Jump to content
aldik79

Ranger 2400 FPV

Recommended Posts

Na razie porozłączałem większąć okablowania w celu jako takiego lepszego ułożenia:) jutro potestuję na pewno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj do startu opuścić klapy na około 20 do 25 stopni. Startuj na maksymalnych obrotach silnika. Jak osiągniesz wymagany pułap to podnieś klapy i zredukuj obroty lub wyłącz silnik. Mój model FPV Sky Cruise ma również rozpiętość 2,4m ale waży do lotu 3,7kg i podczas startu robię tylko wyrzut ręką stojąc w miejscu - nie podbiegam, ale mam napęd około 600W. Można dodatkowo do startu leciutko trymerem lub drągiem zaciągnąć ster wysokości, tak ze 2 do 3mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj do startu opuścić klapy na około 20 do 25 stopni. Startuj na maksymalnych obrotach silnika. Jak osiągniesz wymagany pułap to podnieś klapy i zredukuj obroty lub wyłącz silnik. Mój model FPV Sky Cruise ma również rozpiętość 2,4m ale waży do lotu 3,7kg i podczas startu robię tylko wyrzut ręką stojąc w miejscu - nie podbiegam, ale mam napęd około 600W. Można dodatkowo do startu leciutko trymerem lub drągiem zaciągnąć ster wysokości, tak ze 2 do 3mm.

Przy drugim starcie zmieniłem trymerem ster wysokości i jakoś poleciał :) Klap nie mogłem coś skonfigurować przed pierwszym startem:(. Następny start będzie ze stabilizacja i zobaczę co będzie. No i oczywiście wyrzut z rozbiegu:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeznacz jeden kanał na sterowanie klapami przez V-kabel. Może być na przełączniku dwupozycyjnym. Jedna pozycja-neutrum, druga pozycja-klapy do startu np.25 stopni. Przekonasz się jaki start będzie łatwy i przyjemny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeznacz jeden kanał na sterowanie klapami przez V-kabel. Może być na przełączniku dwupozycyjnym. Jedna pozycja-neutrum, druga pozycja-klapy do startu np.25 stopni. Przekonasz się jaki start będzie łatwy i przyjemny.

Właśnie udało mi się skonfigurować klapy:) mam je ustawione jak we wcześniejszym samolocie na potencjometrze, czyli płynna regulacja. Na pewno spróbuję tej metody:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób tak aby pełny obrót potencjometru od 0% do 100% odpowiadał analogicznie pozycji klap od neutrum do około 20 - 30 stopni. Podczas kolejnych startów ustalisz doświadczalnie przy jakim wychyleniu klap najlepiej Ci się startuje. Czy wystarczy 20 stopni czy może trzeba zwiększyć a może zmniejszyć wychylenie klap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeci lot za mną:) ze stabilizacja oraz opuszczonymi klapami juz lepiej wystartował. Na razie testy samego samolotu, chociaż w gogle zaglądałem:). Niestety mam ustawione w kamerze lutrzane odbicie chyba bo jak skręcałem w prawo to obraz obracał się w lewo(a juz kiedyś to zmieniałem w kamerze). Zużyłem 40% baterii(po locie podłączone do ładowarki) i przeleciałem dystans około 16km, krążąc przy domu. Chociaż na osd pokazywało mi że mam 80%. Ustawiony miałem pomiar z czujnika, następnym razem wpiszę wartości napięcia z ręki. Zauważyłem też że na początku jeszcze nie lecąc gdy włączyłem tryb FBWA to znikały mi z gogli dane z osd. W locie się to ustabilizowało(nie wiem czym to spowodowane jest) Ogólnie jeszcze muszę trochę poćwiczyć, zanim polatam cały czas w goglach:) Dzisiaj wieczorem może kolejny lot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolejny lot udany. Funkcja RTL działa bez zarzutu:) tym razem zrobiłem około 19km(mogłem jeszcze polatać ale za zimno w ręce coś było) i zostało 58% baterii(wskazanie na ładowarce) Jak na razie latam wokół domu, testuję samolot. Wkrótce odbędą się dalsze loty żeby przetestować zasięg video.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj znowu polatane, niestety występują w moim samolocie duże zakłócenia, jak daje silnik na 50 do 100% to przygasa widok z OSD na goglach. Pomimo zastosowania 2 filtrów LC (1 przy kamerze a drugi przy nadajniku), na szczęście da się z tym problemem na razie latać :) Może to wina okablowania miedzy pixhawkiem a osd? Jakieś za duże piki napięcia idą?

Dzisiaj zrobione około 30km- zużyte 50% baterii:) Nie wiem czy to dobry wynik ale mi się podoba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj odbyły się testy zasięgu video. Po dobrych poradach użytkownika xp3r(dzieki!) zasięg z 1,7km wzrósł na razie do 4,5km(jeszcze czekam na nową antenę do gogli).

Loty nadal odbywają się z migającym, przerywającym widokiem z osd, w weekend wymiana okablowania na ekranowane, mam nadzieję że pomoże.

Jak na razie samolot spisuje się znakomicie, dzisiejszy lot odbył się przy silnym wietrze i prawie wyczerpałem baterię do końca przy powrocie. Długość całkowitego lotu około 22km.

 

W tym miejscu szczególnie chciałem podziękować użytkownikowi karambolis8 za poświęcony dla mnie czas przy składaniu pierwszego zestawu FPV- Dzięki Adam, bez Ciebie mój samolot by tak na pewno nie latał:)

 

 

 

 

   

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gratulacje !

 

Od pewnego czasu zacząłem startować i kontynuować lot "tylko pod wiatr", a powrót z wiatrem.

 

Jeśli lecisz na max gazie i widzisz na osd że twój samolot ma dzisiaj "lepszy dzień i duźo mocy" - i pokonuje właśnie prędkość światła, choć w bezwietrzny dzień leci zaledwie ~ 140-180 km/h, to warto powoli myśleć o powrocie :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to jest jak człowiek się uczy, wiedziałem że pod wiatr jest ciężej, ale nie aż tak. Strasznie na wysokości 1km wiało:)  Ale pierwszy raz wleciałem w chmury, i to jest zarąbiste uczucie! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

xp3r,  napisał mi że na każdy kilometr odłegłości trzeba wznieść się około 100m i tak sobie leciałem:) chmury miałem na około 800m, filmu nie zamieszczam bo jakość nie jest najlepsza:) dopiero jak zamontuję kamerę do nagrywania to się pochwalę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wojtek a latasz fpv? Po pierwsze kwestia bezpieczeństwa, czyli - propagacja sygnału.

 

Latam i dlatego pytam.

 

Jasne, ze jesli chodzi o jakosc sygnalu RC czy video, to wyzej jest mniejsza szansa na jego zgubienie.

 

Jesli chodzi o bezpieczenstwo (swoje i wlasnego materialu czy czyjes?) to FPV jest  z zasady troche dyskusyjne...Ja mam zawsze w glowie jakis irracjonalny strach przed kolizja z innym prawdziwym samolotem. Moze dlatego, ze w moim regionie lata tego dosyc sporo...Tego ze wpadne komus w srodek grilla sie raczej nie obawiam, bo nie latam nad terenami zabudowanymi. Jesli spadlbym, to na pole albo do wody...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mnie akurat rekordy odległości/wysokości nie interesują. Raczej solidny sygnał na małe stosunkowo odległości i na jeszcze mniejsze wysokości - dlatego mam antenę kierunkową z trackerem, bo nisko nad ziemią sygnał jest słabszy, daje odbicia i interferencje. W dodatku zawsze mam obserwatora.

 

Wiem tylko tyle że na większej wysokości lepsza jest propagacja sygnału. Lot na ślepo nie jest bezpieczny dla nikogo. Reszta mnie nie interesuje bo mnie nie dotyczy. Może ktoś inny się wypowie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja od siebie dorzucę do dyskusji jak ja latam. Zawsze poniżej 150m agl (pomiar z gpsa względem miejsca startu), choć rzadko jestem powyżej 100m zwykle tylko na dalszych odległościach normalnie max 30m. Na nowych miejscówkach co jakieś 200m robię obrót w yaw (latam quadem) tak żeby rama zasłoniła antenę wizji. To mi pozwala na w miarę bezpieczny sposób sprawdzenie zasięgu. Rssi mi jeszcze nie spadło latając w ten sposób poniżej 50 więc tym się raczej nie przejmuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.