Jump to content
robloz

Kolejny wielbłąd - Camel

Recommended Posts

Jestem na etapie montażu zestawu: Sopwith Camel 152cm.

Relacja będzie skromna, bo już na forum są dwie. Ograniczę się do fotek i ewentualnych zmian w zestawie.

Fotki wkrótce.

 

Mam tylko mały problem. Do napędu chciałem użyć (tak jak koledzy) ASP 91 4-t.

Niestety jest on właściwie nieosiągalny.

Znalazłem ASP 80. Jest ciut słabszy (1.2 KW , 90 - 1.3 KW)

I tu pytanko: czy starczy do napędu modelu o masie ok. 3800g?

Mój ASP91 napędza Fly Baby o masie 4800g.

 

A może coś innego?

Share this post


Link to post
Share on other sites
https://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplane-accessories/airplane-engines-15042--1/fa-120r3-four-stroke-engine--bh-saie120r3 ja mam takiego saito w camelu od hangar 9, z tego co wiem to są to bliźniacze konstrukcje. Silnik idealnie wchodzi pod maskę, bardzo dobrze się sprawuje, mocy ma aż nadmiar, jednocześnie daje ładny dźwięk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silniczek super, ale po za moim zasięgiem.

Na razie będzie saito fa-82, a jak się okaże za słaby to zamontuję asp91 z makiety, która niedługo przejdzie na emeryturkę.

Obiecane fotki:

Musiałem wykonać od nowa górną część kabiny i boki kadłuba. W zestawie było to z plastiku i nadawało się tylko do kosza.

 

post-827-0-28832000-1573204948_thumb.jpg

 

post-827-0-17987500-1573204958_thumb.jpg

 

post-827-0-14407300-1573204968_thumb.jpg

 

post-827-0-86772100-1573204977_thumb.jpg

 

post-827-0-95861400-1573204986_thumb.jpg

 

To co widać waży 1200g

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stateczniki są powiększone. Poziomy po 16mm z trzech stron.

Patrząc na zdjęcia to mniej więcej tak jak w Twoim Camelu.  ;)

 

post-827-0-31347700-1573241999_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oklejony ... no prawie

 

post-827-0-84981800-1575575539_thumb.jpg

 

post-827-0-74919400-1575575595_thumb.jpg

 

napęd sterów, oczywiście linkowy

 

post-827-0-54204100-1575575550_thumb.jpg

 

dotarły też wydrukowane elementy

 

post-827-0-01194200-1575575562_thumb.jpg

 

post-827-0-17367000-1575575574_thumb.jpg

 

mała przymiarka

 

post-827-0-10774700-1575575585_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, że połysk nie pasuje ale było to świadome działanie. Trochę taniej, lżej , a poza tym to nie na zawody, więc może być i jeszcze jedno, przy spalanie tą folię łatwiej czyścić.

 

Chciałem pokryć solartexem, ale jest niedostępny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Camel stanął na własnych "nogach"
Koła to adoptowane oponki z wózka na zakupy.

 

c14.jpg.e4608f3627b6737dd569a5e8a37cba61.jpg

 

Oczywiście jest też amortyzacja

 

c15.jpg.a5d7e2be2354be10713b1d9219b5405a.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotki wklejone (nawiasem mówiąc wklejanie zawiasów to najgorsza czynność w trakcie budowy modelu, też tak macie? ) i pomału nadchodzi czas olinowania.
Tu mam pytanko do kolegów budujących dwupłaty. W zestawie mocowanie linek jest na sprężynki, podejrzewam, że jest to metoda na szybki montaż, ale jak to się sprawuje w trakcie lotu?
Robić tak czy na "sztywno" np na snapy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorobione podpórki płatów i olinowanie.

Końcówki linek zakończone są haczykami na sprężynkach.

Całość dobrze i stabilnie się trzyma. Upewnię się jednak dopiero przy oblocie.

 

 

c18.jpg

c19.jpg

 

Mam mały problemik...silnik z tłumikiem wygląda tak

 

 

 

c16.jpg

 

.....a ma być tak, prawie przy samym silniku, aby zmieścił się pod osłoną.

 

 

c17.jpg

 

Jakiś pomysł jak to zrobić?

I jeszcze jedno" pod karterem jest mosiężny króciec (widoczny na poprzedniej fotce) do czego on jest?

W asp jest coś podobnego, ale jest połączony z drugim przy cylindrze. Tutaj drugiego nie ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bym pomyślał o czymś takim oczywiście gwint musi pasować,jak nie kupić to można zrobić gwint pewnie calowy?

 

Ten króciec to chyba odpowietrzenie skrzyni korbowej.

 

9805b7c64c13ad16a5d6687b6380.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeden z pomysłu, który też mi wpadł. wystarczy tylko znależć tokarza...

Myślałem nad kolankiem 90 st. + rurka silikonowa do poziomo ułożonego tłumika w dolnej części osłony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.