jarek996 Opublikowano 6 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2020 Poleci , poleci ...... U mnie jest tak dziwnie , ze lepiej mi sie "pracuje" modelarsko , jak pracuje . Jak mam wolne , to zawsze cos innego do roboty ( albo po prostu NIC do roboty ). Poniewaz jutro powoli zaczne sie rozpedzac , to i pewnie zaczne powazniej szukac napedu Mini Hawka ( ale nie bojcie sie , zanim cos zamowie , na 100% sie Was poradze ? )
jarek996 Opublikowano 12 Stycznia 2020 Autor Opublikowano 12 Stycznia 2020 Po dluzszych "przemysleniach" doszedlem do wniosku , ze silnik bedzie na 75% TEN : http://www.nastik.pl/mega-22303-p-2076.html , albo zastosuje dedykowany silnik , czyli : DYMOND V-MAX V35-L Myslicie , ze wybor OK ? Wyleczylem sie troche w TZW "miedzyczasie" z jakichs kosmicznie szybkich i ciezkich wersji i zszedlem troche na ziemie w bardziej "przyjazne" srodowiska silnikowo-napedowe ....
latacz Opublikowano 12 Stycznia 2020 Opublikowano 12 Stycznia 2020 z tych dwóch ja preferował bym megę -inrunnera łatwiej zmieścić w dość wąskim kadłubie i rzeczywiście sporo wytrzymuje -choć ja mam doświadczenia ze starszymi egzemplarzami -jak obecna jakość po prostu nie wiem. na tej medze będzie dość żwawe ale nie rakieta. pomyśl tez na bliźniaczą ale 2 zwoje. waga ta sama -ale wyższe obroty przy sporo mniejszej oporności uzwojeń -wiec będzie mniej się grzać. https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=8190
jarek996 Opublikowano 12 Marca 2020 Autor Opublikowano 12 Marca 2020 Dzisiaj zamowie serwa , ale silnik dalej nie jest wybrany. Mam juz regiel ( 70A ) i musze przejrzec wszystkie posty i cos w koncu KUPIC ! W dniu 21.11.2019 o 23:00, zipp napisał: zestaw PNP Staufienbiela ma silnik 440W. Problemem może być waga, bo ten fabryczny z PNP ma 109g a ta 1kW MEGA z Nastika ma 270g. Czy to się wyważy przy takiej różnicy? Ma 191 wg tabelki DYMONDa https://www.horizonhobby.de/de/product/gtx-3546-910kv-hsf0000438 , wiec OK , moze 270 to za duzo , ale do 200G mozna szukac Poniewaz jednak NIE buduje rakiety , moze TAKIE serwa wystarcza ? https://webshop.kjk-modellbau.de/FS166-BBMG-digi-Servo-9mm-12gr
jarek996 Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Dzisiaj ( a dokladnie przed chwila ) odebralem na poczcie serwa , ktore wybralem ( a raczej Konrad mi wybral ) do MINI HAWKa . Stanelo na MKS HV6100 . Gdy po 2 dniach dniach oczekiwania moglem przed chwila otworzyc koperte , wyrwalo mi sie slynne : Jeszcze NIGDY otwierajac paczke modelarska , nie dostalem tak MALO za tak WIELE ? Chyba nawet odbiorniki JETI maja lepszy stosunek WAGA-CENA Teraz czas na zamowienie silnika. Dojdzie raczej juz po swietach , tym bardziej , ze nie wiem jaki zamowie ? P.S. ramki do serw tez juz w drodze ........
jarek996 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Teraz, a74BACK napisał: Trzeba było kupić tańsze. Nie ma co szalec z TANSZYMI i ryzykowac . Tutaj beda jednak spore przeciazenia i sily .
a74BACK Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Jak się czujesz bezpieczniej z takimi serwami, to ok. Dla mnie są za drogie...
jarek996 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2020 "Rozmawialem" z Konradem ktory ich uzywa w wielu swoich modelach i pisal , ze sie NIGDY nie zawiodl. W moich "normalnych" modelach laduje zazwyczaj SAVÖXy ( 80 % uzywki kupione z Niemiec i Szwajcarii ) , ale tutaj po pierwsze jednak zaden z moich SAVÖXow nie pasowal , no i po drugie troche strach , bo to jednak beda inne predkosci inne sily w zakretach i szkoda byloby stracic model przez jakies 15 EUR oszczednosci .......
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Uwielbiam dni "paczkowe" , a i wczoraj i dzisiaj sie takie wydarzyly ! Wczoraj doszedl regielek , a dzisiaj silnik od Pana Andy Reisenauera. Regiel ( CASTLE PHOENIX EDGE w wersji LITE czyli bez masywnej obudowy i lzejszy od "normalnego ) , ladnie , ale klasycznie zapakowany , natomiast silnik ( z przekladnia ) przyszedl spakowany w piekne stalowe pudelko . Do tego zamowilem komplet kluczy do skrecenia silnika z przekladnia i dzialke dla calej rodziny do wbicia w zyle na wieczor ( juz przygotowana w strzykawce ) + igle . Andy dodaje to kazdego silnika , zeby sobie poogladac i pozniej "odjechac" na godzinke ?
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Regulator jest świetny. Stosuje go od dawna właśnie serię Lite i nigdy mnie nie zawiódł. Teraz mam wersję Talon i też jestem zadowolony. Silnik to jaki 1530?
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 TAKI : https://www.reisenauer.de/aid-1525-Peggy-Pepper-HK-2221-5-5000KV-mit-Micro-Edition-5-1-N-T.html Te regle to juz kilka osob BARDZO chwalilo.. Witek ( LATACZ ) pisal , ze znosza DUUUZO wiecej jak powinny ...... Byla akurat znizka ( u nas w Szwecji ) i wyrwalem go za 520 zl Silnik na stale lutowac , czy klasycznie na kontaktach ? P.S: Ramki do serw jeszcze nie doszly ?
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 51 minut temu, jarek996 napisał: Silnik na stale lutowac , czy klasycznie na kontaktach ? Tylko na stałe. Silnik fajny tylko zajebi... duże Kv Ja takiego nie miałem więc nie wiele mogę powiedzieć. Kupiłeś już łopatki? No i jakie przewidujesz? Do startu z ręki to te 13x8 byłyby idealne ale te 12x17 to ogień. Tylko przy takich łopatkach technika startu jest nieco inna i trzeba uważać. A co do regulatorów to Lite troche mniej znoszę niż zwykłe EDGE. Zwykły EDGE 60A znosił spokojnie 80A. W telemetrii regulatora było to dokładnie widać. Lite niestety nie mają telemetrii, trochę szkoda no ale coś za coś. PS A to bardzo dziwne. Do Wrocka zazwyczaj szły 4 max 5 dni.
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 11 minut temu, Konrad_P napisał: Silnik fajny tylko zajebi... duże Kv No ale to z przekladnia ! Teraz tak patrze na moje mocowania smigla i oczywiscie okazuje sie , ze NIE mam nic na 6 mm ( a przekladnia ma os 6 mm ) ? I za to kocham modelarstwo ! Juz prazie lecimy , ale NIE !!! Nie mamy w domu srubki 3,5 mm ( czy innej pierdoly ) ? Jakich mocowan smigla uzywasz Konrad ? Smiglo na poczatek 12x13 , a pozniej poeksperymentuje ....... Latasz na TAKICH , czy na prostych ? :
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 No kurcze już Cię uczulałem poprzednio, że jak będziesz brał ramki to pomyśl o kołpaku tylko wpierw wymyśl silnik. Ja kupuje kołpaki te od Vladimira z Hyper... Jestem z nich zadowolony. To są plastikowe ale bardzo dobrej jakości. Ty będziesz miał ciężki silnik na dziobie więc pomyśl może o kołpaku węglowym. Trzeba było kupić albo tu albo tu bo w obu sklepach mają wybór.
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 17 minut temu, Konrad_P napisał: No kurcze już Cię uczulałem poprzednio, że jak będziesz brał ramki to pomyśl o kołpaku tylko wpierw wymyśl silnik. Ja kupuje kołpaki te od Vladimira z Hyper... Jestem z nich zadowolony. To są plastikowe ale bardzo dobrej jakości. Ty będziesz miał ciężki silnik na dziobie więc pomyśl może o kołpaku węglowym. Trzeba było kupić albo tu albo tu bo w obu sklepach mają wybór. Ciezki ? 114 G Kupic , kupic ........ Gdybym wiedzial ze oska 6mm , to bym kupil , ale pisalem Ci , ze ja roztrzepany jestem . Kolpak mam 35-36 mm Taki moze ??? https://www.natterer-modellbau.de/Turbo-Spinner-fuer-Klappluftschrauben-D35mm-6mm
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Gdybyśmy rozmawiali o moim modelu który ma kadłub o długości 1,6m to mówiłbym że silnik lekko średni. Ale Ty masz raptem z 50-60cm kadłuba więc moim zdaniem będzie Ci ciężko złapać bez dodatkowego dociążenia SG. Tyle że to tylko gdybanie. W praniu może się okazać, że nie jest aż tak źle. Jarek teraz masz dwie możliwości. Albo poszukać gdzieś u siebie czytaj w sklepach kołpaka albo domówić u Nila lub u Reisenauerów. Latam na tych skośnych z offsetem 0, tych co pokazałeś. Łopatki przy takich kołpakach bardzo dobrze przylegają do kadłuba. W przypadku moich modeli ma to minimalne ale jednak jakieś znaczenie. Przy takim jak masz Ty popierdzielaczu nie ma to znaczenia, tylko estetyczne moim zdaniem. Ale ja bym wziął właśnie te ze zdjęcia. Co do łopatek to przemyśl jeszcze sprawę i może dokup te 13x8. Będzie Ci prawdopodobnie łatwiej wejść/wlatać się w model, co nie oznacza że praca silnika maksymalnie 8 sekund. Mam nadzieje że masz dobry wzrok. PS Pamiętaj, że na stronie podawane parametry silnika to już uwzględniają przekładnię, to nie są dane gołego silnika.
jarek996 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2020 12 minut temu, Konrad_P napisał: Będzie Ci prawdopodobnie łatwiej wejść Nie lubie "latwych "wejsc !!! ? Musze i tak pozamawiac troche smigiel ( klasycznych ) do moich innych modeli , wiec jutro razem z nimi zamowie cos do Mini Hawka ... https://www.mg-modellbau.de/Flugzeugzubehoer/Luftschrauben-und-Zubehoer/Spinner/Reisenauer/RF-Spinner-CFK-36-6mm---Turbo-schwarz-CFK-Optik-mit-0°-Versatz.html https://www.reisenauer.de/aid-1810-RF-Spinner-CFK-36-6mm-Turbo-white.html
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 No to musisz pamiętać żeby mocno go ciepnąć i szybko otworzyć dłoń bo przy 5000kv to przy minimalnym zagapieniu to poleci razem z Twoją ręką.
latacz Opublikowano 23 Kwietnia 2020 Opublikowano 23 Kwietnia 2020 kołpak ten https://www.mg-modellbau.de/Flugzeugzubehoer/Luftschrauben-und-Zubehoer/Spinner/Reisenauer/RF-Spinner-CFK-36-6mm---Turbo-schwarz-CFK-Optik-mit-0°-Versatz.html wydaje się ok -tylko pamiętaj, żeby dobrze zacisnąć na wale... ten z wcześniejszego linku duża szansa, że się rozsypie gdy dasz ognia.... I regiel do silnika -koniecznie lutować - typowe kontakty/ wsuwki to będą świecić... Konrad -jeśli porównujesz ze swoją F5J to totalnie co innego -a Jarek szukał ekstremalnych doznać -spirytus z pieprzem i jeszcze podpalić kieliszek przed przełknięciem zawartości.... I ten silnik chyba nie da się porównać z napędem F5j -przede wszystkim bardzo mała oporność uzwojeń i względnie małe straty (czyli i grzanie się) przy dużych mocach I bardzo gwałtowne wchodzenie na obroty. Chyba, że Jarek coś programowo ograniczy. Duża KV -z jednej strony zapewnia sporą prędkość a z drugiej zmniejszenie oporności uzwojeń. Silniki przekładniowe gdzie dąży się do ekstremum mocy w stosunku do wagi i rozmiarów najlepiej jak mają skrajnie niskie oporności. Ale -wymagają wtedy dobrych regli i pakietów. To na żadnym zippy czy turnigy nie zagra... Jarek -jakiś SLS 60C w to wkładaj... No i trenuj te rzuty oszczepem...
Rekomendowane odpowiedzi