Skocz do zawartości

MINI HAWK Staufenbiel


jarek996
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Poleci , poleci ......

 U mnie jest tak dziwnie , ze lepiej mi sie "pracuje" modelarsko , jak pracuje . Jak mam wolne , to zawsze cos innego do roboty ( albo po prostu NIC do roboty ). Poniewaz jutro powoli zaczne sie rozpedzac , to i pewnie zaczne powazniej szukac napedu Mini Hawka ( ale nie bojcie sie , zanim cos zamowie , na 100% sie Was poradze ? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dluzszych "przemysleniach" doszedlem do wniosku , ze silnik bedzie na 75% TEN http://www.nastik.pl/mega-22303-p-2076.html , albo zastosuje dedykowany silnik , czyli DYMOND V-MAX V35-L 

Myslicie , ze wybor OK ? Wyleczylem sie troche w TZW "miedzyczasie" z jakichs kosmicznie szybkich i ciezkich wersji i zszedlem troche na ziemie w bardziej "przyjazne" srodowiska silnikowo-napedowe ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tych dwóch ja preferował bym megę -inrunnera   łatwiej zmieścić w dość wąskim kadłubie i rzeczywiście  sporo wytrzymuje -choć ja mam doświadczenia ze starszymi egzemplarzami  -jak obecna jakość po prostu nie wiem.

 

na tej  medze będzie dość żwawe ale nie rakieta.

pomyśl tez na bliźniaczą ale 2 zwoje. waga ta sama -ale wyższe obroty przy sporo mniejszej oporności uzwojeń -wiec będzie mniej się grzać. 

https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop=eshop&action=zbozi_detail&id=8190

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj zamowie serwa , ale silnik dalej nie jest wybrany.  Mam juz regiel ( 70A ) i musze przejrzec wszystkie posty i cos w koncu KUPIC !

W dniu 21.11.2019 o 23:00, zipp napisał:

 

zestaw PNP Staufienbiela ma silnik 440W.

Problemem może być waga, bo ten fabryczny z PNP ma 109g a ta 1kW MEGA z Nastika ma 270g. Czy to się wyważy przy takiej różnicy?

 

Ma 191 wg tabelki DYMONDa https://www.horizonhobby.de/de/product/gtx-3546-910kv-hsf0000438 , wiec OK , moze 270 to za duzo , ale do 200G mozna szukac

 

 

Poniewaz jednak NIE buduje rakiety , moze TAKIE serwa wystarcza ? 

 

https://webshop.kjk-modellbau.de/FS166-BBMG-digi-Servo-9mm-12gr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj ( a dokladnie przed chwila ) odebralem na poczcie serwa , ktore wybralem ( a raczej Konrad mi wybral ) do MINI HAWKa . 

Stanelo na MKS HV6100 . 

Gdy po 2 dniach dniach oczekiwania moglem przed chwila otworzyc koperte , wyrwalo mi sie slynne  :

 

Jeszcze NIGDY otwierajac  paczke modelarska , nie dostalem tak MALO  za tak WIELE ?

 

Chyba nawet odbiorniki JETI maja lepszy stosunek WAGA-CENA 

 

Teraz czas na zamowienie silnika. Dojdzie raczej juz po swietach , tym bardziej , ze nie wiem jaki zamowie ?

P.S.  ramki do serw tez juz w drodze ........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Rozmawialem" z Konradem ktory ich uzywa w wielu swoich modelach i pisal , ze sie NIGDY nie zawiodl. W moich "normalnych" modelach laduje zazwyczaj SAVÖXy ( 80 % uzywki kupione z Niemiec i Szwajcarii ) , ale tutaj po pierwsze  jednak zaden z moich SAVÖXow nie pasowal , no i po drugie troche strach , bo to jednak beda inne predkosci inne sily w zakretach i szkoda byloby stracic model przez jakies 15 EUR oszczednosci .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Uwielbiam dni "paczkowe" , a i wczoraj i dzisiaj sie takie wydarzyly ! 

Wczoraj doszedl regielek , a dzisiaj silnik od Pana Andy Reisenauera.

Regiel ( CASTLE PHOENIX EDGE w wersji LITE czyli bez masywnej obudowy i lzejszy od "normalnego  )  , ladnie , ale klasycznie zapakowany , natomiast silnik ( z przekladnia )  przyszedl spakowany w piekne stalowe pudelko . Do tego zamowilem komplet kluczy do skrecenia silnika z przekladnia  i dzialke dla calej rodziny do wbicia w zyle na wieczor ( juz przygotowana w strzykawce ) + igle . Andy dodaje to kazdego silnika , zeby sobie poogladac i pozniej "odjechac" na godzinke ?

IMG_0006.JPG

IMG_0004.JPG

IMG_0003.JPG

IMG_0005.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TAKI https://www.reisenauer.de/aid-1525-Peggy-Pepper-HK-2221-5-5000KV-mit-Micro-Edition-5-1-N-T.html

 

Te regle to juz kilka osob BARDZO chwalilo.. Witek ( LATACZ ) pisal , ze znosza DUUUZO wiecej jak powinny ......

Byla akurat znizka ( u nas w Szwecji ) i wyrwalem go za 520 zl 

 

Silnik na stale lutowac , czy klasycznie na kontaktach ? 

 

P.S: Ramki do serw  jeszcze nie doszly ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, jarek996 napisał:

Silnik na stale lutowac , czy klasycznie na kontaktach ? 

Tylko na stałe. 

Silnik fajny tylko zajebi... duże Kv  Ja takiego nie miałem więc nie wiele mogę powiedzieć.

Kupiłeś już łopatki? No i jakie przewidujesz? Do startu z ręki to te 13x8 byłyby idealne ale te 12x17 to ogień:). Tylko przy takich łopatkach technika startu jest nieco inna i trzeba uważać.

 

A co do regulatorów to Lite troche mniej znoszę niż zwykłe EDGE. Zwykły EDGE 60A znosił spokojnie 80A. W telemetrii regulatora było to dokładnie widać. Lite niestety nie mają telemetrii, trochę szkoda no ale coś za coś.

 

PS

A to bardzo dziwne. Do Wrocka zazwyczaj szły 4 max 5 dni.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, Konrad_P napisał:

Silnik fajny tylko zajebi... duże Kv 

 

No ale to z przekladnia !   

 

Teraz tak patrze na moje mocowania smigla i oczywiscie okazuje sie , ze NIE mam nic na 6 mm ( a przekladnia ma os 6 mm ) ?

 

I za to kocham modelarstwo !    Juz prazie lecimy , ale NIE !!!        Nie mamy w domu  srubki 3,5 mm ( czy innej pierdoly ) ?

 

Jakich mocowan smigla uzywasz Konrad ? 

 

Smiglo na poczatek 12x13 , a pozniej poeksperymentuje .......

 

Latasz na TAKICH , czy na prostych ?  :

 

IMG_0007.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No kurcze już Cię uczulałem poprzednio, że jak będziesz brał ramki to pomyśl o kołpaku tylko wpierw wymyśl silnik.:)

Ja kupuje kołpaki te od Vladimira z Hyper... Jestem z nich zadowolony. To są plastikowe ale bardzo dobrej jakości. Ty będziesz miał ciężki silnik na dziobie więc pomyśl może o kołpaku węglowym. 

Trzeba było kupić albo tu albo tu bo w obu sklepach mają wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Konrad_P napisał:

No kurcze już Cię uczulałem poprzednio, że jak będziesz brał ramki to pomyśl o kołpaku tylko wpierw wymyśl silnik.:)

Ja kupuje kołpaki te od Vladimira z Hyper... Jestem z nich zadowolony. To są plastikowe ale bardzo dobrej jakości. Ty będziesz miał ciężki silnik na dziobie więc pomyśl może o kołpaku węglowym. 

Trzeba było kupić albo tu albo tu bo w obu sklepach mają wybór.

 

Ciezki ?  114 G

 

Kupic , kupic ........   Gdybym wiedzial  ze oska 6mm , to bym kupil , ale pisalem Ci , ze ja roztrzepany jestem .

 

Kolpak mam 35-36 mm

 

 

Taki moze ??? https://www.natterer-modellbau.de/Turbo-Spinner-fuer-Klappluftschrauben-D35mm-6mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyśmy rozmawiali o moim modelu który ma kadłub o długości 1,6m to mówiłbym że silnik lekko średni. Ale Ty masz raptem z 50-60cm kadłuba więc moim zdaniem będzie Ci ciężko złapać bez dodatkowego dociążenia SG. Tyle że to tylko gdybanie. W praniu może się okazać, że nie jest aż tak źle.

 

Jarek teraz masz dwie możliwości. Albo poszukać gdzieś u siebie czytaj w sklepach kołpaka albo domówić u Nila lub u Reisenauerów.

 

Latam na tych skośnych z offsetem 0, tych co pokazałeś. Łopatki przy takich kołpakach bardzo dobrze przylegają do kadłuba. W przypadku moich modeli ma to minimalne ale jednak jakieś znaczenie. Przy takim jak masz Ty popierdzielaczu nie ma to znaczenia, tylko estetyczne moim zdaniem. Ale ja bym wziął właśnie te ze zdjęcia.:)

 

Co do łopatek to przemyśl jeszcze sprawę i może dokup te 13x8. Będzie Ci prawdopodobnie łatwiej wejść/wlatać się w model, co nie oznacza że praca silnika maksymalnie 8 sekund. Mam nadzieje że masz dobry wzrok.:D

 

PS

Pamiętaj, że na stronie podawane parametry silnika to już uwzględniają przekładnię, to nie są dane gołego silnika.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Konrad_P napisał:

Będzie Ci prawdopodobnie łatwiej wejść

 

Nie lubie "latwych "wejsc !!! ?

Musze i tak pozamawiac troche smigiel ( klasycznych ) do moich innych modeli , wiec jutro razem z nimi zamowie cos do Mini Hawka ...

 

https://www.mg-modellbau.de/Flugzeugzubehoer/Luftschrauben-und-Zubehoer/Spinner/Reisenauer/RF-Spinner-CFK-36-6mm---Turbo-schwarz-CFK-Optik-mit-0°-Versatz.html

 

 

https://www.reisenauer.de/aid-1810-RF-Spinner-CFK-36-6mm-Turbo-white.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kołpak ten    https://www.mg-modellbau.de/Flugzeugzubehoer/Luftschrauben-und-Zubehoer/Spinner/Reisenauer/RF-Spinner-CFK-36-6mm---Turbo-schwarz-CFK-Optik-mit-0°-Versatz.html

 

wydaje się ok -tylko pamiętaj, żeby dobrze zacisnąć na wale...      ten z wcześniejszego linku duża szansa, że się rozsypie gdy dasz ognia....

I regiel do silnika -koniecznie lutować -  typowe  kontakty/ wsuwki to będą świecić...

 

Konrad -jeśli porównujesz ze swoją F5J to totalnie co innego   -a Jarek szukał ekstremalnych doznać -spirytus z pieprzem i jeszcze podpalić kieliszek przed przełknięciem zawartości....

 

I ten  silnik chyba nie da się porównać z napędem  F5j  -przede wszystkim bardzo mała oporność uzwojeń i względnie małe straty (czyli i grzanie się) przy dużych mocach   I bardzo gwałtowne wchodzenie na obroty. Chyba, że Jarek coś programowo ograniczy.

Duża KV -z jednej strony zapewnia sporą prędkość a z drugiej zmniejszenie oporności uzwojeń.  Silniki przekładniowe gdzie dąży się do ekstremum mocy w stosunku do wagi i rozmiarów najlepiej jak mają skrajnie niskie oporności. Ale -wymagają wtedy dobrych regli i pakietów.  To na żadnym zippy czy turnigy nie zagra...  Jarek -jakiś SLS 60C w to wkładaj...    No i trenuj te rzuty oszczepem...   ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.