Skocz do zawartości

Hawker Typhoon z Na polskim Niebie


pengo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Przyszedł czas aby spróbować swoich sił w budowie modelu ESA. Jest to mój pierwszy model tego typu, nie rzeźbiłem nigdy tak w piance, umiejętności malarskie też pozostawiają wiele do życzenia :) Jednak całe życie się uczymy. Kupiłem od Marka bardzo fajny zestaw Hawkera Typhoona. Osprzęt może nie jest idealny do takiego samolotu ale postanowiłem wykorzystać to co zalega mi w szufladach, więc jedyna inwestycja to był wspomniany wyżej zestaw.

Pakiet oczywiście 3s 1300mah

2x serwo tower pro 9g (na lotki)

1x serwo tower pro na metalowych zębatkach 17g? (ster wysokości)

Silnik SunnySky 2216 1250kv troche cięzki ponieważ waży prawie 70g plus piasta śmigło krzyżak itd 

Regiel 30A

Odbiornik 4ch

 

 

Image00001.jpg

Image00002.jpg

Image00003.jpg

Image00004.jpg

Image00005.jpg

Image00007.jpg

Image00009.jpg

Image00008.jpg

Image00011.jpg

Image00012.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Aby wymienic naped musze wyciac drewniana wrege, jest to do zrobienia, jednak na razie nie planuje zakupu innego silniczka, nie wiem czy kiedykolwiek bede mial okazje wystartowac na zawodach, polatam i zobacze jak bedzie sie sprawowal ten silniczek, caly czas nie lata sie przeciez na pelnym gazie :) z drugiej strony mocniejsze silniki sa bardziej ekonomiczne przy tych samych osiagach co mniejsze jednostki, zobaczymy w praniu jak to wyjdzie

F558C7D5-AA70-4F99-9C52-D40AF505BCBA.jpeg

E9460A8F-7F08-4180-B239-88E38BFC1C1C.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model prawie gotowy, było zabawy z malowaniem oraz rysowaniem cienkopisem linii podziału blach. Waga z pakietem to 410g oraz 416g w zależności od pakietu. Sprawdziłem prądy i okazuje się że silnik z tym śmigłem węglowym 8x4 bierze max 12,7A czyli prawie tyle samo co pokazał mi eCalc. Odpaliłem go z ciągiem na maxa i pakiet dał rade 5min, trochę się nagrzał, w rzeczywistości nie będę miał non stop przepustnicy na 100%. Będę też testował inne śmigła 8x6, 9x6 ale to już w powietrzu. Mam pytanie co do oznaczeń na modelu, od Marka dostałem kartkę A4 ze wszystkimi znakami, tylko czy wycięcie tego i naklejenie to dobry pomysł? o tak precyzyjnym namalowaniu mogę zapomnieć, czy może pokombinować wycinanie z folii reklamowej samoprzylepnej np Avery ? przez ten ciężki silnik udało się wyważyć w 1/4 od krawędzi natarcie, z 1/3 byłby już problem. Pierwszy raz zbudowałem model za ciężki na nos :) zamówiłem jeszcze czarny plastikowy kołpak aby typhoon wyglądał dostojnie 

 

 

IMG_6239.jpg

IMG_6241.jpg

IMG_6262.jpg

IMG_6268.jpg

IMG_6266.jpg

IMG_6267.jpg

IMG_6265.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny model, wygląda na mocną konstrukcję :)

 

Na pewno nie da się ich psiknąć? Jak widzę położone plamy kamuflażu, to raczej umiejętności nie brakuje ;) Naklejanie jest ryzykowne. Ja zawsze staram się malować.

 

Gratuluję modelu widać włożone serce. ?

 

Życzę udanego oblotu :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja oznaczenia maluję ręcznie lub pistoletem wykorzystując dane przez Marka naklejki jako szablony.

Kiedyś miałem naklejone, ale to się słabo trzymało (po obwodzie naklejki musiałem podkleić na CA).

Tak wygląda mój, już trochę napoczęty po kraksach

 

h.jpg.a7c20c109676d402f1dbaf14f760d5c2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja polecę naklejanie znaków na mokro wikolem , potrzebujesz tylko znaki wydrukowane na zwykłym papierze na kolorowym laserze  (druk jest wodoodporny)

Może być kolorowe ksero zestawu znaków jaki dołączył Marek lub własna inwencja w jakimś programie graficznym  .

 

Naklejki takie są nie do zdarcia , przybierają fakturę pianki przez co nie "odstają" od modelu

I mimo wszystko będą lepsze jak malowane , trudno o precyzję na tak chropowatej powierzchni jak EPP

 

Wycinasz je . moczysz chwile  w wodzie  ,spód  smarujesz Wikolem ,  przykładasz w swoje miejsce i przygniatasz  je z wyczuciem  czymś miękkim i (gąbka, szmatka..) by przejęły  fakturę pianki  .

 

Wszystkie esiaki z mojej stopki były tak "dekorowane"

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz wiem dlaczego dostałem ten arkusz A4 wydrukowany na laserze :) Nigdy nie słyszałem o takiej technice, wieczorem będę oklejać.  Czy smaruje rozcieńczonym trochę wikolem, czy takim jaki jest oryginalnie? Oblot udany, model lata świetnie, na tym napędzie trochę wolny jest, zmienię skok śmigła na większy albo sprawdze na 4s. Pierwszy start i praktycznie zero trymowania, czuć że samolot jest lekki ale dzięki temu można robić  ładne niskie przeloty metr nad ziemią :) 4 loty udane i 4 lądowania, dziękuje za podpowiedź z tymi oznaczeniami! 

 

https://www.youtube.com/watch?v=x1N1eM9ybMk

 

 

 

IMG_6312.jpg

IMG_6309.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pengo napisał:

Oblot udany, model lata świetnie, na tym napędzie trochę wolny jest, zmienię skok śmigła na większy albo sprawdze na 4s.

 

 

 

Jak się próbuje latać na copterowych śmigłach to tak jest... Co tam dałeś 9x4? 10x3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wikol nakładam taki jaki jest . Średnio obficie :) bo potrafi sporo go wsiąknąć w piankę .

Znaki zmocz i wyjmij przykładając je np do szyby -niech obciekną i w miedzy czasie wchłoną wodę do całej swojej objętości

Przygniatanie do pianki dobrze jest od czasu do czasu delikatnie  powtarzać , papier lubi się naciągnąć przy schnięciu i efekt faktury pianki może zmaleć

 

Gratuluje oblotu  i ładnie wykonanego modelu -jeśli się czegoś czepiać to czarnych ramek na kabinie...:) ale to już czepianie na siłę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna sprawa z tymi znakami klejonymi na wikol, model zupelnie inaczej wyglada, znalazlem inne smigielka, jednak rozmiarami nie do konca pasowaly. Z braku wiekszej ilosci pakietow 3s 1300 wrzucilem 3s 2200, i okazalo sie ze samolot duzo lepiej lata, wiecej mocy i dodatkowa masa sprawily ze juz nie jest latajaca gazeta, wiem ze to niezgodne z regulaminem esa, ale realnie patrzac to nie wiem czy kiedykolwiek wezme udzial w takich zawodach, a przyjemnosc z latania typhoonem jest ogromna :) bede jeszcze staral sie upchnac tam jakis 4s, wtedy dopiero pokaze pazurki 

9C70C4BE-6C75-4F33-A298-837171F72019.jpeg

F04DB903-6421-458D-95A6-E2AA1989CADE.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie miałem czasu aby zamawiać odpowiednie farby modelarskie ponieważ do dziś nie byłby pomalowany. Poszedłem na skróty, szary podkład jest to zwykła farba w sprayu z marketu budowlanego, zielony i żółty jest to pigment do farb ściennych ze Śnieżki, a brązowy na wydechach to saszetka (taka próbka) farby do ścian :) nakładane pędzlem i aerografem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Potestowalem jeszcze model na zasilaniu 4s, ze smiglem 9x4 oraz na 3s i smiglo 9x6 w obu przypadkach model lata duzo szybciej, jestem bardzo zadowolony z tego samolotu, nie wiem czy bede startowal w zawodach ale chce miec ich wiecej!

 

 

1BD9FD43-337F-488C-B074-20011FB06EAA.jpeg

85A45200-D7EA-4062-92E4-8E97D1D3D78B.jpeg

8DD5917B-DC5B-48BB-83A2-F4B3E0D3394E.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.