Skocz do zawartości

"replika" modelarskiego silnika benzynowego felgiebel


yarun
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ja chcę pójść w sterowanie niskim napięciem na przerywaczu tak aby tam nie iskrzyło za mocno więc stal się sprawdzi doskonale drugą sprawą jest to że w czasach gdy silnik był budowany przez amatorów platynki nie były szeroko dostępne więc było to robione z czego bądź a ja chcę sie trzymać oryginalnej dokumentacji swoja drogą rozważałem również mosiądz lub brąz ale na to będzie jeszcze czas

 

w miedzy czasie powstał kawałek historii polskich silniczków a przyłożyli się do tego Paweł oraz Pan Janek udostępniając mi swoje motorki 

 

tak wiec od początku PK1 

571119576_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.39(1).thumb.jpeg.23d26f20a69b23b4de0b996bc728afe5.jpeg

 

jaskółka 0

1900567752_WhatsAppImage2021-04-18at12_48_40.thumb.jpeg.4d460c2156763356330aea609283eaa6.jpeg

 

jaskółka 1

 1431705374_WhatsAppImage2021-04-18at12_49_03.thumb.jpeg.ff4c3538dc6feb5d19ee4a2073b19ef4.jpeg

 

jaskółka 2 

761352677_WhatsAppImage2021-04-18at12_48_39.thumb.jpeg.b668088d8688c52e906b2133b97f6ec6.jpeg

 

jaskółka 3

942436708_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.40(2).thumb.jpeg.520044808d1fba8be5e7733c630e4f50.jpeg

 

super sokół żarowy

2079227834_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.40(1).thumb.jpeg.3db274a0831a526ce799f9f533a15e1c.jpeg

 

super sokół samozapłon

1195167364_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.39(2).thumb.jpeg.501ed62509c63e40806e5ea0bfd1f483.jpeg

 

więc po wykonaniu felgiebli będzie z czego wybierać i czym się zająć przez długie zimowe wieczory ;) 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, yarun napisał:

ja chcę pójść w sterowanie niskim napięciem na przerywaczu tak aby tam nie iskrzyło za mocno więc stal się sprawdzi doskonale drugą sprawą jest to że w czasach gdy silnik był budowany przez amatorów platynki nie były szeroko dostępne więc było to robione z czego bądź a ja chcę sie trzymać oryginalnej dokumentacji swoja drogą rozważałem również mosiądz lub brąz ale na to będzie jeszcze czas

 

w miedzy czasie powstał kawałek historii polskich silniczków a przyłożyli się do tego Paweł oraz Pan Janek udostępniając mi swoje motorki 

 

tak wiec od początku PK1 

571119576_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.39(1).thumb.jpeg.23d26f20a69b23b4de0b996bc728afe5.jpeg

 

jaskółka 0

1900567752_WhatsAppImage2021-04-18at12_48_40.thumb.jpeg.4d460c2156763356330aea609283eaa6.jpeg

 

jaskółka 1

 1431705374_WhatsAppImage2021-04-18at12_49_03.thumb.jpeg.ff4c3538dc6feb5d19ee4a2073b19ef4.jpeg

 

jaskółka 2 

761352677_WhatsAppImage2021-04-18at12_48_39.thumb.jpeg.b668088d8688c52e906b2133b97f6ec6.jpeg

 

jaskółka 3

942436708_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.40(2).thumb.jpeg.520044808d1fba8be5e7733c630e4f50.jpeg

 

super sokół żarowy

2079227834_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.40(1).thumb.jpeg.3db274a0831a526ce799f9f533a15e1c.jpeg

 

super sokół samozapłon

1195167364_WhatsAppImage2021-04-18at12_48.39(2).thumb.jpeg.501ed62509c63e40806e5ea0bfd1f483.jpeg

 

więc po wykonaniu felgiebli będzie z czego wybierać i czym się zająć przez długie zimowe wieczory ;) 

 

Kamil,

z tym Super Sokołem zarowym to to troche się rozpędziłeś....?....poniżej zdjęcie

Super_Sokol-3_silnik_zarowy_1.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek taki silnik dostałem oraz wycinki z modelarza gdzie był opisany dysk tłok głowica i kanał dolotowy więc takie powstały rysunki z tego co widzę różni się tylko zasłonką kanału wydechowego i głowicą wiec chyba nie warto mnie za to zabijać ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, yarun napisał:

Jacek taki silnik dostałem oraz wycinki z modelarza

trzeba było mówic.....zdjęcie powyższe  to zdjęcie  "mojego silnika",  art . w  Modelarzu to pewnie  art popełniony przez pana Walaszczyka z Częstochowy- latał w F3B

 

15 minut temu, yarun napisał:

chyba nie warto mnie za to zabijać ? 

narażasz się na smierc w  męczarniach.....silnikowi  "kanoniści"  nigdy nie wybaczają?....

domaluj jeszcze  Jaskółke 0 z  gładkim , lekko stożkowym  noskiem silnika. Konsolki  w PK1 i Jaskółkach 0  zachodziły trochę dalej i były lekko ścięte od przodu ....

Rysuj dalej, ??

jak potrzebujesz materiałów  to mów:)

 

aaaaaaaaaa... i  głowice miały 9 lub 11 zeberek

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

cześć koledzy 

dawno mnie tu nie było a na warsztacie co nie co się dzieje lecz jest to bardzo małe co nie co bo doba ma niestety tylko 24 h kiedyś trzeba pracować i ogarniać inne tematy jak ciągnący się od ponad pół roku remont dachu więc w wolnych chwilach poczyniłem trochę inwestycji i robota idzie minimalnie do przodu.

 

jak wiecie pozbyłem się małej tokarki chwalił się tym kolega Błażej mam nadzieje że spisuje się ona u Ciebie dobrze i jesteś z niej zadowolony chodź była trochę brudna jak ją dostałeś ? natomiast na jej miejscu niebawem stanie tokarka cnc. stara porządna konstrukcja marki Emco mała a cholernie ciężka. niestety z racji na wiek musiałem zrobić jej całe nowe sterowanie które chodzi pod Mach 3 wymienić napędy, silnik wrzeciona i na chwilę obecną zostało przewieźć ją od kolegi do mojego warsztatu jednak obstawiam że zrobię to dopiero po nowym roku. 

 

poza tokarką doszła szlifierka narzędziowa niby chinol ale coś się z niej wyciśnie najważniejsze że dużo waży ma pełen osprzęt no i prócz ostrzenia narzędzi można na niej szlifować wałki na długości 400 mm . oczywiście nie obędzie się bez modyfikacji czyli liniały pomiarowe żeby zwiększyć jej dokładność dodatkowo obieg wody wanna pod maszyną i parę osłon żeby wody nie było wszędzie. przy okazji obecnej pracy odkryłem że warto zainwestować w droższe narzędzie które wykona o wiele więcej pracy niż typowy chińczyk. i tak na chwilę obecną do aluminium polecam tylko i wyłącznie frezy NIE polerowane i pokrywane powłoką DLC lub AlTiN ja używam frezów Helion hiszpańskiej marki pokrytych AlTiN i spisują się całkiem super wystarczy po patrzyć na frezowane detale do zwijarki do blachy szczególnie powierzchnie pionowe. kolejny jest Garant jest na prawdę super ale ceny są zabójcze. a na chwilę obecną testuję w pracy chinczyki kryte DLC i o dziwo radzą sobie jednak jest zasadniczy problem z nimi są polerowane a polerowane narzędzie do aluminium jest po prostu tępe. więc wniosek jest prosty lepiej zainwestować i robić dużo dłużej niż dziadować.

 

IMG20211121132226.thumb.jpg.92d7539120d486ac4d5199599973378a.jpg

 

IMG20210912160715.thumb.jpg.98d5fcedbd7ada811bfb49ba44bc92f1.jpg

 

Jacku piec od Ciebie jak wiesz naprawiłem i działa pozostało mi wywalić obecne drzwiczki i zrobić takie jak w nowym piecu (drzwi wykonam z maty ceramicznej lekka i nie przewodzi ciepła jak szamot to jest sekret nowego pieca i czasu jego nagrzewania). kupiłem go z jednej przyczyny 1000 stopni osiąga w 15 min natomiast ten odremontowany 1,5h ale na pewno przyda się np do odprężania po hartowaniu. no właśnie hartowanie czym więcej czytam tym gorzej i nie obędzie się bez prób na żywym organizmie. w książkach "Poradnik Inżyniera Obróbka Cieplna Stopów Żelaza" oraz "Mały Poradnik Hartownika" odpowiedzi nie znalazłem jak mocno detal się powygina w trakcie procesu więc plan mam taki zrobić próby z kilkoma gatunkami stali i zobaczyć co się będzie działo a jeśli będzie się wyginać bardzo mocno cylindry wykonam z materiału już ulepszonego np 40HM+QT 

 

IMG20211121132140.thumb.jpg.5d106ef6ac27a4f85ad7c4a0e495d686.jpg

 

IMG20211121132148.thumb.jpg.ea6e9f7f24babc65438314efcb9e09b6.jpg

 

na chwilę obecną musze wykonać zwijarkę do blachy  co właśnie się dzieje. początek jak zawsze od projektu przez programy na frezarkę cnc do elementów toczonych. w 80% jest gotowa zostało mi tylko do zrobienia korbka i jeden z wałków który będzie walcował blaszkę. cylindry nadal odkładam w czasie bo jest to mocno nie pewne pod względem hartowania więc postaram się zająć zbiornikami paliwa do których wszystkie części mam wykonane prócz zwijanych cylindrów. jedną z nich zamówił sobie wujaszek samo zło ;) 

 

2098509668_zwijarka1.thumb.jpg.cf96a75c3b0ef0151d9e45d8e48a0367.jpg

 

1451618212_zwijarka2.thumb.jpg.4aead50bdd2fba90ad0afb6170e0196b.jpg

 

143421213_zwijarka3.thumb.jpg.8ea33689efa3522e99675026e82496d8.jpg

 

IMG20211121135743.thumb.jpg.e75bdfbf3913cea1bdd8419ab936d7a1.jpg

 

IMG20211121135814.thumb.jpg.195b522286153786153cd01716d890c9.jpg

 

IMG20211121135826.thumb.jpg.ec425410f2515ed435131eddde8ef2ca.jpg

 

IMG20211121135836.thumb.jpg.3f3905583c591826c9bb3be23977a15b.jpg

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, yarun napisał:

cześć koledzy 

dawno mnie tu nie było a na warsztacie co nie co się dzieje lecz jest to bardzo małe co nie co bo doba ma niestety tylko 24 h kiedyś trzeba pracować i ogarniać inne tematy jak ciągnący się od ponad pół roku remont dachu więc w wolnych chwilach poczyniłem trochę inwestycji i robota idzie minimalnie do przodu.

 

jak wiecie pozbyłem się małej tokarki chwalił się tym kolega Błażej mam nadzieje że spisuje się ona u Ciebie dobrze i jesteś z niej zadowolony chodź była trochę brudna jak ją dostałeś ? natomiast na jej miejscu niebawem stanie tokarka cnc. stara porządna konstrukcja marki Emco mała a cholernie ciężka. niestety z racji na wiek musiałem zrobić jej całe nowe sterowanie które chodzi pod Mach 3 wymienić napędy, silnik wrzeciona i na chwilę obecną zostało przewieźć ją od kolegi do mojego warsztatu jednak obstawiam że zrobię to dopiero po nowym roku. 

 

poza tokarką doszła szlifierka narzędziowa niby chinol ale coś się z niej wyciśnie najważniejsze że dużo waży ma pełen osprzęt no i prócz ostrzenia narzędzi można na niej szlifować wałki na długości 400 mm . oczywiście nie obędzie się bez modyfikacji czyli liniały pomiarowe żeby zwiększyć jej dokładność dodatkowo obieg wody wanna pod maszyną i parę osłon żeby wody nie było wszędzie. przy okazji obecnej pracy odkryłem że warto zainwestować w droższe narzędzie które wykona o wiele więcej pracy niż typowy chińczyk. i tak na chwilę obecną do aluminium polecam tylko i wyłącznie frezy NIE polerowane i pokrywane powłoką DLC lub AlTiN ja używam frezów Helion hiszpańskiej marki pokrytych AlTiN i spisują się całkiem super wystarczy po patrzyć na frezowane detale do zwijarki do blachy szczególnie powierzchnie pionowe. kolejny jest Garant jest na prawdę super ale ceny są zabójcze. a na chwilę obecną testuję w pracy chinczyki kryte DLC i o dziwo radzą sobie jednak jest zasadniczy problem z nimi są polerowane a polerowane narzędzie do aluminium jest po prostu tępe. więc wniosek jest prosty lepiej zainwestować i robić dużo dłużej niż dziadować.

 

IMG20211121132226.thumb.jpg.92d7539120d486ac4d5199599973378a.jpg

 

IMG20210912160715.thumb.jpg.98d5fcedbd7ada811bfb49ba44bc92f1.jpg

 

Jacku piec od Ciebie jak wiesz naprawiłem i działa pozostało mi wywalić obecne drzwiczki i zrobić takie jak w nowym piecu (drzwi wykonam z maty ceramicznej lekka i nie przewodzi ciepła jak szamot to jest sekret nowego pieca i czasu jego nagrzewania). kupiłem go z jednej przyczyny 1000 stopni osiąga w 15 min natomiast ten odremontowany 1,5h ale na pewno przyda się np do odprężania po hartowaniu. no właśnie hartowanie czym więcej czytam tym gorzej i nie obędzie się bez prób na żywym organizmie. w książkach "Poradnik Inżyniera Obróbka Cieplna Stopów Żelaza" oraz "Mały Poradnik Hartownika" odpowiedzi nie znalazłem jak mocno detal się powygina w trakcie procesu więc plan mam taki zrobić próby z kilkoma gatunkami stali i zobaczyć co się będzie działo a jeśli będzie się wyginać bardzo mocno cylindry wykonam z materiału już ulepszonego np 40HM+QT 

 

IMG20211121132140.thumb.jpg.5d106ef6ac27a4f85ad7c4a0e495d686.jpg

 

IMG20211121132148.thumb.jpg.ea6e9f7f24babc65438314efcb9e09b6.jpg

 

na chwilę obecną musze wykonać zwijarkę do blachy  co właśnie się dzieje. początek jak zawsze od projektu przez programy na frezarkę cnc do elementów toczonych. w 80% jest gotowa zostało mi tylko do zrobienia korbka i jeden z wałków który będzie walcował blaszkę. cylindry nadal odkładam w czasie bo jest to mocno nie pewne pod względem hartowania więc postaram się zająć zbiornikami paliwa do których wszystkie części mam wykonane prócz zwijanych cylindrów. jedną z nich zamówił sobie wujaszek samo zło ;) 

 

2098509668_zwijarka1.thumb.jpg.cf96a75c3b0ef0151d9e45d8e48a0367.jpg

 

1451618212_zwijarka2.thumb.jpg.4aead50bdd2fba90ad0afb6170e0196b.jpg

 

143421213_zwijarka3.thumb.jpg.8ea33689efa3522e99675026e82496d8.jpg

 

IMG20211121135743.thumb.jpg.e75bdfbf3913cea1bdd8419ab936d7a1.jpg

 

IMG20211121135814.thumb.jpg.195b522286153786153cd01716d890c9.jpg

 

IMG20211121135826.thumb.jpg.ec425410f2515ed435131eddde8ef2ca.jpg

 

IMG20211121135836.thumb.jpg.3f3905583c591826c9bb3be23977a15b.jpg

 

Ja za to czytałem poradnik dla początkującego terrorysty...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, yarun napisał:

jak wiecie pozbyłem się małej tokarki chwalił się tym kolega Błażej mam nadzieje że spisuje się ona u Ciebie dobrze i jesteś z niej zadowolony chodź była trochę brudna jak ją dostałeś ?

 

Jestem zadowolony. :) Już trochę wiórów nastrugałem. Przydała się ostatnio do przywrócenia do używalności wiertarki WS-15 która jakiś czas temu wjechała do warsztatu. Trzeba było zreanimować oś rolki napinacza paska przez napawanie i toczenie oraz zrobić z kwadratowej rolki okrągłą. :)  Plus wymiana paru łożysk i wiertarka jak nowa. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Witam Kolegów,

 

Przepraszam za sformułowanie , nie chciałem tego tak ująć ! Jest mi również przykro ,że odszedł jeden z naszego ,, modelarskiego podwórka "

Chciałem się dowiedzieć czy temat budowy repliki wróci , czy to jest już sprawa nieaktualna.

 

Pozdrawiam

 

Piotr

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niejednokrotnie Paweł rozmawiał ze mną o tym temacie jednak jak każdy ja i on mamy pracę w której spędzamy dużo czasu dziennie więc pozostają tylko weekendy poza tym u mnie wjechała nowa maszyna i od miesiąca mam niezły piepsznik na warsztacie mam nadzieję że w te sobotę będzie po wszystkim i maszyna już ruszy 

osobiście też wróciłem do ścigania się łodziami FSR więc temat mojego silnika trochę przygasł a jak wiemy wszyscy do takiej roboty potrzeba czasu tak aby wszystko było wykonane jak należy a chwilowo muszę wyszykować nową łódkę na przyszły sezon a pracy nie jest przy tym malo 

więc podsumowując obydwa ambitne tematy ruszą dalej tylko kiedy to bym sam chciał wiedzieć 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.