Jump to content
aldik79

Ranger 2400 FPV

Recommended Posts

W końcu mogę się pochwalić:) (przypłynął ostatni element mojego zestawu FPV)

Składam mój pierwszy zestaw do dalekich lotów. Planowałem umieścić go na obecnym motoszybowcu phoenixie 2400, ale w czasie oczekiwania na statek z częściami, nastąpiła zmiana planów i zakupiłem rangera 2400. Jutro zaczynam powolutki montaż podzespołów w nowym nabytku:)

post-22017-0-53490600-1568397216_thumb.jpg

post-22017-0-43722300-1568397223_thumb.jpg

post-22017-0-56847000-1568397228_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

No troszeczkę czasu minęło, parę brzydkich słów z mojej strony padło:) Ale  jest już wizja, podłączony pixhawk, i wstępnie poskładany mechanicznie. Mam nadzieję że śmigło w dobrą stronę założyłem- napisem do kierunku lotu...:)

Kolejny krok to podłączyć odbiornik, oraz chyba największe wyzwanie(nigdy tego jeszcze nie robiłem)- zaprogramowanie autopilota.


Tak teraz sobie patrzę na te zdjęcia, i może umieścić jedną antenę z odbiornika pionowo z boku kadłuba? da to coś czy nie ma sensu?

post-22017-0-76699400-1568744397_thumb.jpg

post-22017-0-21808700-1568744402_thumb.jpg

post-22017-0-16178100-1568744406_thumb.jpg

post-22017-0-69795700-1568744408_thumb.jpg

post-22017-0-49679700-1568744411_thumb.jpg

post-22017-0-14193100-1568744415_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedną z anten warto ustawić w inną stronę.

 

Ciekawe czy oblot nam się uda jeszcze w tym roku. Pogoda się zepsuła :/

 

Powodzenia :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zimą, też chyba da się latac:) no daje sobie czas do weekendu, może uda mi sie coś skonfigurować, wiadomo, wpierw muszę oblatać nowy samolot, a wtedy odważę się założyć gogle:)

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam ten samolot i akurat dla niego to dobra pogoda się zaczyna :) Bo przynajmniej mój (ale chyba nie tylko, sądząc po lekturze wątku na rcg) dość słabo startuje. Wymaga silnego wyrzutu ręką, bo musi nabrać sporej prędkości by zniknął efekt kierowania nosa w dół przy włączonym silniku. Miałem sporo problemów z pierwszymi startami i bardzo pomagał silny wiatr. Potem już było lepiej, choć przeszedłem na startowanie w trybie FBWA i to bardzo dobrze się sprawdza.

Komputer steruje bez porównania precyzyjniej niż człowiek. Można się o tym przekonać wyrzucając bombę z wielowirnikowca. Przy ręcznym sterowaniu jest praktycznie nieuniknione wystrzelenie jak z rakiety w momencie odczepienia się ciężaru, w trybie automatycznym poziom lotu prawie się nie zmienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sporo wody upłynęło od ostatniego wpisu, tak więc umieszczam zdjęcia prawie gotowego Rangera. Brakuje jeszcze GPS-a który przyjdzie w tym tygodniu. Zdjęć "wnęczności" nie pokazuję . bo nie ma czym się chwalić, niestety miejsca mało na wciśniecie ręki i nie wszystko jest ułożone jak powinno:) Ostatnie "tankowanie" przed próbnym oblotem(jeżeli dzisiaj wiatr się uspokoi) Gotowy do lotu Ranger waży 2,8kg(bez gps-a). Bateria 4S 10.000 mAh, Samolot jeszcze nie ma żadnych oznaczeń, ale coś córka wspominała o naklejkach my little ponny :)

post-22017-0-47230500-1569752091_thumb.jpg

post-22017-0-49511800-1569752099_thumb.jpg

post-22017-0-36018500-1569752108_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

..."Bateria 4S 10.000 mAh"

 

 

Wow. Dales z grubej rury!  Robiles moze jakies symulacje co do dystansu jaki mozesz na tym setupie przeleciec?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeszcze nie robiłem żadnych testów, wyjdzie w praniu ile to może latać. Na jakimś filmie gościu tym samym latał około 90 min na takiej baterii.

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Ale jaki dystans to nie wiem:)

 

Wysłane z mojego WAS-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też mam ten samolot i akurat dla niego to dobra pogoda się zaczyna :) Bo przynajmniej mój (ale chyba nie tylko, sądząc po lekturze wątku na rcg) dość słabo startuje. Wymaga silnego wyrzutu ręką, bo musi nabrać sporej prędkości by zniknął efekt kierowania nosa w dół przy włączonym silniku. Miałem sporo problemów z pierwszymi startami i bardzo pomagał silny wiatr. Potem już było lepiej, choć przeszedłem na startowanie w trybie FBWA i to bardzo dobrze się sprawdza.

 

Komputer steruje bez porównania precyzyjniej niż człowiek. Można się o tym przekonać wyrzucając bombę z wielowirnikowca. Przy ręcznym sterowaniu jest praktycznie nieuniknione wystrzelenie jak z rakiety w momencie odczepienia się ciężaru, w trybie automatycznym poziom lotu prawie się nie zmienia.

No niestety miałeś rację co do startów. Przy pierwszym zaliczyłem małego krecika, na szczęście w zaoranym polu i żadnych strat. Przy drugim prawie to samo, w ostatniej chwili poleciał do góry. Ale jakoś dziwnie reagował na stery to go po 2 min posadziłem. W porównaniu do phoenixa 2400 to startuje się tragicznie...na razie. Następne starty spróbuje ze wspomaganiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wcisnąłem ja tam, a po wczorajszym kreciku wysypywałem piasek poprzez otwory wentylacyjne koło kamery:) Na szczęście brak zarysowań na soczewce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie dałeś kamerkę? W to dedykowane miejsce na nosie?

post-22017-0-84594800-1569854529_thumb.jpg

 

Tak to wygląda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyważarka zakupiona od forumowicza:). Myślałem że ręcznie w miarę dobrze wyważałem model ale jak położyłem na wyważarkę to musiałem zmieniać położenie baterii:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, pochwalę się pierwszym startem mojej platformy FPV.  Start bez żadnej stabilizacji niestety nie okazał się najlepszym pomysłem. https://youtu.be/_sspNUTRz0k

ps. Żadnych strat nie odnotowałem oprócz znacznej ilosci ziemi w dziobie. Drugi start już udany ale pod wpływem emocji nie włączyłem nagrywania w goglach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja się zastanawiam czy wybrać się na oblot z żoną, kolegą czy samemu ze skonfigurowanym auto take off ;) Może być ciężko wyrzucić 3kg model jedną ręką, trzymając w drugiej nadajnik.

 

https://discuss.ardupilot.org/t/x-uav-clouds-maiden-flight-full-auto-take-off-arduplane-3-7/15552

https://www.youtube.com/watch?v=tiwk2vEyQu8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja po prostu podszedłem do tego samolotu jak do wcześniejszego phoenixa 2400, a tu zont i przy starcie jakoś do góry się nie wznosił za szybko:) Mam nadzieję że następny start z FBWA będzie lepszy.

ps. przyszedł w końcu nowy GPS, czekam jeszcze na filtry LC i kolejna konfiguracja przed startem, bo jak sprawdziłem działanie FBWA na "sucho" to mi na odwrót działał i to by była dopiero kraksa:)

Powolutku, powolutku do zimy sie wyrobię i będzie latał ok:)


Ja się zastanawiam czy wybrać się na oblot z żoną, kolegą czy samemu ze skonfigurowanym auto take off ;) Może być ciężko wyrzucić 3kg model jedną ręką, trzymając w drugiej nadajnik.

 

https://discuss.ardupilot.org/t/x-uav-clouds-maiden-flight-full-auto-take-off-arduplane-3-7/15552

https://www.youtube.com/watch?v=tiwk2vEyQu8

To przekaż żonie aparaturę a rzucaj Ty samolotem :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może warto, wykonać krótki rozbieg z modelem, już będzie miał pewna prędkość przed startem.

Co prawda ja nie mam jeszcze tak ciężkiego modelu. Lecz mając problemy z barkiem, nie mogłem tak wyrzucić mocno model, pomagał mały rozbieg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś na studiach musiałem zaliczyć rzut oszczepem, teraz na pewno ta dyscyplina sporu się przyda:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze względu na zakłócenia wizji przy włączonym silniku na maxa, za poradą wlutowałem 2 filtry LC. Testy odbędą się jak pogoda na to pozwoli:)post-22017-0-06058000-1570043023_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.