Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, zipp napisał:

Zmiksuj silnik z wysokością w aparaturze.

W szybowcu istotne jest by prawidłowo szybował i to załatwia prawidłowe wyważenie.

Zadzieranie od napędu to zupełnie inna para kaloszy nie związana z wyważeniem a z napędem, którą można łatwo(gdy aparatura pozwala na taki mix) skorygować w aparaturze ;)  

 

do kanału wysokości domiksuj kilka(do dobrania eksperymentalnie, zaczynać od minimalnej wartości) procent gazu i będzie dobrze

Na ziemi trzeba spróbować czy przy aktywnym mixie dodawanie gazu wychyla ster wysokości w pożądaną stronę, żeby jaj było i FR w plecy Ci się nie wbił po starcie :D 

 

Jeśli chodzi o wyważenie FR, nie masz czasem tej kulki stalowej w ogonie? Nie przypominam sobie by był problem z wyważeniem FR z baterią 3s 2200

Ano widzisz nie wiedziałem że tak się robi z domiksowaniem steru wysokości

Co do kulki to ją  mam bo jak by jej nie było to dopiero by zadzierał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, maruta82 napisał:

Co do kulki to ją  mam bo jak by jej nie było to dopiero by zadzierał 

no jak, chłopie? waga(kulka) w ogonie powoduje, że masz niedoważony przód, który korygujesz dokładając te nakrętki :D 

Wyciągnij kulkę, a będziesz mógł wyciągnąć nakrętki i baterię przesunąć trochę do tyłu(na właściwe miejsce prawdopodobnie)..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, zipp napisał:

no jak, chłopie? waga(kulka) w ogonie powoduje, że masz niedoważony przód, który korygujesz dokładając te nakrętki :D 

Wyciągnij kulkę, a będziesz mógł wyciągnąć nakrętki i baterię przesunąć trochę do tyłu(na właściwe miejsce prawdopodobnie)..

No w sumie nie pomyślałem w taki sposób 

Myślałem jak gamoń 

Skoro producent ją dał to musi być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, maruta82 napisał:

Skoro producent ją dał to musi być

podejście właściwie ma jakieś uzasadnienie.. ;) 

 

Kulka fabryczna jest zapewne by ewentualnie zrównoważyć jakiś ekstremalnie duży motor, albo baterię..

Z kulką w ogonie jest tak, że 10g kulki równoważy 50-100g silnika/baterii z przodu(przed środkiem ciężkości)

 

Gdy będziesz robił mix, zrób koniecznie próbę na sucho na ziemi(najlepiej ze ściągniętym śmigłem) by sprawdzić czy ster wysokość idzie w dobrą stronę (po dodaniu gazu ma iść w dół) Oczywiście ma to być ruch minimalny. Jeśli kierunek będzie dobry, to zwiększaj powoli procenty w miksie, testując zachowanie modelu w powietrzu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, zipp napisał:

podejście właściwie ma jakieś uzasadnienie.. ;) 

 

Kulka fabryczna jest zapewne by ewentualnie zrównoważyć jakiś ekstremalnie duży motor, albo baterię..

Z kulką w ogonie jest tak, że 10g kulki równoważy 50-100g silnika/baterii z przodu(przed środkiem ciężkości)

 

Gdy będziesz robił mix, zrób koniecznie próbę na sucho na ziemi(najlepiej ze ściągniętym śmigłem) by sprawdzić czy ster wysokość idzie w dobrą stronę (po dodaniu gazu ma iść w dół) Oczywiście ma to być ruch minimalny. Jeśli kierunek będzie dobry, to zwiększaj powoli procenty w miksie, testując zachowanie modelu w powietrzu..

Dzięki 

Jutro się będę bawił z wyważaniem 

Co do miksu to będę próbował bo mam radio graupnera mz12 i się dopiero go uczę i poznaje 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to w tym radiu masz możliwość zrobienia faz lotu (q-link). Wystarczy że ustawisz fazę lotu z silnikiem i do tej fazy wytrymujesz ster wysokości. Zmianę q-link może inicjowac drag gazu, automatycznie obniżając SW.

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Hmm ...w swoim nie stwierdziłem takiej przypadłości, czy to podczas startu

czy w trakcie lotu. Po dodaniu gazu szedł jak po sznurku z minimalną tendencja do wznoszenia.

Pakiety które wykorzystywałem to 2200 mAh 3S  / 2700 4s / 3000 4S 
I czy faktycznie masz dobrze wytrymowany ? to że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, sbogdan1 napisał:

 

Hmm ...w swoim nie stwierdziłem takiej przypadłości, czy to podczas startu

czy w trakcie lotu. Po dodaniu gazu szedł jak po sznurku z minimalną tendencja do wznoszenia.

Pakiety które wykorzystywałem to 2200 mAh 3S  / 2700 4s / 3000 4S 
I czy faktycznie masz dobrze wytrymowany ? to że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy.

 

Nie bardzo rozumiem stwierdzenie.

To że on sobie tam szybuje to o niczym nie świadczy. Co ma świadczyć o dobrym wytrymowaniu?

Jedynie mi go wznosi podczas rozpędzania ale jak już leci szybko bez napędu i puszczę drążki to sam szybuje bez zarzutów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz ja nie wiem jak ten model poskładałeś, mogę jedynie domniemać że masz źle wytrymowany.
Tak w locie wolnym bez silnika jak i z dodaniem gazu powinien lecieć prosto ew z lekką tendencją do wznoszenia.
I jak tak miałem. Samo trymowanie przygotowanie do lotu na pozór łatwe choć nie do końca.

Wpływa na to wiele czynników o których nie będę się rozpisywał bowiem w sieci są napisane tony materiału o tym.

Piszesz że zadziera do góry OK ... tyle że dla Ciebie to będzie zadzieranie a dla mnie czy kogoś innego

postronnego lot z tendencją do wznoszenia. Ocena bardzo subiektywna mimo wszystko. 
Tu masz co nie co, Jerzy Markiton fajnie opisuje, miedzy innym poruszany jest temat DIVE TEST_u

https://pfmrc.eu/topic/14559-regulacja-modelu-szybowca-termicznego/

 

Nie sądzę aby to było przyczyną, aczkolwiek nie wygląda to dobrze.
Co to masz wręgę silnikową luzem włożoną ??? 
 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwną dyskusję Waszmości prowadzicie.

 

Motoszybowiec reguluje się w locie bez silnika, zaczynając przede wszystkim od środka ciężkości.

A środka ciężkości nie regulujesz w locie poziomym, tylko dive testem:
http://www.charlesriverrc.org/articles/supergee/CGMarkDrela.htm

 

Dopiero jak dobierzesz kombinację środka ciężkości i kąta natarcia, to interesujesz się kwestią lotu silnikowego.

Normalnie jestem zdania, że w miarę możliwości to reguluje się to skłonem (czyli silnikiem wychylonym w dół) i wykłonem (czyli silnikiem wychylonym w prawo), ale w motoszybowcu można to też załatwić miksem do steru wysokości i steru kierunku.

 

Jeśli nie robiłeś dive testów, to wszelkie dyskusje o kulkach w ogonie i nakrętkach sensu nie mają.

 

EDIT: O kolega napisał to samo ;)

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dive test to dla szybowca z pianki wystarczająca regulacja. Warto pamiętać że model ma trym wysokości - czasami nie ma potrzeby kombinować z przesuwaniem ŚĆ.

 

Dla innych modeli dive-test to taka baza, od której dopiero można coś tam regulować. A np. dla moich wszystkich modeli do latania na zboczu nigdy nie robiłem dive testu, bo jest całkowicie zbędny i niemiarodajny (a wręcz uważam że zły - bo ogranicza :)). Ale to taka nieskrępowana dygresja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 lata później...
W dniu 9.08.2021 o 21:18, sbogdan1 napisał:

Jak kto woli ... można wolno, bardzo wolno, szybko, bardzo szybko, można też zapie... byle żarówka zaświecił się w odpowiednim momencie. 

.. Odgrzeje kotleta. Latasz jeszcze swoim funray em czy już poszedł w zapomnienie dawno? :D Wlansie się przymierzam do zakupu FR kit i złożyć go wzorujac się na tym temacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.