Skocz do zawartości

Kolejny wielbłąd - Camel


robloz

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem na etapie montażu zestawu: Sopwith Camel 152cm.

Relacja będzie skromna, bo już na forum są dwie. Ograniczę się do fotek i ewentualnych zmian w zestawie.

Fotki wkrótce.

 

Mam tylko mały problem. Do napędu chciałem użyć (tak jak koledzy) ASP 91 4-t.

Niestety jest on właściwie nieosiągalny.

Znalazłem ASP 80. Jest ciut słabszy (1.2 KW , 90 - 1.3 KW)

I tu pytanko: czy starczy do napędu modelu o masie ok. 3800g?

Mój ASP91 napędza Fly Baby o masie 4800g.

 

A może coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.horizonhobby.com/product/airplanes/airplane-accessories/airplane-engines-15042--1/fa-120r3-four-stroke-engine--bh-saie120r3 ja mam takiego saito w camelu od hangar 9, z tego co wiem to są to bliźniacze konstrukcje. Silnik idealnie wchodzi pod maskę, bardzo dobrze się sprawuje, mocy ma aż nadmiar, jednocześnie daje ładny dźwięk.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniczek super, ale po za moim zasięgiem.

Na razie będzie saito fa-82, a jak się okaże za słaby to zamontuję asp91 z makiety, która niedługo przejdzie na emeryturkę.

Obiecane fotki:

Musiałem wykonać od nowa górną część kabiny i boki kadłuba. W zestawie było to z plastiku i nadawało się tylko do kosza.

 

post-827-0-28832000-1573204948_thumb.jpg

 

post-827-0-17987500-1573204958_thumb.jpg

 

post-827-0-14407300-1573204968_thumb.jpg

 

post-827-0-86772100-1573204977_thumb.jpg

 

post-827-0-95861400-1573204986_thumb.jpg

 

To co widać waży 1200g

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Wiem, że połysk nie pasuje ale było to świadome działanie. Trochę taniej, lżej , a poza tym to nie na zawody, więc może być i jeszcze jedno, przy spalanie tą folię łatwiej czyścić.

 

Chciałem pokryć solartexem, ale jest niedostępny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Lotki wklejone (nawiasem mówiąc wklejanie zawiasów to najgorsza czynność w trakcie budowy modelu, też tak macie? ) i pomału nadchodzi czas olinowania.
Tu mam pytanko do kolegów budujących dwupłaty. W zestawie mocowanie linek jest na sprężynki, podejrzewam, że jest to metoda na szybki montaż, ale jak to się sprawuje w trakcie lotu?
Robić tak czy na "sztywno" np na snapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dorobione podpórki płatów i olinowanie.

Końcówki linek zakończone są haczykami na sprężynkach.

Całość dobrze i stabilnie się trzyma. Upewnię się jednak dopiero przy oblocie.

 

 

c18.jpg

c19.jpg

 

Mam mały problemik...silnik z tłumikiem wygląda tak

 

 

 

c16.jpg

 

.....a ma być tak, prawie przy samym silniku, aby zmieścił się pod osłoną.

 

 

c17.jpg

 

Jakiś pomysł jak to zrobić?

I jeszcze jedno" pod karterem jest mosiężny króciec (widoczny na poprzedniej fotce) do czego on jest?

W asp jest coś podobnego, ale jest połączony z drugim przy cylindrze. Tutaj drugiego nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.