Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MacFlyer Opublikowano 28 Stycznia 2020 Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 28 Stycznia 2020 Co to jest IMAC? Skrót od International Miniature Aerobatic Club – organizacja która powstała w USA, mająca na celu latanie akrobacyjnymi modelami RC na wzór prawdziwych – International Aerobatic Club - IAC. Modele wykonują takie same akrobację jak ich odpowiedniki w skali 1:1, a także są ich mniejszymi kopiami. Podobnie jak pilot lecący prawdziwym samolotem typu Extra 330, na zawodach wykonuje wiązankę figur zwaną programem akrobacyjnym, taki i my piloci modeli zdalnie sterowanych wykonujemy odpowiedni program, podzielony ze względu na trudność lotu na poszczególne klasy. Celem latania IMAC’a jest doskonalenie się w pilotażu modeli samolotów akrobacyjnych oraz pomaganie innym podnosić ich umiejętności. Planujemy w tym miejscu rozpowszechniać formułę IMAC, która staje się coraz bardziej popularna na całym świecie. Mamy nadzieję łączyć wszystkich modelarzy latających zdalnie sterowanymi samolotami akrobacyjnymi, które w ostatnich latach tak bardzo stały się popularne i osiągalne za sprawą producentów z całego świata, oferujących modele samolotów akrobacyjnych w skali. Głównym celem IMAC Poland jest podnoszenie kwalifikacji pilotów RC, tak aby nasze hobby było tak bezpieczne jak to tylko możliwe, oraz dawało satysfakcję w coraz lepszym i świadomym pilotowaniu modelu RC. Jeśli czujesz że latanie modelem bez ładu i składu, w lewo i prawo zaczyna Cię nudzić, to dobrze trafiłeś. W akrobacji nie ma lotów idealnych, człowiek cały czas się uczy, czy to wykonaniej odpowiedniej korekty na wiatr czy zwykłego operowania drążkiem gazu. Wierzymy, że poprzez otwarte spotkania oraz organizację zawodów będziemy propagować tak piękną dyscyplinę sportu jaką jest akrobacja RC półmakietami prawdziwych samolotów. PROGRAM i ZAWODY: Grupy pilotów zbierają się, aby latać i rywalizować w zorganizowanych zawodach prowadzonych zgodnie z ustalonymi zasadami. Piloci wykonują „sekwencję” wcześniej ustalonych manewrów przed sędziami. Zaczynając od doskonałego wyniku 10 za każdy manewr, sędziowie odejmują za odchylenia lub błędy. Sekwencje zwykle składają się z 8-10 manewrów. Wszystkie figury które należy wykonać, są zgodne z FAI “ARESTI Aerobatic Catalogue.”- tzw. Kod Aresti. Podobnie jak w przypadku zawodów na pełną skalę, piloci są podzieleni na klasy, a każda klasa staje się coraz trudniejsza. Każda klasa ma „znaną” sekwencję publikowaną każdego roku. W wyższych klasach jest również prezentowana pilotowi podczas spotkań sekwencja, której wcześniej nie była publikowana - nazywana „ program nieznanym”. W filozofii IMAC to piloci są sędziami. Dzięki temu wiedzą z jakich figur składa się program i wiedzą jak go oceniać . Kolejka lotów polega na wykonaniu odpowiedniego programu, przez zadeklarowanych uczestników w klasie. Sędziowie mają za zadanie ocenę każdej z poszczególnych figur. Piloci są następnie klasyfikowani w tej rundzie. Sędziowie są zmieniani, a piloci znów wykonują sekwencje. Z reguły najniższe rundy pilota mogą zostać odrzucone. Ostatecznie pilot w klasie z najwyższym wynikiem wygrywa. Istnieje pięć głównych klas: Basic - klasa startowa z podstawowymi manewrami akrobacyjnymi. Piloci w tej klasie mogą latać DOWOLNYM samolotem dowolnej wielkości, który NIE musi być modelem w skali samolotu prawdziwego. Ta klasa leci tylko program ZNANY. Sportsman - manewry stają się nieco trudniejsze, a piloci są teraz zobowiązani do korzystania z modeli samolotów w skali. W tej klasie wprowadza się wiązanki nieznane. Intermediate - manewry stają się coraz trudniejsze, gdyż wprowadzane są nieco bardziej złożone wiązanki łączone. Advanced - w tej klasie pilot powinien być w stanie latać jak najwięcej prezentowanych figur. Trudność polega na tym, że sekwencje stają się trudniejsze, gdy dodawane są bardziej złożone figury. Unlimited - dokładnie tak, jak to brzmi… bez ograniczeń! Piloci w tej klasie mają najtrudniejsze sekwencje, manewry oraz programy nieznane. Prawdziwy test pilota i maszyny, który wymaga doświadczenia i umiejętności rozwijanych z czasem. Dodatkowo FREESTYLE – wyjątkowe widowisko dla pilotów i widzów! Latanie akrobatycjne do muzyki! Nieograniczone możliwość (maksymalny czas lotu 4min) ! Loty 3D, z dymem i racami. Piloci są oceniani na podstawie oryginalności, „zgrania z muzyką” i ogólnych umiejętności pilotażowych. Free Style nie jest oferowany na wszystkich imprezach, ale jest najbardziej popularną częścią imprezy. Zawody Freestyle są otwarte dla pilotów w DOWOLNEJ klasie, ale pilot musi również startować w klasie głównej. To chyba tyle jeśli chodzi o wprowadzenie i ogólny zarys. Naukę dobrze zacząć od oficjalnego poradnika IMAC który przetłumaczył kolega Karol pt: „Wykonywanie i Sędziowanie Akrobacji RC”. Świadomość jak poprawnie wykonywać figury to podstawa! Kolejna rzecz to ustawianie modelu. Też mamy już przetłumaczony poradnik! „MINI Poradnik- Ustawienie modelu i nadajnika do akrobacji precyzyjnej.” WSZYSTKO W ZAŁĄCZNIKACH Jeśli już mniej więcej się z tym zapoznasz to zaczynamy latać. Na razie Program BASIC- wygląda tak: W rzeczywistości lot wygląda następująco: Analiza kolejności figur i zrozumienie programu może trochę zająć ale nie warto się poddawać! Dodatkowo w załączniku bardzo ciekawy artykuł przetłumaczony przez Pana Wiesława Chmielewskiego, warto się zapoznać. Myślę że to tyle jeśli chodzi o wprowadzenie. Dodaje jeszcze kilka stron IMAC na których znajdziemy poradniki, programy na 2020r, etc. http://www.mini-iac.org/ https://www.imaceurope.com/ POLECAM Naszą stronę na FB, aktualności, informację i dużo wiedzy! https://www.facebook.com/imacPoland/ Zapraszam do dyskusji i do zobaczenia na zawodach! #imac #imacPoland MINI Poradnik- Ustawienie modelu i nadajnika do akrobacji precyzyjnej.pdf Basic 2020.pdf Basic 2020 Omównie prograpu po ANG.pdf Latanie modelami akrobacyjnymi.pdf Aresti Dictionary.pdf Wykonywanie i Sędziowanie Akrobacji RC 2020.pdf 10 2
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. MacFlyer Opublikowano 1 Marca 2020 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Opublikowano 1 Marca 2020 Witam, kolejna porcja informacji. w załącznikach programy na rok 2020, Rule Book - czyli ogólne zasady- oraz ściągawki do oceniania. Snap - to jedna z najtrudniejszych do poprawnego wykonania figura, gdzie często zawodnicy tracą punkty. Kluczem jest odpowiednie ustawienie wychyleń modelu oraz oczywiście kolejność ruchów. Opisane jest to przez doświadczonego zawodnika oraz sędziego Włocha Manrico Mincuzzi'ego. Niezbędnik każdego pilota akrobacyjnego, czyli model patyczak który zdecydowanie usprawnia naukę oraz zrozumienie programu - bez niego ani rusz. Program Sportsman Program Intermediate: Program Advanced Program Unlimited IMAC_Rulebook_pol_2019_Sekcja_1.pdf Unlimited 2020.pdf Advanced 2020.pdf Intermediate 2020.pdf Sportsman 2020.pdf Guide advanced 2019.pdf Guide unlimited 2019.pdf Guide Inter 2019.pdf 5
MacFlyer Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2020 Witam, chciałem w tym poście uprzejmie donieść że mimo iż sezon zapowiadał się fatalnie, udało się kilku pilotom z Polski wyjechać na zawody do Czech w liczbie 2 imprez. IMAC rośnie w sile, skupia coraz więcej ludzi, a kto spróbuje ten od razu się wciąga Pierwsze zawody zostały rozegrane w miejscowości Holesov F3M IMAC, kolejne to już IMAC Jeti Cup w Modelpark Suche obok miejscowości Teplice. Jak wiadomo na zawodach atmosfera super, ludzie super, wymiana doświadczeń i nowe znajomość to wartość bezcenna. Organizacja (bez szalu niestety ) i ocenianie, cóż tu już gorzej - trzeba jednak podkreślić, że cały czas się uczymy i z wyjazdu na wyjazd dostajemy lepsze oceny (nawet od sędziów z Polski ) . Trening, trening i jeszcze raz trening. Kolejne zawody na początku września również w Czechach. WAŻNA informacja jest taka, że prawdopodobnie odbędą się zawody również w Warszawie ( a dokładnie w Chrycynnie) w ostatni weekend września, czyli najłatwiejsza droga do zobaczenia o co w tym naprawdę chodzi dla ludzi którzy by zaczęli ale się trochę boją - naprawdę nie ma czego! FOTKI https://www.facebook.com/RCmaciek https://www.facebook.com/RCmaciek Pozdrawiam Maciek 1 1
Cybuch Opublikowano 27 Lutego 2021 Opublikowano 27 Lutego 2021 Wyłgałeś się z tematu aerodynamiki . Kilkanaście fotek i to co załatwia sprawę, Nadal nie wiem dla czego model z profilem symetrycznym w locie plecowym opada. Jak jesteś taki dobry to wytłumacz, pogadamy.Młodzi pytają a ja muszę im odpowiedzieć. Taka tajemnica , ja wiem. Kuźwa budować tak ,ale latanie tylko spokojne. 1
MacFlyer Opublikowano 27 Lutego 2021 Autor Opublikowano 27 Lutego 2021 Oki wytłumaczę Panie kolego w 4 słowach tę teroie, a Pan się douczy, ok ? ....
Cybuch Opublikowano 27 Lutego 2021 Opublikowano 27 Lutego 2021 13 minut temu, MacFlyer napisał: Oki wytłumaczę Panie kolego w 4 słowach tę teroie, a Pan się douczy, ok ? .... OK.
witold_pi Opublikowano 28 Lutego 2021 Opublikowano 28 Lutego 2021 9 godzin temu, Cybuch napisał: Wyłgałeś się z tematu aerodynamiki . Kilkanaście fotek i to co załatwia sprawę, Nadal nie wiem dla czego model z profilem symetrycznym w locie plecowym opada. Jak jesteś taki dobry to wytłumacz, pogadamy.Młodzi pytają a ja muszę im odpowiedzieć. Taka tajemnica , ja wiem. Kuźwa budować tak ,ale latanie tylko spokojne. pomyśl jak zmienia się kąt natarcia skrzydła (ja potrzebowałem 7 słów)
Rekomendowane odpowiedzi