robloz Opublikowano 6 Listopada 2019 Opublikowano 6 Listopada 2019 Jestem na etapie montażu zestawu: Sopwith Camel 152cm. Relacja będzie skromna, bo już na forum są dwie. Ograniczę się do fotek i ewentualnych zmian w zestawie. Fotki wkrótce. Mam tylko mały problem. Do napędu chciałem użyć (tak jak koledzy) ASP 91 4-t. Niestety jest on właściwie nieosiągalny. Znalazłem ASP 80. Jest ciut słabszy (1.2 KW , 90 - 1.3 KW) I tu pytanko: czy starczy do napędu modelu o masie ok. 3800g? Mój ASP91 napędza Fly Baby o masie 4800g. A może coś innego?
wogru Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 Znałem jeszcze tutaj: http://www.hobby-china.com/asp-fs91ar-four-stroke-nitro-glow-engines.html
Modelarz 2123 Opublikowano 7 Listopada 2019 Opublikowano 7 Listopada 2019 https://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplane-accessories/airplane-engines-15042--1/fa-120r3-four-stroke-engine--bh-saie120r3 ja mam takiego saito w camelu od hangar 9, z tego co wiem to są to bliźniacze konstrukcje. Silnik idealnie wchodzi pod maskę, bardzo dobrze się sprawuje, mocy ma aż nadmiar, jednocześnie daje ładny dźwięk.
robloz Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Opublikowano 8 Listopada 2019 Silniczek super, ale po za moim zasięgiem. Na razie będzie saito fa-82, a jak się okaże za słaby to zamontuję asp91 z makiety, która niedługo przejdzie na emeryturkę. Obiecane fotki: Musiałem wykonać od nowa górną część kabiny i boki kadłuba. W zestawie było to z plastiku i nadawało się tylko do kosza. To co widać waży 1200g
djmalolat23 Opublikowano 8 Listopada 2019 Opublikowano 8 Listopada 2019 Znajomy widok Robercie powiększ statecznik pionowy i poziomy. To co tam widać jest za mały. Super robota.
robloz Opublikowano 8 Listopada 2019 Autor Opublikowano 8 Listopada 2019 Stateczniki są powiększone. Poziomy po 16mm z trzech stron. Patrząc na zdjęcia to mniej więcej tak jak w Twoim Camelu.
djmalolat23 Opublikowano 9 Listopada 2019 Opublikowano 9 Listopada 2019 Przed samym oklejaniem dołożyłem jeszcze trochę po obwodzie. Wyszło po 2cm na każdej ze stron. Pionowy więcej.
robloz Opublikowano 5 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 5 Grudnia 2019 Oklejony ... no prawie napęd sterów, oczywiście linkowy dotarły też wydrukowane elementy mała przymiarka
japim Opublikowano 5 Grudnia 2019 Opublikowano 5 Grudnia 2019 Drukowanki wyszły superowo. To teraz czekamy na malowanki
mirolek Opublikowano 6 Grudnia 2019 Opublikowano 6 Grudnia 2019 drukowana super ale klimat ww1 psuje błyszcząca folia ms
robloz Opublikowano 6 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 6 Grudnia 2019 Wiem, że połysk nie pasuje ale było to świadome działanie. Trochę taniej, lżej , a poza tym to nie na zawody, więc może być i jeszcze jedno, przy spalanie tą folię łatwiej czyścić. Chciałem pokryć solartexem, ale jest niedostępny.
robloz Opublikowano 21 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 21 Grudnia 2019 Camel stanął na własnych "nogach"Koła to adoptowane oponki z wózka na zakupy. Oczywiście jest też amortyzacja
robloz Opublikowano 31 Grudnia 2019 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2019 Lotki wklejone (nawiasem mówiąc wklejanie zawiasów to najgorsza czynność w trakcie budowy modelu, też tak macie? ) i pomału nadchodzi czas olinowania. Tu mam pytanko do kolegów budujących dwupłaty. W zestawie mocowanie linek jest na sprężynki, podejrzewam, że jest to metoda na szybki montaż, ale jak to się sprawuje w trakcie lotu? Robić tak czy na "sztywno" np na snapy?
robloz Opublikowano 17 Marca 2020 Autor Opublikowano 17 Marca 2020 Dorobione podpórki płatów i olinowanie. Końcówki linek zakończone są haczykami na sprężynkach. Całość dobrze i stabilnie się trzyma. Upewnię się jednak dopiero przy oblocie. Mam mały problemik...silnik z tłumikiem wygląda tak .....a ma być tak, prawie przy samym silniku, aby zmieścił się pod osłoną. Jakiś pomysł jak to zrobić? I jeszcze jedno" pod karterem jest mosiężny króciec (widoczny na poprzedniej fotce) do czego on jest? W asp jest coś podobnego, ale jest połączony z drugim przy cylindrze. Tutaj drugiego nie ma.
wlodeklis Opublikowano 17 Marca 2020 Opublikowano 17 Marca 2020 Ja bym pomyślał o czymś takim oczywiście gwint musi pasować,jak nie kupić to można zrobić gwint pewnie calowy? Ten króciec to chyba odpowietrzenie skrzyni korbowej.
robloz Opublikowano 17 Marca 2020 Autor Opublikowano 17 Marca 2020 To jeden z pomysłu, który też mi wpadł. wystarczy tylko znależć tokarza... Myślałem nad kolankiem 90 st. + rurka silikonowa do poziomo ułożonego tłumika w dolnej części osłony.
Rekomendowane odpowiedzi