompozytowy profil.
Oczywiście wszystko w granicach rozsądku, ja też wolę mieć pod ,,nogą,, zapas mocy na wypadek wyprzedzania jaskółek ;) 
 

Opublikowano
5 godzin temu, Daniel1978 napisał:

Ja mam ten silnik. Troszkę trzeba podszlifować.

IMG-20240412-WA0003.jpg

.. O wlansie to chyba Twój model widziałem kiedys wystawiony do sprzedaży :)

2 godziny temu, sbogdan1 napisał:

Konrad już przy śmigle 12x6 lipo 4S daje statycznie 2270g ciągu i niezbyt obciążony bo zaledwie 37A
Zobacz sobie na dane.. jak dla mnie jest OK i nadal można go podrasować...
Nie wiem tylko jak z trwałością tych napędów. Na moje OK zaje... no i bez kombinowania i ciasnoty, średnica 35mm daje swobodę 

i oddech silnikowi. W razie czego mogę policzyć Ci inną konfigurację. 

image.thumb.png.de622d1a67a658021f66b42f0818a07d.png

 

 

 

 

Mój FR ma iść pionowo w górę, zapas mocy ma mieć, ja wolę szybkie i dynamiczne przeloty. Kavan pro750 jest jakaś alternatywą. Ile można wyciągnąć z tego silnika aby zachować zdrowy rozsądek? 

Opublikowano

Chodzi Ci o ten KAVAN PRO 3548-750 ?
Wg eCalc wygląda to tak i raczej nie żyłował bym więcej.
Śmigło Aeronaut 12.5 x 7.5 daje 2973g statycznego ciągu i 1.65 ciąg do wagi,

Będziesz miał na wypasie. Z resztą wszystko masz poniżej.
Zdrowego rozsądku jednak nie zastąpi kalkulator.

Chyba że chodzi Ci o ten który Daniel ma w swoim FR - nie pamiętam który to był model ... a już wiem to KAVAN PRO 4345-880/1100W


image.thumb.png.12e2b2dff415dbaae3c1444dafc7b015.png

Opublikowano
8 godzin temu, sbogdan1 napisał:

Chodzi Ci o ten KAVAN PRO 3548-750 ?
Wg eCalc wygląda to tak i raczej nie żyłował bym więcej.
Śmigło Aeronaut 12.5 x 7.5 daje 2973g statycznego ciągu i 1.65 ciąg do wagi,

Będziesz miał na wypasie. Z resztą wszystko masz poniżej.
Zdrowego rozsądku jednak nie zastąpi kalkulator.

Chyba że chodzi Ci o ten który Daniel ma w swoim FR - nie pamiętam który to był model ... a już wiem to KAVAN PRO 4345-880/1100W


image.thumb.png.12e2b2dff415dbaae3c1444dafc7b015.png

Tak, chodizlo mi o ten silnik 3548, dzięki wielkie za kalkulację, będzie wystarczająco mocy na zabawę :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.