Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Najogólniej mówiąc, to model wykonany z półfabrykatów np. zestawów ARF, czy "tartaków" waloryzowanych mniej lub bardziej, przypominających dany oryginał samolotu.

I w zasadzie powinno się pisać: model redukcyjno-latający a nie makieta. Obecnie w przeważającej większości (blisko 90%) tych tzw "makiet" , czy półmakiet , nawet zawodniczych, wykonana jest z jakichś tam zestawów czy planów.

Proces budowy prawdziwego modelu redukcyjno-latającego rozpoczyna się od zdobycia dokumentacji i planów oryginału. Potem trzeba to wszystko przeskalować i zaprojektować model rysując jego plany. Następnie zbudować ten model zachowując wszystkie kryteria  jakie powinien mieć model redukcyjno-latający.

Niestety, jest bardzo niewielu modelarzy potrafiących i mających taki zasób wiedzy aby ten proces przejść od początku do końca. To trwa z reguły kilka lat.

Opublikowano

Czyli jeżeli mielibyśmy dwa takie same, tj. identyczne modele, jeden częściowo z prefabrykatów, drugi wykonany od podstaw, to różnie byśmy klasyfikowali takie modele, odpowiednio jako półmakieta i makieta To chyba chodzi o stopień wierności oryginałowi, a nie k technikę wykonania. Regulamin zawodów to inna bajka, czy się mylę?

Opublikowano

Dokładnie tak, i dlatego są dwie kategorie F4C i F4H. Co do zawodów, to różni się właśnie sposób oceniania przy ocenie statycznej. Ocena za loty jest taka sama w obu kategoriach.

Dlatego tak dramatycznie jest mało zawodników w klasie F4C.

 

A tu z regulaminu FAI

6.1.1.         Definicja Modelu Redukcyjno Latającego:

Model redukcyjno latający jest zmniejszonym odwzorowaniem statku powietrznego, cięższego od powietrza, o stałych skrzydłach, zdolnego do transportu ludzi. Celem zawodów modeli redukcyjnych jest odtworzenie dokładnego wyglądu i realizmu pierwowzoru odpowiednio dla danej konkurencji modeli. Odnosi się to zarówno do oceny statycznej jak i osiągów w locie.

Uwaga: przez pojęcie „pierwowzór” należy rozumieć rzeczywisty statek powietrzny, którego prezentowany model jest odwzorowaniem.

Opublikowano

Czyli na podstawie powyższej definicji nie da się zbudować modelu redukcyjno-latającego współczesnych BSP, na przykład General Atomics MQ-9 Reaper albo Kratos XW-58 Valkyrie, bo z założenia nie są przeznaczone do przewożenia ludzi... Szkoda, bo niektóre z nich są naprawdę ciekawe.

Opublikowano
1 godzinę temu, mecenas napisał:

Najogólniej mówiąc, to model wykonany z półfabrykatów np. zestawów ARF, czy "tartaków" waloryzowanych mniej lub bardziej, przypominających dany oryginał samolotu.

I w zasadzie powinno się pisać: model redukcyjno-latający a nie makieta. Obecnie w przeważającej większości (blisko 90%) tych tzw "makiet" , czy półmakiet , nawet zawodniczych, wykonana jest z jakichś tam zestawów czy planów.

Proces budowy prawdziwego modelu redukcyjno-latającego rozpoczyna się od zdobycia dokumentacji i planów oryginału. Potem trzeba to wszystko przeskalować i zaprojektować model rysując jego plany. Następnie zbudować ten model zachowując wszystkie kryteria  jakie powinien mieć model redukcyjno-latający.

Niestety, jest bardzo niewielu modelarzy potrafiących i mających taki zasób wiedzy aby ten proces przejść od początku do końca. To trwa z reguły kilka lat.

no niestety. większośc z n ich  ( modelarzy) buduje makiety samolotów w innej czasoprzestrzeni

Opublikowano
16 godzin temu, mecenas napisał:

Dokładnie tak, i dlatego są dwie kategorie F4C i F4H. Co do zawodów, to różni się właśnie sposób oceniania przy ocenie statycznej. Ocena za loty jest taka sama w obu kategoriach.

Dlatego tak dramatycznie jest mało zawodników w klasie F4C.

 

A tu z regulaminu FAI

6.1.1.         Definicja Modelu Redukcyjno Latającego:

Model redukcyjno latający jest zmniejszonym odwzorowaniem statku powietrznego, cięższego od powietrza, o stałych skrzydłach, zdolnego do transportu ludzi. Celem zawodów modeli redukcyjnych jest odtworzenie dokładnego wyglądu i realizmu pierwowzoru odpowiednio dla danej konkurencji modeli. Odnosi się to zarówno do oceny statycznej jak i osiągów w locie.

Uwaga: przez pojęcie „pierwowzór” należy rozumieć rzeczywisty statek powietrzny, którego prezentowany model jest odwzorowaniem.

Czyli nie można też startować w zawodach modelem sterowca lub balonu, a także wiropłata, śmigłowca......itp. ?

Opublikowano
25 minut temu, Paweł Praus napisał:

Czyli nie można też startować w zawodach modelem sterowca lub balonu, a także wiropłata, śmigłowca......itp. ?

Ani latającego dywanu, kufra, czy zajączka... Że o smokach nie wspomnę... 

Dyskryminacja - ot co!

;)

  • Haha 1
Opublikowano
7 godzin temu, poharatek napisał:

Ani latającego dywanu, kufra, czy zajączka... Że o smokach nie wspomnę... 

Dyskryminacja - ot co!

Przecież możesz stworzyć nową klasę po co czepiać się czegoś co innym się podoba

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.