Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć, ruszamy z nowym samolotem znaczy się z budową :) .

Dawno dawno temu kiedy to budowałem p 51 z depronu dzieki uprzejmości jednego z naszych forumowych kolegów dostałem plany mustanga w wersji elektrycznej z tej stronki 

http://tonynijhuisdesigns.co.uk/Mustang61.htm

Plany wydrukowałem i tak przelezały sobie dłuższy czas w szufladzie aż do teraz kiedy przyszła na nie pora .

Z racji tego że już pare razy zwracaliście mi uwagę ze przydało by się w moich samolotach podwozie elektryczne w pierwszej kolejności dopasowane pod rozmiary modelu nabyłem dwa sewomechanizmy podwozia ( możecie byc spokojni:) )

Prace zaczynam od skrzydła ,jestem na etapie wycinania żeber balsa -3mm.

Nie jestem pewien i nie wiem czy próbuje przeskoczyć od razu dwa szczebelki w mojej drabince ( 4kg do lotu) ale myślę ze pomożecie w raze czego .

 

20200324_205019.jpg

20200324_204639.jpg

Opublikowano

Jak już to gdzieś było napisane:

Tony projektuje dość "ciężko". Wszak jedne plany a do wyboru benzyna albo elektryk...

Przy skrzydłach może nie, ale przy kadłubie da się zgubić parę deko.

Siadam i paczam :)

 

Depron (i też 4 kg  ) 

1.jpg

Opublikowano

Oki bedziemy gubić :) w planach co niektóre zebra skrzydła trzeba wykonać z ( litleply) mam to rozumieć jako sklejka balsowa? Czy może jednak wycinać z normalnej sklejki 3mm ?

Ps. I jak ulotniłeś swojego mustanga? jak ci się latało prz tej wadze ?

 

Opublikowano

W rejonie podwozia robiłem z normalnej 3 mm sklejki.

Latacz ze mnie żaden, więc udało mi się model rozwalić, ale po tych nastu minutach w powietrzu powiem tak "będą z niego ludzie". 

Jak mnie żaden mój model nie zabije to planuję ponowną budowę.

Opublikowano

Nie chciałbym za bardzo się wtrącać, bo się nie znam, ale ten symetryczny profil skrzydła to bym raczej zmienił na NACA 2415.

Opublikowano

A tam się nie znasz :) dlaczego proponujesz zmianę na NACA 2415 taki profil już stosowałem ale w dromaderze wedle orginału. Kazda uwaga mile widziana :)

Opublikowano

Profil symetryczny nie nadaje się do makiet. To świetny profil do modeli akrobacyjnych, ale Mustang to nie Extra. Lata trochę inaczej. Przy lądowaniu ten model po prostu przepada. Popatrz na końcówkę filmu (2min. 30s.)

 

Opublikowano

Ogladałem pare razy ten film , może to slabe porównanie ale moj piankowy p 51 tez ma profil symetryczny i na klapach przy ladowaniu opada wolno i jak po sznurku , czy przyczyną takiego zachowania może być brak wysuniętych klap do lądowania czy raczej nie bedzie robić to różnicy ? ( troszkę mnie wystraszyłes przy 4 kg w moim przypadku przy ladowaniu moze byc nieciekawe. )  A moze to wina braku wystarczającej prędkości przy podchodzeniu do lądowania ?

A kolega Jerzy w jakich okolicznościach rozbił swój model jesli mozna wiedzieć ? I jak odniesie się do sugestii kolegi kesto ?

Opublikowano

Kurczę dałeś mi trochę do myślenia z tym profilem a przeróbka na Naca 2415 może przysporzyć mi kłopotu, chyba się pospieszyłem z rozpoczęciem budowy, muszę chyba bardziej zagłębić temat,dobrze ze teraz dałeś mi do myślenia zdążyłem jak narazie zużyć jedną deseczke balsy :)

Opublikowano
8 godzin temu, model napisał:

A kolega Jerzy w jakich okolicznościach rozbił swój model jesli mozna wiedzieć ?

Hurra optymizm na zbyt wysokim poziomie. Po starcie zwrot w prawo, za dużo zdjąłem z obrotów a ziemia była blisko. Zbyt blisko... :)

 

8 godzin temu, model napisał:

I jak odniesie się do sugestii kolegi kesto ?

Z Mistrzem bym nie dyskutował, choć na tym profilu jak na moje nikłe umiejętności dało się polatać. Krótko bo krótko ale jednak.

 

Opublikowano

Także dobrze że zostałem uświadomiony na tym etapie,  trzeba będzie wziąć do serca uwagi doświadczonego modelarza bo nie bedziemy ukrywać ze szkoda było by mojej pracy jak i nie małych już kosztów budowy.

Na szczęście w szufladzie znajdziemy niemało nastepnych projektów.

Opublikowano

Lepiej teraz zmienić niż później  myśleć a może źle robię kontynuując budowę.  Jakby mi Kesto powiedział, że powinienem zmienić w modelu profil skrzydła powiedzmy z  NACA na kwadratowy to bym tak zrobił.

 Fajnie że budujesz mustanga będzie na, co się popatrzeć, ja się w ME nie zdecydowałem na wysuwane podwozie , no ale to było 5 lat temu ?

W jakim stopniu podobieństwa chcesz wykonać model?

Opublikowano

I wlasnie z tego wzgledu odpuszczam budowe tego mustanga, wstyd przyznac ale miał bym niemały problem z rozrysowaniem żeber, chciałem zeby ta budowa była jak po sznurku, prosto z planów ale trudno będę budował co innego. Co do Me 109 może i zacząłeś budowę 5 lat temu ale podwozie wydaje mi się pospawałeś raczej w niedalekiej przeszłości ;) zawsze możesz zmienić na składane :) . Mi chłopaki już nie raz mówili o skladanym podwoziu wiec postanowiłem ze pierwsze co to kupuje podwozie i dopiero lece z budową :)

Opublikowano

Dawid, przepraszam, że tak namieszałem z tym profilem. To była tylko taka moja osobista sugestia. Z profilem symetrycznym ten model też poleci. Będzie miał tylko trochę inną charakterystykę lotną niż z profilem dwuwypukłym. Nie załamuj się i rób ten model tak jak jest na planach.

Opublikowano

Nie namieszałeś w zadnym wypadku :)po prostu mam obawy czy będę umiał wyjść z opresji w razie czego jak samolot zacznie wykazywać to o czym mówiłeś , a koledzy kazali słuchać co masz do powiedzenia w tej sprawie

Opublikowano

Masz już kilka zrobionych i oblatanych modeli, więc nie będzie problemu i tutaj. Skoro masz kłopot ze zmianą profilu skrzydła, to rób jak jest na planach. Będziesz miał porównanie z tym, co do tej pory robiłeś.

Opublikowano

Jeśli mogę wtrącić 3 grosze, to gdybym robił taki model to raczej tak jak radzi kol.kesto. Symetryczne profile bardziej do modeli typowo akrobacyjnych, fun-fly... 

Rozważ może zmianę planów?

Tutaj możesz zerknąć:

https://outerzone.co.uk/search/results.asp?keyword=P-51

A te wydają mi się najlepsze, najwierniej oddające sylwetkę, i rozmiar taki sam jaki planowałeś:

http://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=9237

Opublikowano

O i proszę jest jakieś wyjście z sytuacji

:):):) czyli nic straconego ,, przestudiuje" sobie te plany, rozpiętościowo troszkę większe ale zawsze można cut zmniejszyć bo moderatorzy mogą mnie i słusznie oddelegować do innego działu.

i dam znać jak zaczne wycinanie.

 

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam dziś wybieram się do drukarni w celu wydrukowania nowych planów p 51 tych które polecił kolega Merlin ( ostatni link ) plany pomniejsze na 91% czyli 1500mm . Mam pytanie odnośnie wskazówek przy budowie modelu 

 

Zbudowałem ten samolot z zestawu 30 lat temu. Proszę doradzić konstruktorom, aby wzmocnili mocowania podwozia i starali się nie ściemniać zbytnio krawędzi natarcia. Mój leciał pięknie, ale polował na lądowanie, szczególnie z klapami. Dopóki nie dodałem wiodących mankietów do końcówek, zachowywał się i stał się świetnym samolotem. Rozważ zmodyfikowanie płata, aby naprawić tę sytuację. Ma dużą powierzchnię skrzydła i jest realistyczny w ważonej kopalni o wadze 9 funtów.

 

Chodzi mi o polowanie i dodanie wiodacych mankietów do końcówek ,czy jest ktoś w stanie mi jasniej wytłumaczyć o co chodzi ? Byłbym wdzieczny.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.