Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

W Kolibrze pojawił się silnik i klapka zamykająca przestrzeń na pakiet i napęd. Przeszpachlowałem też nieco kadłub. 

IMG_20200314_165911.jpg

IMG_20200314_203447.jpg

IMG_20200307_161621.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pył się sypał dzisiaj z pianki za sprawą nadawania kształtu części nosowej kadłuba Kolibra. Po za tym ciąg dalszy szpachlowania zauważonych szczelin i innych niedoskonałości. Jakiś czas wcześniej kadłub został też wstępnie pomalowany.IMG_20200321_213437.thumb.jpg.c553fabae6d839d5c88121170a3c6109.jpg

IMG_20200321_213528.jpg

IMG_20200321_213402.jpg

IMG_20200321_213602.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Coś znowu popracowałem przy Koliberku a ten odwdzięcza się powoli upodabniając się do swego pełnowymiarowego odpowiednika. Okleiłem owiewkę kabiny tworząc imitację oszklenia, wykonałem też klapkę umożliwiającą dostęp do wnętrza kadłuba. Do centropłata dopasowałem rurę PCV i ustaliłem wznios płatów za pomocą opalarki.

IMG_20200331_194455.jpg

IMG_20200331_194702.jpg

IMG_20200331_194734.jpg

IMG_20200331_194415.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Przyszedł czas aby zacząć skrzydła, oto co udało się wykonać. Żeberka po oszlifowaniu w bloczku wkleiłem w dźwigar i dołożyłem jeszcze krawędź natarcia. Konstrukcje obu płatów wkleiłem do centropłata. W między czasie oczywiście przymiarka ?

IMG_20200404_195752.jpg

IMG_20200404_194426.jpg

IMG_20200404_194851.jpg

IMG_20200404_194535.jpg

IMG_20200404_194628.jpg

IMG_20200404_194937.jpg

IMG_20200404_194307.jpg

  • Dzięki 1
Opublikowano

Ostatnie spojrzenie na konstrukcję płata i Koliber dostał depronowe poszycie skrzydeł. Wcześniej wkleiłem jeszcze peszel, którym wciągnę kable serw klap i lotek. Zważyłem kadłub i skrzydła, wynik  niecałe 1900g. Z napędem i pakietem powinien ważyć 3000-3500g.

IMG_20200408_200335.jpg

IMG_20200408_200128.jpg

  • Dzięki 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Pcham powoli dalej budowę modelu PZL-110 Koliber. Odciąłem lotki i klapy i usztywniłem zamykając przestrzenie pozostałe po odcięciu balsą. Udało się też wykonać mocowane płata do kadłuba.

IMG_20200420_142104.jpg

IMG_20200418_200410.jpg

IMG_20200420_141850.jpg

IMG_20200420_141917.jpg

IMG_20200420_141957.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie prace przy Kolibrze zwolniły a to za sprawą urodzenia się mojej córeczki Lidki. Jednak zawsze znajdzie się krótką chwilę żeby coś popchnąć na przód. I tak na szybko powstały golenie podwozia głównego. Fajnie podpasowaly mi plastikowe elementy wycięte z opakowania na pasy transportowe za pomocą których golenie będą mocowane do płata ?

IMG_20200530_153015.jpg

  • Dzięki 1
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Koliber stanął na kołach, lotki, klapy przyklejone szybko na taśmie do zdjęć. Ster kierunku i wysokości już na zawiasach i podłączone do serw. Podwozie wymaga jeszcze korekt wysokości goleni tak aby samolot stojąc lekko zadzierał nosa tak jak na zdjęciu prawdziwego Kolibra. Powoli wyłania się docelowa sylwetka PZL-110.

IMG_20200711_195121.jpg

IMG_20200711_194956.jpg

IMG_20200711_194620.jpg

IMG_20200711_195508.jpg

86916_1456844430.jpg

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koliber coraz bardziej upodabnia się do wersji pełnowymiarowej. Zamontowany został silnik i uruchomione są już wszystkie powierzchnie sterowe. Doszły też owiewki goleni podwozia i czarna maska silnika, które razem nadały charakterystyczny dla Kolibra wygląd. Oblot coraz bliżej ?

IMG_20200725_205858.jpg

IMG_20200725_205945.jpg

IMG_20200725_205722.jpg

IMG_20200725_205641.jpg

  • Lubię to 3
Opublikowano

Grzesiek, duży i ładny i tan Koliberek. Daj znać jak będziesz jechał na lotnisko w weekend, chętnie zobaczę go w powietrzu. Może pomaluj kołpak na żółto, będzie jeszcze bardziej "nasz"  jak w OKL?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.