Skocz do zawartości

Kolejny wielbłąd - Camel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem na etapie montażu zestawu: Sopwith Camel 152cm.

Relacja będzie skromna, bo już na forum są dwie. Ograniczę się do fotek i ewentualnych zmian w zestawie.

Fotki wkrótce.

 

Mam tylko mały problem. Do napędu chciałem użyć (tak jak koledzy) ASP 91 4-t.

Niestety jest on właściwie nieosiągalny.

Znalazłem ASP 80. Jest ciut słabszy (1.2 KW , 90 - 1.3 KW)

I tu pytanko: czy starczy do napędu modelu o masie ok. 3800g?

Mój ASP91 napędza Fly Baby o masie 4800g.

 

A może coś innego?

Opublikowano

Silniczek super, ale po za moim zasięgiem.

Na razie będzie saito fa-82, a jak się okaże za słaby to zamontuję asp91 z makiety, która niedługo przejdzie na emeryturkę.

Obiecane fotki:

Musiałem wykonać od nowa górną część kabiny i boki kadłuba. W zestawie było to z plastiku i nadawało się tylko do kosza.

 

post-827-0-28832000-1573204948_thumb.jpg

 

post-827-0-17987500-1573204958_thumb.jpg

 

post-827-0-14407300-1573204968_thumb.jpg

 

post-827-0-86772100-1573204977_thumb.jpg

 

post-827-0-95861400-1573204986_thumb.jpg

 

To co widać waży 1200g

 

Opublikowano

Stateczniki są powiększone. Poziomy po 16mm z trzech stron.

Patrząc na zdjęcia to mniej więcej tak jak w Twoim Camelu.  ;)

 

post-827-0-31347700-1573241999_thumb.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Oklejony ... no prawie

 

post-827-0-84981800-1575575539_thumb.jpg

 

post-827-0-74919400-1575575595_thumb.jpg

 

napęd sterów, oczywiście linkowy

 

post-827-0-54204100-1575575550_thumb.jpg

 

dotarły też wydrukowane elementy

 

post-827-0-01194200-1575575562_thumb.jpg

 

post-827-0-17367000-1575575574_thumb.jpg

 

mała przymiarka

 

post-827-0-10774700-1575575585_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

Wiem, że połysk nie pasuje ale było to świadome działanie. Trochę taniej, lżej , a poza tym to nie na zawody, więc może być i jeszcze jedno, przy spalanie tą folię łatwiej czyścić.

 

Chciałem pokryć solartexem, ale jest niedostępny.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Camel stanął na własnych "nogach"
Koła to adoptowane oponki z wózka na zakupy.

 

c14.jpg.e4608f3627b6737dd569a5e8a37cba61.jpg

 

Oczywiście jest też amortyzacja

 

c15.jpg.a5d7e2be2354be10713b1d9219b5405a.jpg

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Lotki wklejone (nawiasem mówiąc wklejanie zawiasów to najgorsza czynność w trakcie budowy modelu, też tak macie? ) i pomału nadchodzi czas olinowania.
Tu mam pytanko do kolegów budujących dwupłaty. W zestawie mocowanie linek jest na sprężynki, podejrzewam, że jest to metoda na szybki montaż, ale jak to się sprawuje w trakcie lotu?
Robić tak czy na "sztywno" np na snapy?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dorobione podpórki płatów i olinowanie.

Końcówki linek zakończone są haczykami na sprężynkach.

Całość dobrze i stabilnie się trzyma. Upewnię się jednak dopiero przy oblocie.

 

 

c18.jpg

c19.jpg

 

Mam mały problemik...silnik z tłumikiem wygląda tak

 

 

 

c16.jpg

 

.....a ma być tak, prawie przy samym silniku, aby zmieścił się pod osłoną.

 

 

c17.jpg

 

Jakiś pomysł jak to zrobić?

I jeszcze jedno" pod karterem jest mosiężny króciec (widoczny na poprzedniej fotce) do czego on jest?

W asp jest coś podobnego, ale jest połączony z drugim przy cylindrze. Tutaj drugiego nie ma.

Opublikowano

Ja bym pomyślał o czymś takim oczywiście gwint musi pasować,jak nie kupić to można zrobić gwint pewnie calowy?

 

Ten króciec to chyba odpowietrzenie skrzyni korbowej.

 

9805b7c64c13ad16a5d6687b6380.jpg

Opublikowano

To jeden z pomysłu, który też mi wpadł. wystarczy tylko znależć tokarza...

Myślałem nad kolankiem 90 st. + rurka silikonowa do poziomo ułożonego tłumika w dolnej części osłony.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.